„Nenáviděl jsem svůj život.“ Seriálový Reacher vzpomíná na natáčení blockbusteru, které protrpěl
Řeč je o rebootu Želv Ninja z roku 2014, kde se Ritchson ujal role Raphaela. Snímek produkovalo studio Paramount Pictures a šlo o nečekaný hit. Celosvětově si z kin odnesl téměř 500 milionů dolarů a už to vypadalo, že je další velká akční série na světě. Dvojka o dva roky později už však utržila jen polovinu, a jak rychle si noví želváci urvali kus slávy, tak rychle se zase za nimi zavřely dveře. Mohlo by se zdát, že podobný konec bude lidi, kteří na sérii pracovali, mrzet. Minimálně Ritchson k nim nepatřil.
V rozhovoru pro Collider Live! Ritchson neskrýval rozčarování nad tím, jak natáčení a vše okolo probíhalo. „Normálně jsem kvůli tomu nenáviděl život, jak se k nám chovali“. Podle nynějšího Reachera jemu a ostatním hercům, kteří ztvárnili želví hrdiny, studio slíbilo, že i když jsou schovaní pod speciálními efekty, budou využívaní v kampani a užijí si za svou práci patřičnou publicitu. Nakonec měli zakázáno poskytovat rozhovory (přičemž studio se tvářilo, že herci s novináři nechtějí mluvit), nebyli pozvaní na premiéru filmu, byli špatně placení a na place se k nim chovali hrozně.
„Bylo to drsné. Původně jsem řekl ne. Nechtěl jsem to dělat, protože jsem tušil, že ztratím roky kariéry na něčem, kde nikdo ani nebude vědět, že jsem byl. Ale oni mě chlácholili: ‚Ne, tohle bude hraný film, budeš součástí stejně jako kdokoli bez masky. Budeš všude vidět.‘ Většina herců jim to odřekla, protože moc neplatili, ale slíbili mi, že nebudu jen torzo pro efekty. Ukazovali na Andyho Serkise jako Gluma a tvrdili, že přesně to udělají i pro nás,“ vysvětlil Ritchson, proč nakonec roli vzal.
Brzy se však začalo ukazovat, že na želví herce nic dobrého nečeká, protože jejich „animační“ smlouva byla plná různých záludností, což nakonec znamenalo víc práce, žádné placené přesčasy ani slušné zacházení. Po čtrnáctihodinovém natáčení v New Yorku byli vyhození ze studia a ponechaní na prázdném parkovišti, zatímco zbytek štábu byl odvezený domů, protože přesčasy ve smlouvě měli. „Nechtěli nás pustit do aut, protože želvy je nezajímaly. Potřebovali rychle dostat pryč ostatní, protože ti, kdyby zůstali, by měli nárok na přesčasy. My jsme je neměli, takže nás mohli klidně nechat trčet na parkovišti,“ uvedl Ritchson s tím, že šlo o nejhorší zkušenost v jeho herecké kariéře.
Želvím hercům bylo sice slíbeno, že jim slabý plat vynahradí u druhého filmu, kde již dostanou procenta ze zisku, ale ani na to nepřekvapivě nedošlo. Když byla poté trojka zrušená, nejspíš to málokoho (minimálně z herců, kteří zastupovali digitálně dotvořené postavy) opravdu mrzelo. Ritchson si z natáčení přesto něco dobrého odnesl: „Když teď něco produkuji, chovám se k lidem s respektem, s jakým chci, aby se chovali ke mně, protože se mi ho u některých projektů nedostalo.“