Tržby v českých kinech: Letadla jen těsně předstihla druhé Šmouly. Líbánky Aňi Geislerové skončily třetí.
Kolaborace studií Disney a Pixar pokračuje. Jak? Vítězně. Letadlům patří první místo, 4 miliony korun na tržbách a přes 28 tisíc platících diváků. Kdo se těší na další působivý animák plný vtipných a do detailu propracovaných scének, ať raději zavzpomíná na nějakou ze starších pixarovek. Letadla mají pouze průměrné recenze, ale na ně rodiče s dětmi nehledí. Tvůrcům a všem zúčastněným k dobru.
Jen o výšku pověstné bílé (v případě taťky šmouly červené) čepičky skončili druzí Šmoulové 2. 3.9 milionu korun na tržbách a 28 tisíc platících diváků (jen o 298 méně než v případě Letadel) zajistilo úspěch modrým hrdinům, kteří se tentokrát vydali do Paříže. O druhých Šmoulech můžeme napsat totéž, co v případě Letadel. Jen vynecháme tu marketingovou nálepku "od studií Disney a Pixar". Ale co naplat, za 3 týdny tenhle z části hraný, z části animovaný film vydělal víc než Revival (2013) Alice Nellis za týdnů 7. Řeč čísel je neúprosná.
Třetí místo žebříčku patří premiérovým Líbánkám. Hřebejk se nechal inspirovat dánskými "dogmatiky", do hlavní role obsadil Aňu Geislerovou, recenzenty nicméně zrovna nepotěšil. Ať tak či onak, nejvýše postavený neanimovaný film žebříčku tuzemských tržeb je na třetím místě novinka Jana Hřebejka. Líbánky vydělaly téměř 2.5 milionu korun, přišlo se na ně podívat necelých 17 tisíc diváků. Hit z toho nekouká. Ale řekněme si upřímně, který "poslední" Hřebejkův film jím byl?
Bramborová medaile patří Percy Jacksonovi: Moři nestvůr (2013). Dobrodružný fantasy snímek o víkendu vydělal 1.6 milionu korun. Přišlo na něj 11 tisíc diváků. Těm školou povinným možná tvůrci filmu rozšířili obzory. Nebo udělali v hlavě guláš. K mytologii se totiž ve snímku přistupuje jako k "novátorskému" pečení (podle pejska s kočičkou vaření) dortu. Hit z toho rozhodně nekouká.
O Revivalu jsme již psali výše. Hudební komedie režisérky Nellis sklidila před časem úspěch na MFF Karlovy Vary. V žebříčku tržeb je aktuálně na pátém místě, čísla jsou následující: 1.1 milion korun na tržbách a 8 tisíc platících diváků. Takhle to bůhví jak dobře nevyzní, důležitější jsou celkové tržby: za 7 týdnů téměř 23 milionů korun a 174 tisíc diváků. Bezkonkurenčně nejúspěšnější hraný film letošního léta. Předběhly ho jen dva animáky a polohraní Šmoulové 2. Všechna čest.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin naleznete ZDE.