Tržby v českých kinech: Žebříček ovládl třetí Iron Man s parodií Scary Movie 5 v závěsu
Snímek Iron Man 3 přitáhl o premiérovém víkendu do kin více diváků, než celá dvacítka nejúspěšnějších filmů o víkend dříve. Třetí celovečerní adaptace komiksové předlohy utržila 13 milionů korun, které nechalo v pokladnách
tuzemských kin téměř 83 tisíc diváků. Napomohly tomu téměř nekriticky pozitivní recenze? Nebo fakt, že komiks, sympatický hrdina a režisér, co se nevyžívá jen v destrukci, přitáhne do kin konečně i teenagery, kterým je Tom Cruise ukradený? Jedno je jisté, studio Marvel zkrátka ví, jak na to.
Lidé se chtějí bavit a tak skončila nepovedená parodická komedie Scary Movie 5 na druhém místě žebříčku top20. Snímek si utahuje z vymítání ďábla, paranormálních aktivit i z opic, které kdysi vládly našemu světu. Téměř 1.5 milionu korun na tržbách zajistilo snímku návštěvou kina přes 11 tisíc fanoušků. Ale upřímně, téměř žádnému z vysmívaných nekonečných sérií se Scary Movie 5 úrovní ani nevyrovná. Tedy další nekonečná, nezáživná série, abychom byli spravedliví.
Občas je ovšem lepší být Nevědomí. Své o tom ví Tom Cruise na třetím místě. Těch necelých 900 tisíc korun a 6 tisíc diváků by mu radost zrovna neudělalo. Třetí víkend na žebříčku a propad o téměř 60%. To nejsou vůbec lichotivá čísla. Poté, co nejprve ovládl statistiky, přichází strmý pád. A nejen u nás, ale i ve světě. Což je možná ještě bolestivější. Tohodle chlapíka prostě máme spojeného s Mission: Impossible. Mimo tuhle sérii je to zkrátka s šancemi na úspěch téměř "impossible".
Děti o víkendu řádily spíš venku, než v kinech, což dokládá až čtvrté místo pro Zambezii (2012). Animák pojednávající o jednom odvážném sokolíkovi utržil necelých 800 tisíc korun, když na něj přišlo o něco víc než 6 tisíc holek, kluků a jejich rodičů.
Také na páté příčce je animák, tentokrát s trošilinku "originálnějším" námětem, pravěcí Croodsovi (20
13). V kinech za tuhle komedii nechalo 4.5 tisíce diváků618 tisíc korun. Už by to chtělo něco originálnějšího, než jen kopírovat, kombinovat a myslet si, že na to všichni skočí. Univerzita pro příšerky (2013) vstupuje do kin 20. června. Ta by žebří(č)kem mohla docela pěkně zatřást.
Nejvýše umístěným českým snímkem žebříčku jsou Jedlíci (2013) Tomáše Magnuska. Magnuska a spol. si při jídle, odvykačce a dalších útrapách "vychutnalo" 2 tisíce 551 diváků. V pokladnách nechali 255 tisíc korun. Což by bylo smysluplnější investovat do nějakého parádního rautu. Do takového, po kterém by se nemuselo ani tloustnout.
A jen tak mimochodem, druhým na žebříčku nejvýše postaveným českým snímkem jsou Babovřesky (2013)...
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti českých kin najdete ZDE.