Tržby v českých kinech: Babovřesky ovládly s velkým náskokem žebříček

Tržby v českých kinech: Babovřesky ovládly s velkým náskokem žebříček
Babovřesky
Proti jeho stylu, podbízivosti nebo řemeslu můžete mít milion výhrad. Jedno se ale Zdeňku Troškovi upřít nedá, jeho filmy téměř vždycky táhnou. A vy
Pavel Kikinčuk
Babovřesky
dělávají. Novinka Babovřesky (2013) zaznamenala za premiérový víkend tržby ve výši 20 milionů korun, přičemž komedii atakující divákovu první signální nervovou soustavu shlédlo 140 tisíc návštěvníků tuzemských kin. To je vážně soda. Česká. Ale ne tak docela. Spíš kameňák.
Nespoutaný Django
Nespoutaný Django
Druhý Nespoutaný Django (2012) má sice rovněž tvůrce, který vládne humorem, ale do kin se na něj o pátém víkendu od nasazení vydalo žalostně málo fanoušků. Django vydělal 1.6 milionu korun, shlédlo jej 11 tisíc diváků. Suma sumárum 153 tisíc diváků a necelých 22 milionů na tržbách za pět týdnů od uvedení. Očekával jsem, že jména Quentina Tarantina a Leonarda DiCapria budou táhnout víc.
Nádherné bytosti
Nádherné bytosti jsou první a pravděpodobně poslední film vycházející z úspěšné knižní série
Na třetím místě je další novinka z minulého týdnu, snímek jdou ve šlépějích Twilight ságy s názvem Nádherné bytosti (2013). Film do kin přitáhl necelých 9 tisíc diváků, kteří v pokladnách nechali lehce přes 1 milion korun. Žádná "pecka" to asi nebude. Nebo si vyznavači a vyznavači Twilight kultu postavili hlavu a rozhodli se tuhle "vykrádačku" bojkotovat. I to je možné.
Martin Freeman
Hobit: Neočekávaná cesta
Čtvrtá příčka žebříčku top20 patří Hobitovi: Neočekávané cestě (2012). Bilbo Pytlík je na ní již desátý týden. O tomto víkendu ho 861 tisíci korunami ocenilo přes 5 tisíc diváků. Celkem jich má Hobit na kontě téměř 632 tisíc. S 97 miliony jde o žhavého favorita divácky nejnavštěvovanějšího filmu letošního roku. Přestože velkou měrou spadá i do toho loňského.
Hledá se Nemo
Hledá se Nemo | Pixar
Do kin se po deseti letech vrátil oskarový animák Hledá se Nemo (2003). Čekali jste vlnu nostalgie? Kdeže. Na 3D verzi pixarovské klasiky se vypravilo necelých 5 tisíc dětí a fanoušků žánru, pokladny tuzemských kin díky nim zbohatly o 800 tisíc korun. Co naplat, soupeřit animovaný Nemo se současníky nemůže, i když je obdařen o 3D rozměr. Snímek nicméně platí za klasiku. Ti, kteří ji neviděli, mají jedinečnou možnost.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.