Tržby v českých kinech: Tučňáci z Madagaskaru zaplavili a ovládli tuzemské sály
U dětí jsou oblíbení podobně jak roztomilá kotaťa. Zaujali už v sérii Madagaskar, takže vlastní celovečerák nebyl krokem do neznáma, producentskou sebevraždou. Dokládají to čísla tržeb z premiérového víkendu (čtvrtek-neděle). Tučňáci z Madagaskaru ovládli žebříček. 61.804 diváků přidalo do pokladen 8.32 milionu korun. Pravda, od nasazení do 141 kin se asi čekalo "o trochu" víc. Uvidíme příští víkend. O tom uplynuvším totiž tučňákům konkuroval první advent, rozsvěcení stromků, pečení cukroví a další aktivity. Příští víkend už nebudou tak vzácné...
Minulému vítězi patří druhá příčka. Snímek Hunger Games: Síla vzdoru - 1. část se propadl o celých 66 procent. 25.269 návštěvníků kin za předposlední díl ságy zaplatilo 3.46 milionu korun. Po překvapivě úspěšném debutovém víkendu došlo k výraznému útlumu. Životnost-výdělečnost filmů se zkracuje a zkracuje a... Za necelý měsíc je vymalováno. Až na vzácné výjimky, samozřejmě.
Třetí Interstellar se již také pomalu, ale jistě odebírá do věčných kinematografických lovišť. Tedy co se tržeb a návštěvnosti týče. O čtvrtém víkendu přišlo na tuhle netradiční sci-fi podívanou 15.073 diváků. Za film zaplatili 2.2 milionu korun a my můžeme pomalu bilancovat. Snímek utržil za necelé čtyři týdny přes 26 milionů korun, přišlo na něj 184 tisíc diváků. Což je vzhledem k žánru solidní. Velmi solidní.
Bilancovat můžeme i v případě čtvrtého Pohádkáře (2014). Novinka
Vladimíra Michálka je v kinech také necelé čtyři týdny. O uplynulém víkendu zhlédlo romantickou detektivku 8.141 diváků, kteří za film zaplatili 1.16 milionu korun. A resumé? Za necelé čtyři týdny snímek utržil téměř 24 milionů korun a přišlo na něj 166 tisíc diváků. Angažmá Evy Herzigové se vyplatilo. Recenzenti si myslí své.
Milionové tržby přiřkli diváci už jenom akčnímu historickému snímku Železná srdce (2014, 1.01 milionu korun, 7.575 diváků). Šestá skončila komediální novinka Šéfové na zabití 2 (2014, 687 tisíc korun, 5.073 diváků). S novým hororem (Ouija, 2014, 650 tisíc korun, 4.937 diváků) a francouzskou komedií (Sex v Paříži, 2013, 457 tisíc korun, 3.236 diváků) v závěsu.
Zikmunda (2014). Aktuálně je snímek o slavném cestovali na 15. místě. Přišlo na něj 1.047 diváků, kteří zaplatili 57.820 korun. Za necelých 13 týdnů od nasazení do kin film vidělo 25.882 diváků. Snímek utržil 2.5 milionu korun. Mezi letošními dokumenty nemá konkurenci.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.