TOP kina ČR: Od kritiků to nový český film pořádně schytal. Diváci jej naopak vynesli na výsluní

TOP kina ČR: Od kritiků to nový český film pořádně schytal. Diváci jej naopak vynesli na výsluní
Bourák | Total HelpArt, T.H.A. / Bára Lockefeer
5. CHLAP NA STŘÍDAČKU (země vzniku: Česká republika)
Chlap na střídačku
Tržby 191 tisíc KČ / návštěvnost 1.337 diváků / 23 kin
V pomyslném Top5 víkendového žebříčku se umístily hned tři snímky tuzemské výroby. Chlap na střídačku skončil pátý s tím, že celkově má na kontě už téměř 206 tisíc platících a přes 31 milionů korun v rámci tržeb. Jiří Langmajer v jedné ze svých údajně posledních "poprcávajících" rolí.

4. FRČÍME (USA)
Frčíme
Tržby 303 tisíc KČ / návštěvnost 2.167 diváků / 59 kin
Pixarovka Frčíme stále mezi pěticí nejnavštěvovanějších. Ulítlé fantasy s dvojicí elfích teenagerů si nicméně nezískalo pozornost, jakou bychom od Pixaru/Disneyho čekali. Rozpočet snímku se pohyboval někde mezi 175-200 miliony dolary a tržby celosvětově prozatím činí chabých 103 mega. Spraví si studia chuť hudebně laděnou Duší? A kdy vlastně?

3. LEDOVÁ SEZÓNA: ZTRACENÝ POKLAD (USA, Čína, Jižní Korea, Indie)
Ledová sezóna: Ztracený poklad | Bontonfilm
Tržby 318 tisíc KČ / návštěvnost 2.297 diváků / 105 kin
Kdo se nemohl dočkat znovuotevření kin? Děti. A tak se druhý týden po sobě mezi nejnavštěvovanějšími tituly objevuje koprodukční animák pro nejmenší. Ledová sezóna s podtitulem Ztracený poklad má nicméně i přesto za necelé dva týdny od premiéry na kontě mizivých 6.789 diváků a 941 tisíc korun.

2. V SÍTI (Česká republika)
V síti: trailer | Aerofilms
Tržby 656 tisíc KČ / návštěvnost 4.514 diváků / 77 kin
Dokumentární film Víta Klusáka a Barbory Chalupové vůbec poprvé (když pomineme čas nouzového stavu) skončil horší než první. Snímek věnující se sexuálním predátorům v českém internetovém prostředí vidělo téměř 358 tisíc diváků, kteří za vstupenky utratili 54 milionů korun. Film pokořil hned několik historických rekordů. Koronavirus ho připravil možná ještě o nějaký ten další. Pro autory je nicméně klíčové, aby se snímek dostal mezi děti a dospívající, jejichž životům na internetu se věnuje.

1. BOURÁK (Česká republika)
Petra Nesvačilová
Tržby 2 miliony 268 tisíc KČ / návštěvnost 16.021 diváků / 209 kin
Čeští filmoví recenzenti vystavili Bourákovi dost nelichotivou vizitku. Hudební komedie vyzbrojená hvězdným hereckým duem Ivan Trojan-Jiří Macháček, podpořena mohutnou reklamní kampaní, 209 (!!!!!) promítacími místy a lehkým žánrem nicméně v době pokoronavirové výrazně triumfovala. V porovnání se standardními statistikami jde však pořád o pouhé "drobné", nový divácký hit je však s největší pravděpodobností na světě.
Do kin sice za uplynuvší víkend přišlo o poznání víc lidí než o tom předchozím (cca 33 tisíc lidí v rámci Top 20), řada promítáren a jeden multiplex (Cinema City) nicméně ještě neotevřely. Za chvíli tu navíc bude léto a lidé se spíš než do kin vydají do přírody a na cesty. Návrat k vyšší návštěvnosti a tržbám nás nejspíš čeká až spolu s uvedením očekávaných blockbusterů v druhé polovině července a později.

Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.

Obrázek článku
Nejlepší české komedie?