tržby 2 miliony 543 tisíce Kč / návštěvnost 14 039 diváků / 58 kin
Páté Ztracené město oproti premiérovému víkendu ztratilo pouhých 11 procent. Hvězdně obsazená akční komedie (Sandra Bullock, Channing Tatum a další) slibuje nenáročnou, nikoli však nekvalitní podívanou. Za necelé dva týdny na ni do českých kin ovšem přišlo pouhých 36 tisíc diváků, kteří za vstupenky utratili jen něco málo přes 6 milionů korun. Celosvětově to dělá 61 milion dolarů, přičemž odhadovaný rozpočet snímku činí 74 mega.
tržby 3 miliony 173 tisíce Kč / návštěvnost 18 863 diváci / 113 kin
Z prvního na čtvrté místo kleslo sportovní historické drama Poslední závod s Kryštofem Hádkem v hlavní roli krakonošského lyžníka. Novinka režiséra Tomáše Hodana má za necelé dva týdny od premiéry na kontě 57 tisíc diváků a necelých 9 milionů korun v rámci tržeb. Ani tady nemůžeme hovořit o bůhvíjakém úspěchu.
tržby 6 milionů 557 tisíc Kč / návštěvnost 38 099 diváků / 180 kin
Kritiku Morbius zklamal, diváci a divačky mu šanci dali. Temná komiksárna měla v českých kinech premiéru ve čtvrtek a vyšplhala se až na pomyslnou bronzovou příčku. V USA otevřela za 39 milionů dolarů a celosvětově má prozatím na kontě 84 mega. Snímek tvůrce stál skromnějších 75 milionů dolarů (bez investice do propagace), tudíž by ani v případě nižších tržeb nemělo jít o velký finanční propadák.
tržby 8 milionů 229 tisíc Kč / návštěvnost 49 561 divák / 220 kin
V italském komediálním dramatu Známí neznámí (2016) hosté u hodovního stolu sdílejí obsah mobilů a přicházejí se zajímavými vztahovými propletenci, pikantnostmi a šokantnostmi. Film je zapsaný v Guinnessově knize rekordů za největší počet lokálních adaptací snímku. Počínaje čtvrtkem přibyla ta česká, kterou pod názvem Známí neznámí natočila Zuzana Marianková. Snímek se dle dostupných recenzí úzkostlivě drží předlohy, může se však pochlubit výjimečným česko-slovenským hereckým obsazením (Martin Hofmann, Klára Issová, Tatiana Pauhofová a další) a druhou příčkou v rámci žebříčku top 20. To by šlo.
tržby 14 milionů 30 tisíc Kč / návštěvnost 91 747 diváků / 203 kin
V únoru před dvěma roky vyrazilo o premiérovém víkendu na prvního Ježka Sonica (2020) necelých 75 tisíc diváků. V případě aktuálně uváděné dvojky se zájem zvedl na výše uvedených 91 tisíc 747 diváků. Videoherní Sonic od společnosti SEGA je s námi od roku 1991, přičemž od začátku byl rivalem nintendovského Super Maria, který dostal film už v roce 1993. Superrychlý ježek si počkal a trpělivost, zdá se, přináší komerční ovoce. První Ježek Sonic utržil celosvětově 319 milionů dolarů, přičemž tvůrce stál 85 mega. Rozpočet dvojky se zvedl na 110 milionů dolarů, v USA bude mít snímek premiéru tento pátek, načež v květnu zamíří na VOD platformu Paramount Plus. Uvidíme, jak si modrý ježura (ano, je pro mladší publikum) povede v nepřímé konkurenci s Uncharted, dalším filmem, který se inspiroval slavnou videoherní sérií. Uncharted má prozatím na kontě 373 miliony dolarů, 138 mega mu přineslo severoamerické publikum (statistiky čerpány z webu Box Office Mojo).
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.