„Hlavně, ať se nikdo nenaštve.“ Disneyho Sněhurka to zkouší s novým, digitálně ohyzdným teaserem
Rachel Zegler se naštěstí vymazat nepodařilo, je ale spolu se zlou královnou Gal Gadot asi tím jediným, co ve filmu zůstalo na svém místě. Ve všem ostatním se Disney rozhodl udělat úkrok směrem k bezpečí originálu, zapomeňte tedy na vymýšlení jakýchkoliv nových nápadů. Vždyť co je lepší než se přiblížit ke kreslené klasice s až perverzní urputností?
Předložený kýč postrádá kouzlo ruční animace a nenachází žádnou vlastní identitu. Tu měli původnímu snímku režiséra Marca Webba dodat například nově pojatí „trpaslíci“, kteří by zřejmě místo lidí malého vzrůstu byli partou různorodých postaviček. Rozhodně to vyznívá jako podivné rozhodnutí a rozezlilo to mimo křehkých srdcí internetových rasistů (protože někteří „trpaslíci“ by nebyli bílí) tentokrát po právu i herce malého vzrůstu, kteří mají poslední roky neblahý pocit, že pro ně v Hollywoodu není místo.
Ať už ale s touhle tvůrčí volbou souzníte, nebo ji kritizujete (k čemuž je řada dobrých i špatných důvodů), snad se shodneme, že ve chvíli, kdy je dotočeno, je už pozdě. Studio si má stát za svým a uvést film tak, jak ho jeho tvůrci naplánovali, nebo s pár kosmetickými úpravami po testovacích projekcích. Disney sebou ale cukl a rozhodl se hereckou partu nahradit obludnými digitálními trpaslíky, jejichž snaha o imitaci kreslené verze působí zatím v trojrozměrném prostoru opravdu nepřesvědčivě.
Tím spíš vzhledem k tomu, o jak šokujícím způsobem nízké kvalitě triků se tu bavíme. Je na první pohled vidět, že ani pozdržení premiéry nedopřává digitálním umělcům dost času na vytvoření něčeho kloudného.
Je samozřejmě korektní podotknout, že se tu vztekáme nad sedmdesáti vteřinami teaseru a nikdy bychom neměli odepsat možnost, že v kontextu filmu do sebe nabízené obrazy zapadnou. Oči si zvyknou na podivnou „nazlátlost“ a triky se ještě trochu dotuní. Zvedněte ale ruku, věří tomu ještě někdo? Nyní je navíc projekt v situaci, kdy neuspokojí nikoho. Zegler barvu kůže nezmění, takže titíž lidé budou i nadále lámat rukama nad pádem západní civilizace. Koho mají tedy změny nadchnout? Čím je lepší, že místo skupiny živých herců tu teď máme tenhle digitální maglajz?
Disneyho není třeba litovat. Všechna rozhodnutí na každé úrovni tu byla od prvního do posledního okamžiku učiněna s vidinou maximalizace zisku, je to prostě investice. Byly ale doby, kdy to vedlo ke kompetentním produktům. Jakou má Sněhurka šanci se k nim zařadit? Dozvíme se to 20. března příštího roku.