2. týden-kinopremiéry: Mistrovský týden s Carmen, kožíškem a dramaty
Vražedná hra (2012) se prezentuje jako důmyslná detektivka z prostředí industriálního Detroitu. Ústřední postavou je Alex Cross, detektiv a soudní psycholog, hrdina knižních bestsellerů. Na plátně si ho zahrál Tyler Perry, který se utká s vrahem své ženy. A zběsilá honička může začít. Vražedné hře dáváme 40%, protože nám přijde, že jde o utahanou, neoriginální kriminálku, která by se možná vyjímala na televizním programu, na kinosály to nicméně nemá. Recenze filmu si přečtěte zde.
Babycall (2011) je norský hororový thriller s Noomi Rapace v hlavní roli. Žena utíká se svým chlapcem před násilnickým manželem. Úkryt najdou v domě, který je ale tak docela nezachrání. Krvavé kresby a děsivé zvuky ozývající se z reproduktoru dětské "chůvičky", tyhle dva sociálka rozhodně nezachrání. Ačkoli není příběh Babycallu bůhvíjak originální, hodnotíme snímek v rámci žánru lehce nadstandardními 60%. Recenze si můžete přečíst zde.
Ani třetí premiéra vás nepobaví, tedy pokud nejste psycholog zkoumající tajemná zákoutí lidské mysli. Autorem Honu (2012) je Thomas Vinterberg, iniciátor manifestu Dogma 95, též výtečný filmový psycholog. O tom, co všechno dokáže vyvolat jedna malá lež, svědčí téměř dvouhodinové drama s Madsem Mikkelsenem v hlavní roli. Pravda vítězí. Přesvědčte se, stojí to za to. Honu dáváme 90%, recenze si přečtěte zde.
Následující tři snímky jsme neměli možnost vidět, proto jen ve zkratce.
Muzikál Carmen (2012) natočil František A. Brabec jako poctu slavnému dílu. Do role hvězdy cirkusu obsadil nezkrotnou Lucii Bílou. Je třeba dodávat něco dalšího?
Našim pohledům unikl i Mistr (2012), novinka Paula Thomase Andersona, která pomýšlí na Oskara. Opět půjde o reflexi Ameriky, tentokrát se bude jednat o samotného zakladatele scientologické církve. A jako třešnička na dortu se v jedné z hlavních rolí traumatizovaného vojáka, vydávajícího se do Rukou Božích, objeví Joaquin Phoenix, jeden z nejtalentovanějších i nejpodivuhodnějších herců 21. století.
Co by to bylo za premiéry, kdyby mezi nimi chyběl nějaký ten hezký film pro děti. Španělský snímek Snížek, bílý kožíšek (2011) kombinuje poměrně citlivě animaci s živými herci. Středobodem příběhu je nicméně malá bílá gorilka Snížek, která utíká ze španělské zoo za čarodějnicí. Proč? Bílá strs ho vyčleňuje z kolektivu a na čarodějnici je, aby Snížkovi zařídila takový kožíšek, jaký mají ostatní kamarádi.