Hudební velkofilm V peřině odtajnil prvních jedenáct minut

Hudební velkofilm V peřině odtajnil prvních jedenáct minut
Přesilovka nevěst na jednoho ženicha Jiřího Mádla
První jim člověk rád věří, protože loňský Hurvínek na scéně byl jen pouhým 3D testem a Heart Beat 3D ze všeho nejvíc experimentálním stereoskopickým snímkem než čímkoliv jiným.
Velké, drahé, těžké a líné monstrum
hudebni-velkofilm-v-perine-odtajnil-prvnich-jedenact-minut-1
Přesilovka nevěst na jednoho ženicha Jiřího Mádla
Druhé - tedy pracnost  - zjevně zaskočila ze všeho nejvíc tvůrce samé. "Věděli jsme, že možnosti obou digitálních kamer, které simulují lidské oči, jsou omezené, že s nimi například nemůžeme vůbec zoomovat, tedy přibližovat se či vzdalovat, přesto nás leccos zaskočilo," popisuje kameraman a režisér filmu F. A. Brabec. "U normálního filmu například připravíte scénu a pak postavíte kameru, u 3D filmu je to naopak, nejdřív musíte postavit to obrovské těžké kamerové monstrum a teprve pak začnete chystat scénu tak, aby jste kouzlo 3D technologie opravdu co nejlíp prodali," vypráví Brabec a na plátně předvádí plyšové hračky v rohu plátna, které jen jen spadnout na diváky v prvních řadách, nebo jak Lucie Bílá mete na diváky v sále hromadu peří.
I malý vajgl dělá velké problémy
hudebni-velkofilm-v-perine-odtajnil-prvnich-jedenact-minut-2
Kostýmy jsou dílem Brabcovy životní partnerky Jaroslavy Pecharové
"Všechno je potřeba mít dopředu připravené a promyšlené, všechno se neustále propočítává, kalibruje a kontroluje," odmítá jakoukoliv improvizaci během natáčení Brabec. I tak ale přišla nečekaná překvapení. "Zjistili jsme třeba, že jakákoliv nečistota na dlažbě, nedopalek, zátka od coca coly, nám dělají obrovské problémy, protože na plátně na sebe strhávají nežádoucí pozornost, všechno tedy musíme dodatečně digitálně čistit," říká dál kameraman a režisér v jedné osobě. Stejně tak dělají neplechu při použití 3D technologie všechny hromosvody a jiné nenápadnosti. I ty je potřeba umazávat. Malebný Písek, kde se loni snímek natáčel, se tak v leckterém ohledu oblékne do nového kabátu.
Polívka bude vzhůru nohama
Zcela unikátních pak bude dvacet minut filmu, kdy se ocitneme v peřinách, snovém světě. "Ten bylo potřeba zcela vymyslet," říká Brabec a na plátně ukazuje Bolka Polívku, kterak leží na lavičce v zeleném studiu se spoustou značek a kontrolních bodů a všelijak se prohýbá a kymácí. Střih. Obraz je vzhůru nohama, zelená zmizela a vypadá to, že Bolek Polívka udiveně prolétá zcela neznámým prostorem plným peřin, stromů, kovaných bran a žebříků.
Herci zpívají, zpěvácí hrají
hudebni-velkofilm-v-perine-odtajnil-prvnich-jedenact-minut-3
Lucie Bílá zpívající, tančící. Celkem ve filmu zazní 22 písniček!
A co jedenáctiminutová ochutnávka filmu naznačila? Že obsazení je superhvězdné (namátkou Karel Roden v komické roli zrzka, který se bojí výšek), že Písek je ideálním pohádkovým městem pro rokenrolové tanečky a jízdy růžovými kabriolety, že herci často zpívají sami sebe (například Eliška Balzerová), že ve filmu jde o jakési dobré a zlé sny a že víc se dozvíme až 30. května 2011 ve zlínském Velkém kině, kde komedie V peřině odstartuje 51. ročník Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež. Vzápětí se první český 3D film dostane i do běžné distribuce.