Tržby v českých kinech: Většinu diváků zaujal Noe a jeho archa
Slunečný víkend do kin nalákal omezený počet diváků, nejúspěšnějších 20 snímků žebříčku tuzemských tržeb shlédlo necelých 100 tisíc lidí. Největší zájem připadl výpravné novince Darrena AronofskyhoNoe.
Autor kultovních filmů se velmi volně inspiroval biblickým příběhem. A vzniklo něco, co budou jeho fanoušci brát poněkud s despektem. To ale nemění nic na tom, že je snímek úspěšný jak ve světě, tak u nás. O prvním víkendu 5 milionů korun na tržbách a přes 33 tisíc diváků v kinech. Jistě, napomohlo masivní nasazení do 118 kin. I Noemova archa byla monstrózní projekt...
Na druhé místo klesla po úspěchu Aronofského novinky komedie 10 pravidel jak sbalit holku. Novinka Karla Janáka nedosáhne ani zdaleka na úspěch předchozích autorových snímků, ale i tak se drží mezi TOP filmy žebříčku. O druhém víkendu utržila tahle "balící" komedie 2.3 milionu korun. Přišlo na ni přes 17 tisíc diváků.
Úspěch na žebříčku tržeb zaručuje nasazení téměř jakéhokoli filmu pro děti. Dokladem je Zvonilka a piráti na třetím místě. 1.5 milionu korun na tržbách při návštěvnosti 11.5 tisíc diváků. Kvalita jde stranou. Od nasazení do 82 kin se ale jistě čekala vyšší čísla.
Snímek na čtvrté příčce žebříčku se musel spokojit s tržbami pod 1 milion korun. Pompeje 3D (2014), lovestory odehrávající se v kulisách soptícího vulkánu, utržila 750 tisíc korun. Na snímek přišlo 4.816 diváků. Na co tvůrcům vydělají tržby z českých kin? Tak na část marketingové kampaně... Nebo na 3D brýle.
I na pátém místě skončila historií volně inspirovaná a obrazově postprodukovaná "řežba", snímek 300: Vzestup říše (2014), nástupce kultovní Třístovky. Čtvrtý víkend v kinech. Aktuálně 652 tisíc korun na tržbách při návštěvnosti 4.141 diváků. Celkem "už" snímek utržil 15 milionů a přitáhl si pozornost 100 tisíc diváků.
O víkendu se kromě filmu Noe vůbec nedařilo novinkám. Životopisný Yves Saint Laurent (2014) skončil desátý s tržbami 355 tisíc korun a 2.582 diváky.Oscarem oceněné drama Ona (2013) pojednávající o milostném vztahu člověka a počítače se muselo spokojit s dvanáctým místem, tržbami 330 tisíc korun a 2.381 divákem. (Ne)zadaní (2014) skončili čtrnáctí s tržbami 229 tisíc korun a návštěvností 1.745 diváků. Přežijí jen milenci (2013) skončili až osmnáctí s tržbami 119 tisíc korun a návštěvností 940 diváků. Je to bída.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.