TOP kina ČR: Sexuální predátoři, mizivá návštěvnost a soumrak blockbusterů

TOP kina ČR: Sexuální predátoři, mizivá návštěvnost a soumrak blockbusterů
V síti | Aerofilms
5. NEVIDITELNÝ (země vzniku: USA)
Neviditelný
Tržby 247 tisíc KČ / návštěvnost 1.519 diváků / 28 kin
Psychologický horor Neviditelný stále mezi nejnavštěvovanějšími tituly (i když v o poznání skromnějších časech). Snímek volně inspirovaný černobílou děsivou klasikou Neviditelný muž z roku 1933 má prozatím na kontě necelých 27 tisíc diváků a 4 miliony korun.

4. CHLAP NA STŘÍDAČKU (Česká republika)
Chlap na střídačku
Tržby 296 tisíc KČ / návštěvnost 1.885 diváků / 35 kin
Chlap na střídačku s Jiřím Langmajerem v roli chlapa, který jde tak říkajíc na dračku, překonal metu 200 tisíc diváků a utržil přes 31 milionů korun. To z filmu dělá z dlouhodobého pohledu čtvrtý komerčně nejúspěšnější titul aktuální žebříčku Top 20. Ačkoliv od recenzentů pozitivní ohlasy nezískal.

3. FRČÍME (USA)
Frčíme
Tržby 469 tisíc KČ / návštěvnost 3.350 diváků / 65 kin
Pixarovka Frčíme skončila třetí. Nejnovější počin kultovního animačního studia to nicméně v rámci USA a celého světa prohrál na plné čáře. Při rozpočtu 175-200 milionů dolarů utržil pouhých 103 mega. Kombinace teenage fantasy roadmovie si diváky nezískala. Že by příliš specifické dílko s nejasným zacílením?

2. LEDOVÁ SEZÓNA: ZTRACENÝ POKLAD (USA, Čína, Jižní Korea, Indie)
Ledová sezóna: Ztracený poklad | Bontonfilm
Tržby 502 tisíc KČ / návštěvnost 3.664 diváků / 112 kin
Koprodukční animované dobrodružství pro nejmenší těsně pod vrcholem. A rovnou v rámci premiérového uvedení. Ztracený poklad měl ze všech uvedených titulů nejvíce kin k dispozici. O rodinné filmy také byla nouze, takže vlastně nejde o žádné větší překvapení. Tak kolikpak dalších filmů v rámci série Ledová sezóna ještě vznikne?

1. V SÍTI (Česká republika)
V síti: trailer | Aerofilms
Tržby 882 tisíc KČ / návštěvnost 6.250 diváků / 103 kin
Na vrcholu žebříčku žádné překvapení. Dokumentární film pojednávající o internetových sexuálních predátorech je hitem kin (když vynecháme koronakrizi) již od únoru. Z dlouhodobého pohledu je druhým nejúspěšnějším titulem aktuálního Top 20 za návštěvnost 349 tisíc diváků a tržby téměř 53 milionů korun. V tomto směru dokument pokořil pouze hollywoodský titul, který měl premiéru již v prosinci 2019, Jumanji: Další level. Na ten přišlo od premiéry 493 tisíc diváků, kteří za vstupenky utratili 73 milionů korun.
Tržby a návštěvnost tuzemských kin jsou stejně jako v případě předchozího víkendu na mizivých hodnotách. Jak jsme zmínili výše, dále dominuje dokument V síti. Jsou nadějí pro kinaře a distributory dnes rozvolněná opatření umožňující v rámci jednoho sálu promítat až pro 500 diváků bez nutnosti rozestupů? Nebo si budeme muset počkat na premiéry hollywoodských blockbusterů slibující zvýšenou návštěvnost a tím pádem i kýžené zisky?

Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.

Obrázek článku