The Rock zachraňuje v traileru na Red One Vánoce. On sám byl při natáčení největším zlobidlem

The Rock zachraňuje v traileru na Red One Vánoce. On sám byl při natáčení největším zlobidlem
Red One | Prime Video
Dwayne Johnson si skoro 25 let pečlivě buduje renomé spolehlivého hollywoodského dříče, jenž do komediálně laděných akčňáků dává mnohem víc než jen zdvižené obočí. Takřka každý rok můžeme počítat s tím, že nám bývalý wrestler doručí špičkově ošetřená béčková dobrodružství, která absenci zdravého rozumu vynahrazují viditelnou tvůrčí láskou. V nepředvídatelných kinosálech už ale nemá konstantní výkonnost jako dříve a Black Adam či Expedice: Džungle se rovnají obřím finančním průšvihům. The Rock tudíž vedle exkluzivní spolupráce s Disneym, kde jej čeká například další animovaná i hraná Vaiana: Legenda o konci světa, rozprostírá svou charismatickou působnost i do konkurenčních streamovacích stájí.
Red One
Red One
70%
Pro Netflix spolu s Gal Gadot a Ryanem Reynoldsem natočil dvousetmilionovou velkoprodukci Red Notice, která měla fantastická čísla a druhý díl by měl v dohledném horizontu vzniknout. Ještě dráže si jej nicméně pojistil Amazon vlastnící studio MGM, pro který Kasdan (syn legendárního scenáristy Dobyvatelů ztracené archy Lawrence Kasdana) dle scénáře Chrise Morgana (série Rychle a zběsile) zrežíroval sváteční koninu Red One. Jak můžete vidět v přiloženém traileru, řada nápadů k popukání vadne v naprosto standardním vizuálním bordelu, který potenciálně bohatý svět na pomezí Polárního expresu, Fatmana a dvou tuctů rutinních špionážních buddy komedií vůbec neprodává stylem, jenž by naznačovaly astronomické produkční výdaje.
Red One: trailer | Vertical Entertainment
Podle webu The Wrap se výrobní cena vyšplhala ke 250 milionům dolarů, což ale na prezentovaném materiálu není moc patrné. Většina peněz totiž padla na výplatní pásky, což především Johnsonovi pojistilo přední příčku v přetahované o nejbohatšího herce planety. Několik zákulisních donašečů tvrdí, že kdysi vzorový pracant docházel na natáčení pozdě a nechoval se profesionálně, přičemž nezkušená produkce situaci nezvládala. A přitom nemohla za všechno, neboť loňské stávky herců a scenáristů posunuly plánovanou premiéru o celý rok, což také něco stojí. Amazon s MGM prý naráz vytváří velké množství projektů a nikdo se nestačí řádně koncentrovat na řád a kvalitu.
Na traileru je to rozhodně znát a Red One, s nímž se od 14. listopadu počítá nejprve v kinech, vypadá jako generický výtažek několika vánočních klasik. Potřeba nechat slavné herce, aby se navzájem deadpoolovsky škorpili a ironicky komentovali každou akční vsuvku, už je rovněž trochu pasé – zvlášť tehdy, když upoutávka jakoby do světa křičela, že streamovací služby za nekřesťanské peníze zkrátka odmítají doručit cokoli inovativního. V kině to samozřejmě může být zábava, Jumanji se Kasdanovi ostatně povedlo.
Red One
Red One | Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Red One slibuje alespoň vždy vítaného Simmonse, jehož Santa je určitě nejspecifičtější inovací. Oscarový pardál ze Spider-Mana a Whiplash odmítá důchodcovskou hůl a s činkami se pustil do transformace, již na prahu sedmdesátky nelze než obdivovat. Kéž by se totéž dalo napsat o dalších aspektech, které zatím stačí jen na neutrální „meh“. Opravdu ty Bezosovy prostředky nejde investovat nápaditěji?
Podívejte se na žebříček nejlepších blockbusterů podle Kinoboxu.
Zdroje: The Wrap, Movieweb