Třetí řada dobrodružného sci-fi seriálu, v němž se opět setkáváme s legendárním kapitánem vesmírné lodi Enterprise Jeanem Lucem Picardem (Patrick Stewart), přidává do příběhové rovnice i řadu dalších starých známých. A přestože by to před uvedením málokdo tipoval, jde o jeden z fanoušky a fanynkami nejlépe přijatých projektů z toho univerza. Třetí řada bude současně finální, přičemž první dvě série jsou u nás dostupné na PrimeVideo. V případě třetí je otázka, kde a kdy se jí dočkáme. Jestli má Amazon v našem regionu práva i na ni, nebo zda bude mít premiéru na nově startující streamovací službě SkyShowtime, která u nás začíná 14. února a mimo jiné bude zahrnovat díla Paramount+, pod něž Star Trek: Picard patří.
Novinka režiséra George Tillmana jr. (Rychlejší, Notorious) vypráví o pozoruhodném životě boxerské legendy George Edwarda Foremana. Snímek nám ukáže jeho cestu od zlaté olympijské medaile po mistra světa v těžké váze, kdy zápasil i s Muhammadem Alim. Poté nalezl víru a stal se kazatelem. Protože ale boxerská kariéra byla přeci jen lukrativnější a v určitou chvíli začnou docházet peníze, musí se Foreman vrátit po čtyřicítce do ringu a stát se nejstarším šampionem těžké váhy v historii boxu.
Ještě před dvěma dny o tomhle filmu nikdo nevěděl a teď boří internet. Bláznivá komedie o psovi, jehož páníček vyhodí na ulici a on se rozhodne pro pomstu, která zahrnuje ukousnutí jeho údu, působí jako taková ideální ptákovina pro promítání s partou přátel. Obvykle nejsem velkým zastáncem českého dabingu (nového Asterixe jsem málem nepřežil), v tomhle případě je ale třeba Cinemart pochválit, protože česká verze z traileru vypadá slibně a nebojí se správně říznutých hlášek. Upoutávku v angličtině najdete zde.
Vzpomínáte, jak před lety Deadpool v rámci propagace druhého filmu nasadil zrzavé afro a maloval obrazy? Parodoval tím Boba Rosse, amerického malíře, který měl svého času v televizi velmi úspěšný pořad The Joy of Painting. No a právě Ross se stal inspirací pro novou komedii Paint. Owen Wilson v ní hraje Carla Nargleho, oblíbeného moderátora dlouholetého výukového seriálu o malování ve veřejnoprávní televizi ve Vermontu. Problémy nastanou, když je najatá mladší malířka (Ciary Renée). Sám Ross takové střídání nezažil, tudíž nelze brát Paint jako dílo mapující jeho život.
Počátkem devadesátých let vyšla komedii Bílí muži neumějí skákat (1992) s Wesleym Snipesem a Woodym Harrelsonem, v níž si dva kamarádi zkouší vydělávat na život hraním basketu (a mimo jiné tím lepit dluhy). Nešlo o nijak výjimečné, svého času přesto překvapivě úspěšné dílo (rozpočet 31 milion dolarů, tržby 90), které si navíc postupem let vypěstovalo pověst malého kultu. Takže tu máme remake, jenž v rámci prvního dráždila působí dost odflákle. Minimálně by člověk u podobné předělávky čekal v rámci hlavních rolí výraznější obsazení. Je ale pravdou, že v roce 1992 ani Snipes s Harrelsonem neplatili za hvězdy. Snímek se v květnu podívá na Hulu, na českém trhu proto s největší pravděpodobností zamíří do nabídky Disney+.
Pavlovi (Jakub Prachař) sice táhne na čtyřicet, ale stále ještě bydlí s mámou a úplně nedospěl. Když potká svou dětskou lásku Terezu (Tereza Ramba) a prožije s ní dobrodružnou noc, je konečně motivovaný k tomu něco se sebou udělat. Aby Tereze imponoval a ona ho vnímala jako materiál do budoucna, přihlásí se Pavel na výcvikový tábor v Tatrách vedený Weisnerem (Ondřej Sokol), který vyučuje vše od sekání dříví po svádění žen. A přirozeně na kurzu nebude jediný loser, jehož se šílený Weisner pokusí postavit do latě.
S Guyem Ritchiem se to má tak, že si čas od času vyzkouší nějaký jiný žánr (romanťárna Trosečníci, fantasy Král Artuš) a vždy zjistí, že tady mu pšenka nepokvete, takže se zase raději vrátí ke gangsterkám (výjimkou z pravidla je Sherlock Holmes, kde se zase nekonečně dlouho čeká na trojku). Novým pokusem o změnu směru je válečný The Covenant, v němž se seržant John Kinley (Jake Gyllenhaal) rozhodne na vlastní pěst dostat z válečné zóny tlumočníka Ahmeda (Dar Salim) s jeho rodinou. Má pro to velmi dobrý důvod – Ahmed mu kdysi zachránil život. Snímek působí z upoutávky nabušeně, je nicméně otázkou, zda je Ritchieho jméno konečně dostatečně silné na to, aby do kin natáhlo davy. Zatím mu ty negangsterky v tržbách moc nepřály.
Kinolog: Langmajer poprcává na Ostrově déle než Šest dní a sedm nocí
Česká romantická komedie Ostrov plní své poslání díky tomu, že je dokonale odříznutá od současné české reality. To předchozí filmy Rudolfa Havlíka měly s realitou celkem problém.