Recenze: Ant-Man a Wasp - odpověď na otázku, co dělal "mraveneček" během Občanské války
A chtěl by ji zachránit za pomoci své dcery Hope (Evangeline Lillyová) a svého zmenšovacího superpřístroje, které,u ovšem chybí důležitá supersoučástka. Současně začne mít Scott podivné halucinace a současně chce jakýsi padouch ukrást Pymovým jejich laboratoř (která se dá velmi užitečně zmenšit na půlmetrovou kostku).
Vlastně by stačilo napsat, že Ant-Man je úplně totéž jako první Ant-Man, ale podruhé už to není tak zábavné, protože už to známe. Chcete vědět víc?
Trailer:
Film je opět značně dětinský a spíš se snaží být groteskově zábavný, než aby si dělal starosti se zápletkou nebo hlubšími emocemi. Dočkáme se nejrůznějších gagů se zvětšováním / zmenšováním (viz trailer), ale je jich vlastně překvapivě málo a jejich nápaditost je překvapivě nedostatečná.
Například když zmenšíte své auto (i sebe) na příbližně setinu jeho velikosti a jedete s ním po normální silnici, dalo by se logicky očekávat, že to uvnitř toho auta bude házet podstatně víc než při normální velikosti (protože silnice je nyní relativně k autu stokrát hrbolatější). Dokonce by se na tom dalo postavit pár slušných gagů. Ale nic takového se nestane. Nebo když si několik postav v průběhu honičky mezi sebou hází mnohapatrovou budovou (zmenšenou na půlmetrovou velikost), dalo by se očekávat, že to bude slušně házet i se zmenšenými lidmi, kteří jsou v té budově a provádějí tam složitý experiment. Dokonce by se na tom dalo postavit pár slušných gagů. Ale nic takového se nestane. Samozřejmě, že celá myšlenka takto fungujícího zmenšování je zcela absurdní, ale i třeba Macourek s Vorlíčkem měli ve svých komediích lepší nápady a inovativnější gagy se zmenšováním, přestože jejich filmy / seriály měly rozpočty asi jako deset sekund Ant-Mana.
Při akčních, trikových a legračních scénách se divák aspoň nenudí. Ale scénář je opravdu velmi chatrný a připomíná nějakou triviální počítačovou hru, kde musíte sehnat objekt X, abyste provedli akci Y, ale ukradne vám ho záporák Z, takže musíte nejdřív za ním, atd. atd... Scény, ve kterých se vážně řeší manželská nebo rodičovská láska, jsou pak téměř k nepřežití.
Paul Rudd je sympaťák, ale má ve scénáři příliš málo příležitostí projevit svůj komediální talent. Michael Peña a jeho dva kolegové jsou opět naprosto nevtipní a nejradši bych je zabil.
Překvapivě kvalitní (ve srovnání třeba s Rogue One) jsou bezchybné trikové flashbackové scény, ve kterých je Michael Douglas (a jiní herci) digitálně omlazen. Douglas je také asi nejzábavnější postavou filmu a je škoda, že je v něm tak málo a funguje především jako videoherní NPC postava, rozdávající hráčovi úkoly.
Takže nakonec znovu napíšu, že druhý Ant-Man je úplně totéž jako první Ant-Man, ale podruhé už to není tak zábavné, protože už to známe.
P.S: Potitulková scéna je pravděpodobně nejdebilnější a nejzbytečnější v historii Marvel filmů. Skoro mi to připadalo jako kdyby se mi tvůrci vysmívali: "Přetrpěl jsi deset minut závěrečných titulků a za to dostaneš tohle, LOL PWNED!"
P.P.S: 3D je nejen zcela zbytečné, ale v některých scénách zcela nefungující a ničící vaše oči (především ve scénách, kde kamera přeostřuje a dynamicky mění rozmazanost různých objektů v záběru)