„Netočte o mně,“ prosil nejuznávanější filmový tanečník. Hollywood ale chystá biografii se Spider-Manem v čele
Zatím o něm neexistuje životopisný film především proto, že je velmi dobře známa jeho rázná odmítavost takové myšlenky. Populárním faktoidem půl století po jeho smrti dokonce bylo, že Astaire zakázal natočení životopisu ve své poslední vůli. Tato informace však nebyla nikdy potvrzena a není jasné, jaký by taková klauzule měla mít význam pro veřejnost.
Odpor Astaira vůči jeho životopisu je přesto zdokumentovaný. „Nechci, aby byl můj život dezinterpretovaný, což by také byl,“ zmiňují jeho biografie odpověď reportérům na otázku, jestli by si přál vznik takového snímku. Porušit toto přání si zatím troufla jen reklama na vysavač z roku 1997, jež užila raného digitálního dubléra, a setkala se s ostrou kritikou. Nyní ale bude všechno jinak!
O tom, že v Astairově životopisu se zhlédl mladý herec Tom Holland, se mluví už od roku 2021. Aktuální Spider-Man měl ale zatím moc práce na to, aby se projekt opravdu pohnul. Navíc pokaždé, když se o něm začne mluvit v médiích, se na sociálních sítích najde nemálo těch, kteří Hollandovi více či méně taktně připomínají, že jde přímo proti velmi jednoznačně vyjádřenému přání herecké ikony.
Holland se však kontroverzní role nechce vzdát. Magazín The Hollywood Reporter právě exkluzivně oznámil, že víc než po roce relativního ticha se producentce Sony Amy Pascal upsal režisér Paul King, jenž stojí za oběma díly milovaného filmového medvídka Paddingtona a který tento rok chystá novou adaptaci pana Wonky a jeho čokoládovny s Timothéem Chalametem.
Snímek by se měl soustředit na ranou, méně známou část Astairovy kariéry před tím, než se stal filmovou hvězdou. Za němé éry byl úspěšným, ale ne hvězdným vaudevillovým tanečníkem, hudebníkem a zpěvákem a tvořil nerozlučné duo se svou sestrou Adele. Traduje se, že Adele byla považovaná za talentovanější z dvojice, začátkem 30. let se ale provdala za aristokrata a musela ukončit kariéru v zábavním průmyslu. O mistrovských výstupech páru Asteirových si tedy dnes můžeme už jen číst.
Scenárista Lee Hall stojící za tanečním dramatem Billy Elliot by měl nyní přepisovat text Noaha Pinka. Právě hlavní role v divadelní verzi Billyho Elliota byla prvním velkým zářezem Toma Hollanda. Ten má jistě průpravu a fyzickou zdatnost předvést náročné taneční vystoupení; jeho manýrismus, charisma a hlas však ani v nejmenším neevokují Astaira. Holland je věčné dítě, ve svých šestadvaceti stále ještě hraje puberťáky, zatímco Astaira známe jako sebevědomého, byť rošťáckého gentlemana. Pomůže, že ho má film sledovat v ranější fázi jeho kariéry? A stojí Hollandův sen vstoupit do nejslavnějších tanečních střevíců na světě za porušení přání Freda Astaira?
Shodou náhod jako z hollywoodského melodramatu se pak ve stejný den objevila i exkluzivní reportáž, tentokrát serveru Deadline, o oživení dalšího dlouho odkládaného a odmítaného snímku Fred & Ginger, který se bude soustředit na vrchol Astairovy kariéry a jeho vztah s jeho nejslavnější taneční partnerkou Ginger Rogers.
V hlavní roli se představí Jamie Bell, jenž shodou okolností prorazil stejně jako Holland rolí Billyho Elliota, v tomto případě však v jeho filmové verzi. Rogers ztvární především televizní herečka Margaret Qualley. Režírovat bude Jonathan Entwistle. Snímek měl původně vzniknout pro Amazon, nyní ale shání nového mezinárodního distributora a na pohled se jedná o méně ambiciózní z obou produkcí. Natáčet by se mělo tento rok. Zdá se tedy, že chudák Fred za svůj dosavadní klid zaplatí i s úroky.
Kinolog: Co je valentýnský film a proč se tento svátek slaví
Valentýnské filmy nejsou jenom romantické komedie, ale i melodramata. Které z nich jsou světově nejpopulárnější? Musí jít vždy o příběhy mezi mužem a ženou, nemohou tam být i zvířata a stroje? A jak se ubránit kýčovitému dojetí?