Distribuční společnost Pannonia Ent. uvede snímek ve dnech 26. a 29. července. Ziggyho Stardusta budou promítat například Doksy, Havířov, Jičín, Kroměříž, Frýdek-Místek, Olomouc, Praha, Teplice či Ústí nad Labem, prozatím 24 kin.
Na publikum čekají 102 minuty koncertního záznamu včetně pohledu do zákulisí. Zrestaurovaný snímek je tedy o 12 minut delší než původní verze a nově se zde objeví letos zesnulý kytarista Jeff Beck. Bowie se tehdy na pódiu rozhodl nečekaně skončit s mimořádně populárním alter egem, což zaskočilo fanoušky, publicisty i samotné umělcovi spoluhráče.
Martin Popoff v knize Bowie 75 uvádí k Ziggyho éře následující: „Přišel s novým provokativním vzhledem, který vyvolal nadšení, zmatek i znechucení. Všechno to mělo působit dekadentně, cynicky, vyhořele a postapokalypticky jako ve filmu Mechanický pomeranč, jímž se David inspiroval...“
Bowie se rozloučil depresivní skladbou Rock 'n' Roll Suicide, která uzavírá úspěšnou desku The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars, obrazně a částečně doslova spáchal uměleckou sebevraždu a pokračoval na své cestě dál.
Bowie toho měl i poté na svědomí mnoho, ale Ziggy v jeho kariéře a odkazu stále vyčnívá jako počin výstředního, odvážného i experimentálního významu. Před půlstoletím umělec v postavě Stardusta poukazoval na odcizenost, hledačství, bezvýchodnost a sexuální neukotvenost. Ziggyho postavou vzniklo nejen mimořádné hudební dílo, ale také koncertní show a řada futuristických kostýmů využívající orientálních a divadelních inspirací. Milovali ho mladí lidé napříč všemožnými subkulturami, glam rockeři, budoucí punkeři, gotici či vyznavači new wave.
Navíc tímto gestem rozloučení se se Ziggym Stardustem Bowie prokázal odvahu a potvrdil sobě vlastní chameleónství, které by mělo být podstatou jakéhokoli umění. Ať už si tím znepřátelí vlastního manažera, vydavatelskou firmu či fanoušky.