US tržby: Když animák a sci-fi táhnou, novinky se musí spokojit s drobky

US tržby: Když animák a sci-fi táhnou, novinky se musí spokojit s drobky
Prometheus
Na samotném vrcholku zůstal Madagaskar 3 (2012), který za pouhých 10 dní celosvětově nastřádal 277 milionů dolarů. Značka táhne a vzhledem k tomu, že se trojka těší výborným ohlasům (je nejlépe hodnoceným dílem série!), dá se očekávat, že i tentokrát se povede zdolat půlmiliardovou hranici. Na druhém místě se drží Prometheus (2012), jež musí čelit zklamání. Po masivní virální kampani se výsledek ne každému zavděčil, díky čemuž sci-fi Ridleyho Scotta počítá v USA oproti minulému víkendu nemalé 60% ztráty. Na druhou stranu už má film na kontě celkově 217 milionů, což je pro Rkový snímek po druhém víkendu velmi dobré číslo a je jasné, že ještě nějaká ta stovečka do kasičky přibude. Pro ty z nás, kdo chceme dvojku, jsou to dobré vyhlídky.
Prometheus
Prometheus
Až na třetí pozici debutuje nová hudební komedie Rock of Ages (2012) režiséra Adama Shankmana. Ten před pěti lety zaválel hudební peckou Hairspray (2007). Pokud platila pomádová protirasistická (a přesto ohromně vtipná, hravá a famózně obsazená) agitka za top ukázku toho, jak by podobný film měl pracovat, Rock of Ages dle všeho pouze opisuje z osvědčených postupů, čímž si film naklonil jen polovinu kritiků. Diváci zůstali podobně neteční a pro rockové frajery uvolnili ze svých kapes patnáct milionů. 75ti milionový rozpočet teď nejspíš Warnery hodně znervózňuje.
O něco lépe si o víkendu vedla fantasy Sněhurka a lovec (2012), která zažila střídmější 40% propad. 122 milionů na domácích tržbách není marný výsledek a ze zbytku světa si film již dokázal urvat tu samou cifru, díky čemuž tvůrci oslavili čtvrt miliardy celosvětově. Vzhledem ke 170ti milionovému rozpočtu je ale důvod k radost stále daleko. Pokud má vejít akční Sněhurka do zelených čísel, bude potřebovat na svém kontě jednou tolik dolárků.
Na pátém místě poslední novinka týdne, komedie Adama Sandlera Můj otec je šílenec (2012). Recenze jsou tradičně "protisandlerovské", což není nic nového. Kritici Sandlera nikdy moc nemuseli (dokonce byli tentokrát o něco shovívavější, než je zvykem). Zajímavé je, že diváci komikovi ukázali záda a místo tradičního 30ti milionového otvíráku mu dopřáli pouhou 13ku. Jak je vidno, otřesnou taškařicí Jack a Jill (2011) odradil Sandler nejen své evropské, ale i americké fanoušky. Těžko říct, jestli si to někdy vyžehlí.
us-trzby-kdyz-animak-a-sci-fi-tahnou-novinky-se-musi-spokojit-s-drobky
Můj otec je šílenec
Na šestce Muži v černém 3 (2012), kteří v rámci v amerických tržeb sice tolik nezáří, všude jinde si ale film vede přímo výborně, díky čemuž již dosáhl půl miliardy celosvětově a je 40 milionů od pozice nejúspěšnějšího dílu série (což příště hravě pokoří). Na sedmičce fenomenálně úspěšní Avengers (2012), osmička patří pohodové komedii Báječný hotel Marigold (2012), na devítku si polepšilo Moonrise Kingdom (2012), jemuž distributor stále dopřává pouhých 178 kin a na desítce trapnomedie Jak porodit a nezbláznit se (2012).
Kompletní žebříček víkendových tržeb naleznete zde.