Ti starší mají stále v živé pamětí otřesnou předchozí adaptaci Dračího doupěte z roku 2000, která se natáčela u nás. Jeremy Irons v ní předváděl v roli záporáka nejpřepálenější výkon své kariéry. V nové verzi okouzlující zloděj (Chris Pine ze Star Treku) a skupina nepravděpodobných dobrodruhů podniknou velkolepou loupež, aby získali ztracenou relikvii, ale věci se nebezpečně zvrtnou, když narazí na nesprávné lidi. Film Dungeons & Dragons: Čest zlodějů slibuje bohatý svět a hravého ducha legendární RPG ve veselém a akčním dobrodružství. Tak doufejme, že to tentokrát vyjde.
Zatímco hrané filmy podle komiksů ze stáje DC mají problematickou pověst, animované obvykle dopadnou parádně. Batman: The Doom That Came to Gotham je inspirovaný komiksovou sérií Mikea Mignoly, Richarda Pace a Troye Nixeyho. Bruce Wayne v ní omylem vypustí do světa prastaré zlo, což po dvacetileté pauze urychlí jeho návrat do Gotham City. Logikou a vědou řízený Batman musí bojovat s lovecraftovskými nadpřirozenými silami ohrožujícími samotnou existenci města. A přirozeně u toho bude i hodně starých známých, kteří by nadšence DC Comics neměli nechat chladnými.
Dlouho jsme tu neměli nějaký Bollywood, a jakkoli středoevropskému oku obvykle máloco z podobných kousků dává smysl, ať už se bavíme o práci s emocemi nebo neustálé potřebě tančit, jedno se musí autorům tohoto specifického filmového průmyslu nechat: v akci vždy překvapí nějakou vynalézavou bejkovinou. V případě Kisi Ka Bhai Kisi Ki Jaan je to nezvyklý přestup mezi vlaky a opravdu netradiční výpad proti jedoucímu autu. Bude zbytek, který by měl, jak se na Bollywood sluší a patří, být o lásce, dávat smysl? To je vlastně jedno. Už kvůli té akci chceme vidět víc!
Paul Lieberstein (Toby z Kanclu) a Aaron Zelman (Právo a pořádek) společně vymysleli a napsali nové komediální drama Lucky Hank, které je adaptací stejnojmenného románu Richarda Russoa z roku 1997. Hlavním hrdinou je William Henry Devereaux jr., vedoucí katedry angličtiny na špatně financované vysoké škole v Pensylvánii, který prožívá krizi středního věku. Podle všeho ho ve škole nikdo nemá moc rád a je otázkou, kam to povede (to nám trailer úmyslně tají). V hlavní roli Bob Odenkirk, jehož diváci znají jako právníka Saula (Perníkový táta, Volejte Saulovi) a mlátičku z Nikdo.
Turín, konec roku 1800, soud právě zamítl žádost o registraci do rejstříku advokátů Lidii Poët, což jí brání ve výkonu povolání. A vše jen proto, že je žena. Podá dovolání a začne pracovat v advokátní kanceláři svého bratra, kde pomáhá s případy klientů, snaží se bojovat proti předsudkům ve společnosti a dosáhnout spravedlnosti i pro sebe. Seriál Lidia Poët je skutečným příběhem první italské právničky, a jakkoli by to možná nikdo do podobné látky neřekl, trailerové dráždidlo téma prodává nečekaně úderně.
A ještě jednou Bollywood, tentokrát v rámci upoutávky výrazně zběsilejší, protože tu krom velkého množství akce máme i robotickou ruku a brutální scény. Ve filmu se Bhola po deseti letech ve věznění konečně vrací domů za svou malou dcerou. Jeho cesta se však zkomplikuje, když je nečekaně zatčen. Zpočátku si neuvědomuje, do jak vážné situace se dostal, ale brzy na něj smrt číhá doslova za každým rohem. Podaří se mu setkat se svou dcerou? Nejspíš ano, a když vidím tu nálož akce, vedle níž i poslední díly Rychle a zběsile vypadají umírněně, je mi dost líto, že se podobné kousky do naší distribuce oficiálně nepodívají. Tohle prostě potřebuje velké plátno.
Inu, některé filmy o sobě v traileru poví všechno, i když vlastně neřeknou nic o ději. V případě Filmu pro pamětníky, v jehož existenci internet nevěří, až na ústecké kino Hraničár, kde by měl být k vidění 22. února, má jako slogan větu „Holky maj bejt krásný a kluci silný.“ A následující oficiální popis to dokrmuje: „Svět, v nějž jsem věřil, pomalu mizí. Začalo to ukřižováním a koncem matriarchátu. Od té doby ti silnější ve jménu dobra mordujou. Konec matriarchátu a ukřižování. Symboly zmaru. Jsem starý unavený bílý hetero macho muž. Od zesnulého kámoše, gaye, jsem dostal fotku. Fotku nádherné nahaté holky. Využil jsem toho, svlékl jedenáct krásnejch holek a natočil film. Jestli máte i po tomto úvodu chuť se na to podívat, pojďte. Všechno jsou to cesty do neznáma. Před více jak třiceti roky se mě V. CH. po zhlédnutí mého mladistvého pokusu o film ptala, co je to symbol. Chtěla, abych přemýšlel. Je to odpověď Věře Chytilové. Je to pokus o zachycení okamžiku krásy. Je to splnění úkolu.“ Já osobně bych se s tímhle k tabuli dvakrát nehrnul.
Kinolog: Která postava z Lásky nebeské je nejhorší? A co je na tom filmu vlastně romantického?
Jeden z nejoblíbenějších vánočních filmů obsahuje devět hlavních příběhů. Každý je problematický trochu jiným způsobem. Tento videorozbor neberte jako projev nenávisti, ale spíš jako pobavené pozorování věcí, co jsou pod povrchem.