Sonic vyprášil kožich Harrisonu Fordovi i Chlapovi na střídačku

Sonic vyprášil kožich Harrisonu Fordovi i Chlapovi na střídačku
Volání divočiny | Walt Disney Studios
Ježek Sonic válel již minulý víkend v amerických kinech, takže se slušná čísla čekala i tentokrát. V rámci US žebříčku zůstal první, přihodil do domácí kasičky 26 milionů, přičemž to momentálně z Ameriky dělá 106. Nevypadá to možná nijak zásadně, ale filmy podle videoher, které dokázaly v zámoří překonat hranici sta milionů dolarů, jsou zatím jen čtyři (a to už historie pamatuje čtyři desítky adaptací)! Ze Sonica se stává číslo pět, přičemž dosavadním králem na domácí půdě je Pokémon: Detektiv Pikachu se 144 miliony. Tuhle metu by měl Sonic bez větších obtíží překonat příští víkend.
Ježek Sonic
Ježek Sonic | Paramount
Že je o Ježka Sonica zájem potvrdila i tuzemská kina. Chlap na střídačku se ohřál na prvním místě jediný víkend. Tentokrát se musel spokojit s pozicí dvojky, kdy za něj 38 928 diváků utratilo 6,1 milionů korun. Naproti tomu modrý ježour z diváků vydoloval milionů 10,8, přičemž diváků bylo téměř 2x tolik. Je třeba pro v rámci fair play dodat, že měl Sonic k dispozici 190 kin, zatímco Chlap na střídačku 144. Je tu každopádně cítit znatelný opad zájmu o poslední českou komedii, která navzdory silnému startu nejspíš nedosáhne výše než na 250 tisíc platících diváků. Málo to není, ale megahit také ne.
A když už jsme u těch megahitů, do českých kin se také o víkendu podívala slovenská Sviňa, která doslova převálcovala kina u našeho souseda. V našich končinách ale politické hry netáhnou. Na film vyrazilo pouhých 5319 lidí, kteří v kinech nechali 860 tisíc korun a snímek tak debutuje až na devátém místě. Důvod takového nezájmu? Inu, politických přestřelek jsou u nás plné noviny, tak kdo chtěl za něco takového dobrovolně platit i v kině?
A obloukem zpátky do amerických kin. Tam Sonic sice skončil první, ale jen o prsa porazil novinku Harrisona Forda Volání divočiny. Podceňovaný snímek, jemuž v trailerech rozhodně nepomohlo to, že druhá hlavní hvězda je okatě digitální (a také to nepomohlo rozpočtu, který dělá masivních 109 milionů), nakonec překvapil slušným záběrem a otevřel na druhém místě za 24,8 milionů. Hit z toho samozřejmě nebude, to by tahle sranda musela stát čtvrtinu. Jde nicméně o pohrobek akvizice, v níž Disney spapal Foxy a u Myšáka nejspíš počítali s výrazně většími ztrátami. A i pro Forda určitě není špatná vizitka, že dokáže ještě pořád nahnat do kina nějaké ty věrné diváky.
Harrison Ford
Volání divočiny | 20th Century Fox