Eastwoodova nejpříšernější scéna. Falešné dítě zničilo věrohodnost Amerického snipera
Americký sniper to částečně schytal třeba za to, že heroicky vykresluje muže, jehož mnoho lidí vnímá jako zápornou či minimálně rozporuplnou osobu. Patriotický příběh podle magazínu Vox špatně interpretoval důvody amerického působení v Iráku a lhal také o vývoji tamního konfliktu, z něhož se vracely stovky vojáků s posttraumatickou stresovou poruchou. Snímek rovněž dle webu BBC zhoršil vztahy Američanů k muslimům i na domácí půdě.
Méně palčivý, na internetu nicméně hojně probíraný problém se nachází ve scéně, kdy se Kyle hádá s manželkou Tayou v podání Sienny Miller. V jednu chvíli bere do náruče plačící mimino, které je evidentně umělé. S panenkou, kterou bychom čekali v holčičím dětském pokojíčku, se cítil nekomfortně také Bradley Cooper, jenž s ní manipuluje dost strojeně a dává si pozor, aby hračku neotočil směrem ke kameře.
Scenárista Jason Hall, jenž si za Amerického snipera vysloužil oscarovou nominaci, v rozhovoru pro Vulture prozradil, že použití panenky bylo až plánem C. Malou úlohu mělo zastat skutečné dítě, které však v den natáčení onemocnělo. Náhrada na scénu nedorazila a Eastwood, jenž je za kamerou proslulý strojovým tempem a neochotou natočené záběry opakovat, se promptně rozhodl pro panenku.
Ve filmu s rozpočtem 58 milionů dolarů tudíž skončil zřejmě nejpříšernější záběr Eastwoodovy režisérské kariéry, jímž si Clint odfajfkoval splněný rozvrh a mohl se přesunout k o poznání kvalitnějším scénám, jimiž budoval jinak vtahující atmosféru. Vedle Eastwoodova kvaltu je nutné zmínit rovněž přísné restrikce, které dětskou účast ve filmech doprovází. Děti mohou pracovat jen určitý počet hodin, což tvůrci obchází například obsazováním dvojčat do jediné role. Pokud jsou sourozenci k nerozeznání, mohou se střídat a štábu se zdvojnásobí čas na natáčení.
S batolaty a kojenci je to ještě složitější, takže Eastwood raději sáhl po panence, čímž zkompromitoval věrohodnost celé podívané. Bradley Cooper, jenž si rovněž odnesl oscarovou nominaci, sdělil svůj upřímný názor v talkshow Ellen DeGeneres. „Nemohl jsem uvěřit, že to vážně provádíme. Říkal jsem si, že je to šílené,“ shrnul herec pocity, s nimiž se snadno identifikuje každý, kdo si scénu pustí.