Scenárista Training Day David Ayer napsal novou Zjizvenou tvář a studiu se výsledek nelíbí
Pokud by někdo plival směrem k Hollywoodu s výkřikem "remake je zlo!", je třeba připomenout, že sama Zjizvená tvář (1983) Briana De Palmy s Al Pacinem byla moderním remakem stejnojmenné gangsterky z roku 1932. De Palmova verze nicméně i dnes (na rozdíl od té z třicátých let) nepůsobí nijak zastarale, což vede studio k chytré formuli, že nás tentokrát nečeká remake, ale novodobé pojetí známého příběhu. Nic proti tomu – nakoksovaný Tony Montana, který na principu amerického snu vystaví drogové impérium, je vděčnou látkou, okolo které může šikovný scenárista rozehrát slušná jatka.
David Ayer, který původně dostal úkol na starost, takovým člověkem bezpochyby je. Scenárista Training Day (2001), Rychle a zběsile (2001) či režisér pecky Street Kings (2008), umí vykreslit špinavost ulic jako málokdo, nemluvě o výborně nastíněných nejednoznačných postavách. S Ayerovým výsledkem studio nicméně nebylo spokojeno a proto byl k projektu přizván Paul Attanasio, aby ho poupravil. Je samozřejmě otázkou, zdali je přepisování opravdu nutné, Attanasio každopádně není žádný patlal. Na svém kontě má gangsterku Krycí jméno Donnie Brasco (1997), za jejíž scénář byl nominován na Oscara či populární seriál Zločin v ulicích (1993).
Přestože je verze z roku 1983 famózní, věřím, že příběh gangstera, který se dostal až na vrchol a pak ho čekal strmý pád, lze znovu vyprávět, neboť od počátku osmdesátých let se toho hodně změnilo. Novému představiteli Tonyho ovšem nezávidím. Jít do těch vod po fenomenálním Pacinovi zavání profesionální sebevraždou. Napadá vás nějaký vhodný kandidát?
Víte že?...
Oliver Stone (autor scénáře De Palmovy verze) děj záměrně přesunul z Chicaga na Floridu? Otevřel tak problematiku kubánských imigrantů i téma pašování drog. Při psaní scénáře často mluvil s policisty a několikrát i odcestoval do Jižní Ameriky, kde se setkal s opravdovými drogovými barony.