Tržby v českých kinech: Úspěch LEGO® příběhu se rozpadá s nástupem Babovřesek 2
Českého lva nezískal, pomyslné zlato za nejúspěšnější snímek víkendových tržeb ale Zdeňku Troškovi a komedii Babovřesky 2 nikdo nevezme. Ve velmi malém počtu kopií se snímek vysílal již před 3 týdny za poměrně vlažného zájmu publika. Ve čtvrtek Babovřesky 2 zaútočily naplno, na 79 tuzemských kin.
Pokračování komedie shlédlo přes 71 tisíc diváků, kteří v pokladnách nechali 10 milionů korun. Loňský nástup trilogie byl famózní, jednička totiž před rokem o premiérovém víkendu vydělala milionů 20, shlédlo ji přes 140 tisíc diváků, tedy dvojnásobek letošních čísel. Když už upadá zájem i o filmy Zdeňka Trošky, tak je situace skutečně vážná. A teď to nemyslím vůbec ironicky.
Na druhé místo klesl LEGO® příběh, povedená akční komedie, u níž se budou bavit děti i dospělí. Slavná stavebnice spojuje. Film povrchní product placement odsunuje na vedlejší kolej. I když tu na ikonické kostky či postavičky natrefíte v každém záběru. Snímek o víkendu shlédlo téměř 22 tisíc diváků, do pokladen přinesli téměř 3 miliony korun.
Třetí místo, 12.311 diváků, 1.67 milionu korun na tržbách pro Dědictví aneb Kurva se neříká (2014). Pokračování porevoluční klasikyVěry Chytilové za necelé tři týdny od uvedení do kin utržilo přes 13 milionů korun. Komedii shlédlo necelých 100 tisíc diváků. Čekalo se víc, mnohem víc.
Dobře si i šestý víkend vede Vlk z Wall Street (2013), který je aktuálně čtvrtý. Úspěšná, odvážná, ironická, sexistická a vtipná spolupráce Martina Scorseseho a Leonarda DiCapria přilákala o tomto víkendu do kin přes 10 tisíc diváků. Ti v pokladnách nechali téměř 1.5 milionu korun. Za necelých 6 týdnů jde o 37 milionů korun a 265 tisíc diváků. Podobný úspěch u nás nikdo nečekal.
Sympatickým výsledkem se může pochlubit dobrodružný rodinný snímek Bella a Sebastián (2013). Malý chlapec, velký pes, krásné horské scenérie, ale též druhá světová válka a temnota. To vše na pátém místě žebříčku. Na film si zašlo téměř 7 tisíc diváků, v pokladnách nechali 834 tisíc korun. Krásný důkaz toho, že uvěřitelné, "obyčejné" příběhy a autentické prostředí táhnou.
Malý zájem byl o novinky kultovních tvůrců: V nitru Llewyna Davise (2013) bratrů Coenů až na 13. místě žebříčku s tržbami 201 tisíc korun, Zachraňte pana Bankse (2013) s Tomam Hanksem coby Waltem Disneyem skončil o příčku hůře, s tržbami 182 tisíc korun.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.