Marvelácký Ježíš Deadpool s pomocí Wolverina už trhá rekordy. Čeká Disneyho jasný megahit?

Marvelácký Ježíš Deadpool s pomocí Wolverina už trhá rekordy. Čeká Disneyho jasný megahit?
Deadpool a Wolverine | Walt Disney Studios
Nemáme úplně možnost Disneyho tvrzení verifikovat vzhledem k tomu, že se jedná o kompilát všech zhlédnutí na internetu a 123 milionů diváků u televizních obrazovek během Superbowlu. Mělo by však jít o krásných 355 milionů lidí, o 10 milionů víc než číslo Spider-Mana. Budeme to Mickeymu věřit.
Deadpool & Wolverine
Deadpool & Wolverine
  • Disney+
  • Google Play
  • iTunes
  • +1
83%
Jistě jde o argument, že srdcovka Ryana Reynoldse, do níž zlákal i Hugh Jackmana, má obří kasovní potenciál. Jde o velký kontrast se současnou premiérou Madam Web, kde se marvelácké látky chopilo studio Sony. Ta bude obrovským komerčním fiaskem, nehledě na to, že někteří ji neváhají označit za jeden z nejhorších filmů (ani ne komiksových, prostě filmů) všech dob. To je snad trochu hyperbolické tvrzení, navíc podepřené tím, že se veřejnost začíná k superhrdinským filmům stavit se stále větší dávkou nedůvěry a nezájmu.
Deadpool & Wolverine: teaser trailer | Falcon
Přesycení superhrdiny je špatná zpráva pro studia, ne však pro nás diváky. Z našeho úhlu pohledu může být právě naopak dobře, když se producenti začnou soustředit na kvalitu individuálních snímků a nebudou počítat s tím, že nekonečná záplava nových mustrových projektů generuje zisk automaticky. Stejně jako některé nejlepší muzikály a westerny vznikly dávno poté, co skončila éra jejich mainstreamové všudypřítomnosti, konec komiksové éry je víc než cokoliv jiného konec špatných superhrdinských fláků. Ty dobré mohou vznikat dál, a jistě i budou.
Pokud se zájem o trailer Deadpoola a Wolverina přetaví v návštěvnost v kinech, což se v tuto chvíli zdá víc než jen možné, musíme doufat, že si to studio nevyloží tak, že se veřejná nálada opět obrací a má smysl začít plánovat 10 dalších filmů. Snad bude jasné, že diváci přichází, když vidí v daném snímku smysl. Jestli budeme s masovým vkusem polemizovat, je věc jiná, leckomu už Deadpool leze krkem. Je ale jasné, proč právě on budí tolik zájmu a důvěry, vysloužil si to předchozími dvěma díly a zřejmým upřímným zájmem Ryana Reynoldse.
Deadpool & Wolverine
Deadpool & Wolverine | Marvel Studios
Třetího Deadpoola režíruje třetí režisér Shawn Levy, což je jednak dokladem toho, jak obtížné je vyjít s Reynoldsem (přinejmenším režisér jedničky Tim Miller odešel právě kvůli konfliktům s ním). Jde ale také o důkaz, že Reynoldse úpěnlivě zajímá, co se před kamerou děje, což je vždy plus. Že se mu podařilo zlákat Hugh Jackmana k návratu, je jistě jedním z důvodů veřejného zájmu. Najdou se tací, kteří nejsou rádi, že se po nostalgické rozlučce v Loganovi Jackman vrací, sluší se ale podotknout, že zmrtvýchvstání dojemně a zaručeně padlých hrdinů je pevnou součástí étosu tištěných komiksů. Je tedy fér s tímto prvkem pracovat. Zvlášť když můžeme tušit, že „marvelácký Ježíš“, jak Deadpool trefně komentuje svou pozici, se jistě nebude brát smrtelně vážně a nejspíš si z toho všeho sám udělá legraci.
Jestli se napotřetí zadaří, se dozvíme 25. července, kdy jde Deadpool a Wolverine do českých kin. Na Disney+ zatím můžete zkontrolovat katalog Marvelu, nebo se podívat na žebříček nejlepších tamních filmů podle databáze Kinoboxu.