Top kina ČR: Druhý Avatar stále stoupá na žebříčku návštěvnosti, sympaťákem posledních týdnů je Kocour v botách

Top kina ČR: Druhý Avatar stále stoupá na žebříčku návštěvnosti, sympaťákem posledních týdnů je Kocour v botách
Kocour v botách: Poslední přání | CinemArt
5. ÚŽASNÝ MAURIC (Velká Británie, Německo)
Úžasný Mauric: trailer | Sky Original
tržby milion 257 tisíc Kč / návštěvnost 7706 diváků / 95 kin
Po lehkém zaváhání z minulého víkendu se do top 5 vrací Mauric inspirovaný knihami Terryho Pratchetta. Komediálně laděný fantasy animák vznikl v britsko-německé koprodukci. Tuzemská kina jej uvádějí výhradně v dabované verzi, takže přijdete o hlasy Hugha Laurieho, Emilie Clarke, Gemmy Arterton a dalších. Za tři víkendy snímek vidělo 39 tisíc platících. V domovské Británii se Mauric promítá od poloviny prosince, zatím zde utržil necelý milion liber.

4. ZOUBKOVÁ VÍLA (Německo, Lucembursko)
Zoubková víla
tržby milion 940 tisíc Kč / návštěvnost 12 487 diváků / 132 kina
Mladším divákům je určený animák Zoubková víla, který oproti premiérovému víkendu ztratil téměř třetinu publika. Německo-lucemburský snímek má za dva víkendy na kontě 33 tisíc platících, což z něj v porovnání s Úžasným Mauricem, který je v distribuci o týden déle, činí komerčně úspěšnější titul.

3. KOCOUR V BOTÁCH: POSLEDNÍ PŘÁNÍ (USA)
Kocour v botách: Poslední přání | DreamWorks
tržby 5 milionů 516 tisíc Kč / návštěvnost 32 890 diváků / 122 kina
Kocour v botách dokládá, že značky jednoznačně táhnou. Od premiéry předchozího animáku s tímhle sympaťákem uplynulo dlouhých jedenáct let, zájem o milovníka mléka a dobrodružné akce však nepolevuje. Titul z roku 2011 má na kontě 293 tisíce diváků a divaček, aktuálně uváděný film prozatím 241 tisíc platících. Zájem o Poslední přání se však mírně zvedá, což nebývá v žebříčku mezi déle uváděnými snímky obvyklé (z desítky komerčně nejúspěšnějších titulů je Kocour v botách jediný se sestupnou tendencí).

2. PŘÁNÍ K NAROZENINÁM (Česká republika)
Přání k narozeninám
tržby 5 milionů 982 tisíce Kč / návštěvnost 34 349 diváků / 162 kina
Vztahová crazy komedie Přání k narozeninám skončila stejně jako o premiérovém víkendu druhá. Za necelé dva týdny hvězdně obsazený snímek s Evou Holubovou, Jaroslavem Duškem a Tomášem Klusem vidělo 97 tisíc platících. Počet promítacích míst měl snímek největší, na reklamě se zjevně nešetřilo, přesto novinka Marty Ferencové skončila za očekáváními. Z plakátů to vypadalo na vztahovou komedii, z traileru zase na road movie s dětmi. Cílovka, žánr a potenciální publikum nejasné, proto ten vlažný komerční výsledek.

1. AVATAR: THE WAY OF WATER (USA)
Avatar: The Way of Water | 20th Century Fox
tržby 11 milionů 39 tisíc Kč / návštěvnost 53 263 diváci / 130 kin
Sedmý víkend, sedmé prvenství pro Cameronův Avatar: The Way of Water. Pokles má podobný jako Přání k narozeninám, necelé 24 procenta, na rozdíl od české komedie se však zapisuje do historických statistik. Na žebříčku novodobé návštěvnosti českých kin po roce 1989 mu aktuálně patří deváté místo zamilion 273 tisíce diváků. Avatar: The Way of Water v průběhu týdne a víkendu přeskočil Tmavomodrý svět (milion 193 tisíce platících) a Ženy v pokušení (milion 236 tisíc platících). Na dosah má Vratné lahve (milion 260 tisíc platících) a Anděla Páně 2 (milion 279 tisíc).
Avatar pokořil dvě miliardy a je čtvrtým nejúspěšnějším filmem všech dob
Filmy29. 1. 2023
Avatar pokořil dvě miliardy a je čtvrtým nejúspěšnějším filmem všech dob
Celosvětově druhý Avatar pokořil metu dvou miliard dolarů a patří mu čtvrté místo v rámci komerčně nejúspěšnějších titulů všech dob. Nastává tak paradoxní situace, kdy Avatar: The Way of Water atakuje jiný Cameronův snímek, oscarové drama Titanic, které je aktuálně třetí a vrací se do kin.
zdroje: Unie filmových distributorů, Kinomaniak, Box Office Mojo

Kinolog: Film, který zabil kariéru Brada Pitta. Dekadentní Babylon je pro otrlé znalce

Retro velkofilm Babylon odehrávající se ve 20. letech minulého století stál asi 80 milionů dolarů a je to jeden z největších komerčních propadáků roku. Jenomže má i nominace na Oscary a část recenzentské obce ho považuje za jeden z nejlepších „filmů o filmu“, jaké kdy vznikly.