Top kina ČR: Z Franty mimozemšťana je obří propadák. Návštěvnost zachraňovala Madam Web

Top kina ČR: Z Franty mimozemšťana je obří propadák. Návštěvnost zachraňovala Madam Web
Franta Mimozemšťan | CinemArt
Tak šílený pád česká kina jen tak nepamatují. Už minule jsme psali o tom, že i když Franta mimozemšťan slavil vítězství, jeho návštěvnost skončila daleko za očekáváními. To jsme ale netušili, co se stane během dalšího týdne. Zájem diváků o film Rudolfa Havlíka i kvůli zdrcujícím ohlasům naprosto opadl a mezi víkendy mimozemská sci-fi komedie klesla o bolestivých 56 %, nepřipsala si ani 10 tisíc diváků a z prvního místa klesla v návštěvnosti až na sedmé. Což je opravdu pád, který nemá obdoby.
Kinaři mají za sebou jinak poměrně slabý víkend, kvůli němuž vypadla z top 5 i stálice v podobě Wonky. Dvě větší novinky minulého týdne pak také příliš nezabodovaly. Životopis Boba Marleyho skončil devátý a válečná Zóna zájmu úspěšný Jeden život snad ani ohrozit nemohla, s pouhými 5 tisíci diváky skončila na 11. příčce. Pojďme si však probrat tu pětici nejlepších.

5. místo

Jedeme na teambuilding
Jedeme na teambuilding
  • Netflix
  • iTunes
51%
tržby 1 milion 906 tisíc Kč / návštěvnost 9 453 diváků / 52 kin
Zatímco jedna komedie s Jakubem Prachařem zmizela z top 5 rychlostí blesku, ta druhá se i po osmi týdnech v distribuci statečně drží. A to i přes to, že se promítá v čím dál menším počtu kin. Pravda, tentokrát se sice už nepodařilo pokořit hranici 10 tisíců diváků, pokles o 20 % je ale pro veterána žebříčku pořád poměrně uspokojivý a více než přijatelný. Jedeme na teambuilding má na kontě už 243 tisíc diváků a divaček a hranice s číslem 250 padne příští víkend. Ke kulatým 300 tisícům to komedie už asi nedotáhne, i přesto se teambuildingová sešlost bude v kinech loučit se ctí.
Jedeme na teambuilding: trailer | CinemArt

4. místo

Kočka a pes: Šílené dobrodružství
Kočka a pes: Šílené dobrodružství
  • Google Play
58%
tržby 1 milion 992 tisíc Kč / návštěvnost 11 825 diváků / 139 kin
Na čtvrté místo nám zase jednou proklouzl nenápadný dětský film, o němž většina dospělého publika bez ratolestí neměla doteď ani tušení. Snímek Kočka a pes: Šílené dobrodružství vypadá jako francouzská verze devadesátkové Neuvěřitelné cesty, jen s o něco horším vizuálem. Své publikum si ale snímek evidentně našel. U podobných titulů však bývá zvykem, že zájem o ně rychle opadá, a tak o úspěchu filmu rozhodnou až následující týdny. Dětská konkurence bude sice nevalná, do pozice trvalky má však zvířecí podívaná ještě daleko.
Kočka a pes: Šílené dobrodružství: trailer | Bontonfilm

3. místo

Aristokratka ve varu
Aristokratka ve varu
  • VOYO
  • Google Play
  • iTunes
  • +1
58%
tržby 2 miliony 186 tisíc Kč / návštěvnost 11 800 diváků / 99 kin
Z diváckého výbuchu Franty mimozemšťana musí mít asi největší radost Jiří Vejdělek, jehož Aristokratka ve varu se díky tomu opět stala nejnavštěvovanějším českým filmem a trochu se stabilizoval i její pád. Tentokrát totiž komedie klesla pouze o třetinu. Příští týden však přijde další velká konkurence v podobě Matky v trapuPetrou Hřebíčkovou. Aristokratka pak bude mít docela velkou práci, aby překonala alespoň 300 tisíc diváků, kteří se vzhledem k obřímu úspěchu prvního dílu jeví jako povinnost. Momentálně jich druhá Aristokratka přepočítává přes 234 tisíc, takže cesta to bude ještě velmi trnitá.
Aristokratka ve varu: trailer | Falcon

2. místo

Jeden život
Jeden život
  • Canal+
84%
tržby 2 miliony 252 tisíc Kč / návštěvnost 11 396 diváků / 70 kin
Životopisný film o Nicholasi Wintonovi a jeho neuvěřitelných činech za druhé světové války sice klesl o 23 %, stále ale potvrzuje pověst nečekané trvalky, která by mohla i v následujících týdnech vykazovat minimální propady. Šeptanda o kvalitách filmu zkrátka funguje a počin po slabém startu už překonal hranici 50 tisíců diváků. Snímek navíc těží nejen z vděčného a silného tématu pro české diváky, ale také z toho, že je zajímavou a dramatičtější alternativou pro ostatní tituly v žebříčku. Příznivci kvalitních dramat dají zkrátka větší přednost Anthonymu Hopkinsovi než Frantu mimozemšťanovi či komiksovce, která se usídlila na prvním místě.
Jeden život: trailer | Warner Bros.

1. místo

Madam Web
Madam Web
  • Max
  • Google Play
  • iTunes
  • +1
30%
tržby 2 miliony 948 tisíc Kč / návštěvnost 14 870 diváků / 177 kin
Komiksovka Madam Web sice stanula na první pozici a jako jedna z mála přitáhla aspoň hrstku lidí do kin, tím však dobré zprávy prakticky končí. S necelými 15 tisíci diváky se totiž jedná o podprůměr jak v komiksovém žánru, tak mezi spřízněnými tituly od Sony. První i druhý Venom ze stejné stáje startovali nad 100 tisíci diváky, vysmívaný Morbius jich přilákal za první víkend alespoň přes 30 tisíc. Madam Web tak začala svou pouť kiny na podobném čísle jako loni konkurenční Flash. Vzhledem k nevalným reakcím a posměšným memům na internetu se ale dá očekávat, že nás v následujících týdnech čeká spíše strmý pád než udržení pozice.
Madam web: trailer | Falcon
Aktuální program českých kin naleznete zde.
Zdroj: Unie filmových distributorů, Kinomaniak