US tržby: Přisprostlý a chlastající medvídek Ted nedal konkurenci žádnou šanci
Studia se v posledních letech ráda oháněla tím, že točit Rkové filmy se nevyplatí, protože na ně diváci nechodí a kina je nechtějí uvádět. A hle, poslední týden přinesl dvě novinky – v první mluví jak dlaždič plyšový méďa, v té druhé řádí striptéři – a obě se bez zaváhání zařadily na přední příčky. Novinka Méďa (2012) od Setha MacFarlanea, tvůrce politicky nekorektní bžundy Griffinovy(1999), si za víkend ukrojila příjemných 54 milionů dolarů a ani u kritiků si nevedla špatně. Vzhledem k tomu, že stál film 50 a má díky Rkovému traileru (tomuhle) již nyní pozici kultovní pecky, je jasné, že se Méďa lehce dostane do zelených čísel. A nejspíš se dočká i sequelu.
Na dvojce další nováček a to komedie Stevena SoderberghaBez kalhot (2012) s Channingem Tatumem. Film vypráví o mužských striptérech a prý byl inspirován zkušenostmi samotného Tatuma, který se kolem tyče kroutil, než se mu povedlo prorazit v Hollywoodu. Vynikající ohlasy a řada obnažených svalovců zajistili filmu slušný zájem a 39 milionů za debutový víkend. To je samo o sobě výborný výsledek, jenž se v tomhle případě násobí faktem, že stálo Bez kalhot mizivých 7 milionů dolarů. Po 21 Jump Street (2012) si Tatum připisuje v letošním roce další Rkový megahit.
Na třetí pozici musela ustoupit pixarovka Odvážná Merida (2012), která se musí vyrovnávat s novou situací (minimálně v rámci amerických kin). Běžně animáky ubírají ostatním filmům diváky, ale tentokrát to bylo přesně naopak. Rkové filmy táhly a Merida zažila o druhém víkendu 48% propad, což je na výborně hodnocený animák nezvykle hodně. Tahle „dospělá“ vlna Meridě trošičku zlomila vaz a snímek bude rád, když se v domácích tržbách dopracuje na 200 milionů dolarů. V Pixaru jsou zvyklí na větší zájem.
Na čtyřce další novinka, „bůvíkolikáta“ černošská taškařice Tylera PerryhoMadea's Witness Protection (2012). Snímek nic moc kritice neříká (to je u Perryho zvykem), publikum ho ale tradičně podrželo a 26 milionů je vzhledem k dvacítkovému rozpočtu ideální výsledek. Perry má další film jistý. Na pětce si hoví Madagaskar 3 (2012) s celosvětovými tržbami 424 milionů. Na šestce zběsilost Abraham Lincoln: Lovec upírů (2012), která americké publikum nenadchla, čemuž odpovídá vydělaných 29 mega po dvou týdnech.
Se sedmou pozicí se tentokrát musí spokojit sci-fi Prometheus (2012), jejíž celosvětové tržby (284 milionů) určitě nejsou zanedbatelné, přesto si studio nepochybně slibovalo od "sci-fi roku" minimálně půl miliardy. Na osmou pozici si polepšila pecka Až vyjde měsíc (2012), která už nějaký ten týden okolo TOP 10 krouží a vždy se díky malému počtu kin drží spíše na ocase. Studio pořád nedošlo k plnému nasazení (tentokrát 854 kin), ale i to stačilo na 4.8 milionů. Holt šeptanda o jednom z nejlepších filmů roku dělá svoje.
Stylová fantasy Sněhurka a lovec (2012) na devítce oslavuje třetinu miliardy celosvětově a desítku uzavírá poslední novinka, dramedy People Like Us(2012), jímž coby režisér debutuje scenárista Alex Kurtzman (Star Trek / 2009, Transformers / 2007, Kovbojové a vetřelci / 2011). Kurtzman nikdy neplatil za nejšikovnějšího scenáristu (hodně chyb mu zalepí režiséři) a na jeho debutu je to znát. Průměrná věc kritiky ani publikum nezaujala a moc bych se divil, kdybychom se s filmem setkali v českých kinech.