Ivan Trojan se černé komedii s rockabilly hudebním doprovodem ocitá v severočeském pohraničí, řeší krizi středního věku, vztah k manželce, dceři a hudbě, která je (pochopitelně) na prvním místě. Většina tuzemských recenzentů se v textech shodla, že se první velký tuzemský biják uváděný v kinech po koronakrizi až vzácně nepovedl. Za vinu to dávají především střípkovitému příběhu, mimoňským výjevům, přehrávání a nezajímavé kameře. Je to s podivem. Na tvorbě Bouráka se totiž podíleli (vele)zkušení tuzemští tvůrci.
Jaký verdikt vynesou diváci? O tom po uplynuvším víkendu v komentovaném žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin zde na Kinoboxu.
Co pohání osmou generaci slavného loutkářského rodu Kopeckých, Rosťu a Vítka Novákových? Jak se žije pokračovatelům kočovníků, kteří mají vůbec poprvé v rámci rodové linie svůj kamenný podnik? Po květnové on-line premiéře míří do českých kin dokument Na krev. Oba bratři jsou osmou generací loutkařského rodu Kopeckých, která má ale jako první za 200 let existence vlastní kamenné divadlo Jatka78. Režisér získal přístup do obrazového archivu rodiny Kopeckých, potažmo Novákových, který začíná roku 1946 a pokračuje do současnosti.
Dokumentaristka Linda Kallistová Jablonská (Vítejte v KLDR!) ve své novince sleduje nejdelší závod psích spřežení v Evropě skrze portrét ženy Jany, která jako jedna z mála startuje s čistokrevnými husky a nikdy trvale nežila za polárním kruhem. Co tuto ženu činí šťastnou v třeskutých mrazech, holých pláních a na místech, kde nepotkáte živáčka?
Koprodukční komedie režiséra, scenáristy a herce Elia Suleimana (Boží zásah) staví do hlavní role palestinského utečence hledajícího alternativní domov. Je možné se od svého rodiště oprostit, nebo vás provází, ať se hnete kamkoliv? Suleiman to komediálním způsobem popisuje právě v novince To musí být nebe.