Top kina ČR: Špatné počasí naplnilo sály. Prázdniny s Broučkem ale porazil nečekaný vítěz

Top kina ČR: Špatné počasí naplnilo sály. Prázdniny s Broučkem ale porazil nečekaný vítěz
Prázdniny s Broučkem | Bontonfilm
Zatímco předešlé dva víkendy jako by se lidé vyhýbali kinům obloukem, v době zimy a dešťů vítali kinonabídku s otevřenou náručí. Mělo to za následek zajímavý jev, jelikož žádný snímek z top 10 procentuálně neklesl a každý si připsal větší návštěvnost než minule. To se týká i druhé Duny, kterou i přes online premiéru na placených VOD platformách vidělo o víkendu v kině přes 8 tisíc diváků. I přesto se však už musela odstěhovat z top 5. O slovo se totiž přihlásily dvě silné novinky.

5. místo

Krotitelé duchů: Říše ledu
Krotitelé duchů: Říše ledu
  • Max
  • Google Play
  • iTunes
  • +1
58%
tržby 2 miliony 690 tisíc Kč / návštěvnost 13 493 diváků / 99 kin
Na páté místo nám klesl minulý vítěz žebříčku, a to paradoxně i přes to, že na něj zavítalo mnohem více diváků než první víkend. Noví Krotitelé duchů vzrostli mezivíkendově o čtvrtinu a dávají příslib, že by se i přes slabší start a průměrné ohlasy mohli stát aspoň menší trvalkou. O žádný megahit se ale tak jako tak jednat nebude, v rámci série si však budou Krotitelé duchů držet svůj standard. Což se rozhodně nedá říci o zbytku světa, kde zatím návštěvnost zaostává za očekáváními.
Krotitelé duchů: Historie a hodnocení | Kinobox

4. místo

Kung Fu Panda 4
Kung Fu Panda 4
  • SkyShowtime
  • Google Play
  • iTunes
62%
tržby 2 miliony 771 tisíc Kč / návštěvnost 14 189 diváků / 65 kin
Na čtvrtém místě se stále svými drápy ze všech sil drží čtvrtá Kung Fu Panda, která už v žebříčku běží v podstatě vytrvalostní závod. Oproti minulému týdnu si připsala takřka dvojnásobek diváků a už jí dělí jen kousek od překonání hranice 200 tisíc diváků. Medvědí hrdina Po zkrátka diváky pořád baví, dokonce ustál i tlak velké konkurence a nového vítěze žebříčku. Děti s rodiči zkrátka vzali kina při ošklivém počasí útokem a pandí bojovník na tom extrémně vydělal.
Kung Fu Panda: Kdo je skutečně nejsilnější? | Kinobox

3. místo

Gump – jsme dvojka
Gump – jsme dvojka
  • Netflix
  • Google Play
  • iTunes
50%
tržby 3 miliony 282 tisíc Kč / návštěvnost 18 023 diváků / 117 kin
To samé se dá ostatně napsat i o druhém Gumpovi. Také ten prakticky zdvojnásobil svůj výsledek z minulého týdne a konečně překonal kýženou hranici 100 tisíců diváků. Tady se ale spíš zachraňují nízká čísla z minula, kdy roztomilého pejska kvůli vedrům postihly velké propady návštěvnosti. Díky ošklivému počasí nyní chytnul Gump druhý dech a tvůrci musí doufat, že podobné podmínky budou venku ještě aspoň následující víkend. Hranice 200 tisíc diváků, kterou překonala jednička, je ale pořád strašně daleko.
Gump – jsme dvojka: trailer | Bioscop

2. místo

Prázdniny s Broučkem
Prázdniny s Broučkem
  • Netflix
  • Prima Plus
  • Google Play
  • +1
53%
tržby 4 miliony 280 tisíc Kč / návštěvnost 23 572 diváků / 217 kin
Čekalo se, že Prázdniny s Broučkem zabrzdí coby další tradiční zástupce českých komedií na prvním místě, nakonec se však novinka s Bárou Polákovou musela spokojit se stříbrnou pozicí. Návštěvnost pak oproti tuzemské konkurenci příliš neoslňuje, i když v rámci aktuálního sucha a slabšího období je i 23 tisíc diváků za víkend uspokojivých. Jinak se ovšem zdá, že z hlediska úspěšnosti půjde o domácí žánrovku druhé kategorie, která se v lepším případě přesune max. přes hranici 100 tisíc diváků. Více ale napoví až příští týdny.
Prázdniny s Broučkem
Prázdniny s Broučkem
Prázdniny s Broučkem
Prázdniny s Broučkem
Prázdniny s Broučkem

1. místo

Jak zachránit draka
Jak zachránit draka
64%
tržby 4 miliony 464 tisíc Kč / návštěvnost 26 921 diváků / 187 kin
První místo si pro sebe ovšem vydobyl poměrně nečekaný vítěz v podobě španělského animáku Jak zachránit draka! Už jsme si zvykli, že se nám do top 5 často na týden usadí evropské animáky druhé kategorie, které ale velmi záhy zmizí. Tento kousek ovšem zaútočil na české multiplexy s daleko větší vervou. Holt hlad po nových animácích pro nejmenší byl značný, rodiče s dětmi proto příchod tohoto poněkud nenápadného titulu velmi kvitovali a možná se na úspěchu malinko podepsal i název, jenž je „náhodou“ podobný jiné populární animované sérii. Nabízí se ovšem otázka, jak moc velkým hitem snímek u nás nakonec bude. Zrodí se tu nová rodinná trvalka, co převezme štafetu po Kung Fu Pandě, nebo zájem o novinku bude raketově klesat, jak jsme u podobných projektů zvyklí? Uvidíme v dalších týdnech.
Jak zachránit draka: trailer | Forum Film
Aktuální program českých kin naleznete zde.
Zdroj: Unie filmových distributorů, Kinomaniak