Tržby v českých kinech: Šmoulové se vracejí na vrchol, uspělo i drama Colette inspirované Lustigem
O víkendu Šmoulové 2 vydělali 2 miliony korun, přišlo se na ně podívat přes 15 tisíc diváků. Tedy slabší první místo než posledně. Šmoulové nicméně zlobí dál. Za 6 týdnů od uvedení do kin mají na kontě 36.6 milionů korun a téměř 265 tisíc diváků. A zdá se, že se bude dařit i do budoucna. Venku už není hezky, takže se rodinná návštěva kina nabízí.
Druhé místo obsadila novinka Colette, historické drama z prostředí koncentračního táboru Osvětim. Snímek inspirovaný novelou Arnošta Lustiga zaostal za Šmouly jen o 32.449 korun, 15 tisíc diváků za něj nechalo v kinech téměř 2 miliony korun. Ale nepomohlo ani masivní nasazení kopií (81 oproti 56 "šmoulím"), mediální kampaň a obsazení s Jiřím Mádlem v čele. Upřímně, všichni bychom více ocenili snímky inspirované naší dobou. Nechme se překvapit režijním debutem Jirky Mádla.
Třetí příčka patří animovanému Justinovi, který se chce stát rytířem. Španělská Rebelka (2012) pro kluky o premiérovém víkendu vydělala 1.5 milionu korun, na film přišlo téměř 11 tisíc diváků. Justin sice je "papírově" chudý příbuzný Letadel (2013), Šmoulů a dalších animovaných hrdinů, ale řekněme si to upřímně: Letadla jsou velmi slabá, rozdíly mezi snímky se stírají. Tak proč by nemohl uspět Justin?
Čtvrté skončilo drama z naší budoucnosti Elysium (2013). Matt Damon stojí na straně chudých a utiskovaných. O víkendu se na něj přišlo podívat 10 tisíc diváků, v pokladnách kin nechali necelých 1.5 milionu korun. Pátá skončila Letadla, dalo by se říct třetiligová spolupráce studií Disney a Pixar. O víkendu na film přišlo 11 tisíc diváků, do pokladen přispěli částkou 1.48 milionu korun.
Víc se zřejmě čekalo od novinky minulého týdnu, snímku Mortal Instruments: Město z kostí (2013). Magnet na současné teenagerky nezafungoval, nová Twilight sága se nekoná. 9 tisíc diváků a 1.2 milionu korun na tržbách, to je vážně málo. Ale částečně se to dalo čekat. Nevýrazná režie, nevýrazní herci na jedné straně, poměrně kvalitní postprodukce na té druhé. Film ale dělají právě herci a "face". V případě Mortal Instruments je oním "facem" kniha, tedy "book". U nás de facto neznámá. To se pak špatně vytváří promo kampaň, lepší snímek uvést rovnou na videu.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin naleznete ZDE.