Téma 8. 2. 2019
Glosa: "Mrazivá pomsta" v přímém přenosu. Přežije Liam Neeson mediální hysterii?Jedničkou víkendu se stal LEGO® příběh 2, důvod k radosti to ale není. Snímek totiž otevřel za pouhých 34 milionů dolarů, což je o polovinu méně, než za kolik startovala před pěti lety jednička. Ohlasy jsou přitom výborné, stalo se ale nečekané - značka se extrémně rychle okoukala. První LEGO® příběh vydělal celosvětově 469 milionů. V roce 2017 přišly dva LEGO filmy - Batman a Ninjago. Netopýr si ještě nějaké ty body urval (312 milionů), zato kostičkoví ninjové úplně propadli (112 milionů). Druhý Příběh nebude tak dramaticky nízko, pravděpodobně ale nevydělá víc než čtvrt miliardy a je proto dost možné, že u Warnerů sérii podle slavné stavebnice (minimálně na nějaký ten rok) odpískají. Diváky prostě nezajímá. A přes to vlak nejede.
Což se dá nejspíš říci i o celé kariéře Liama Neesona (respektive té americké, v Evropě horká půda zdaleka tak nebude). Jak jste nejspíš z médií zaznamenali, Neeson se v rámci propagace Mrazivé pomsty před několika dny v televizi přiznal, že měl traumatický zážitek z mládí, kdy neznámý muž černé pleti znásilnil jeho blízkou kamarádku a on následně hledal v nočních ulicích před bary černocha, jehož by vyprovokoval a mohl zabít. Pomsta tehdy pro Iry byla denní chleba, takže to Neeson rozhodně neříkal s hrdostí, ale naopak se studem, kam až může chuť po pomstě zajít. Byl to silný moment, hodný obdivu. Jenže v Americe stačí zjednodušené "chtěl zabít černocha" a hned je z Neesona pro mnohé tamní mravokárce rasista.
Takže navzdory skvělým recenzím Mrazivá pomsta propadla - otevřela až na trojce za 10 milionů, což je nejhorší start akčního Neesona vůbec. Už se navíc mluví o tom, jestli herce nevystřihnout z nových Mužů v černém. Je to celé hrozně absurdní a je mi Neesona upřímně líto. Aby se mu za podobně otevřený lidský moment dostalo podobné reakce, to si vážně nezasloužil.
Dalším propadákem víkendu je horor Potomek, který překvapivě nemá nejhorší recenze a přesto skončil až šestý se 6 miliony. Jediným vítězem víkendu je komedie What Men Want, která z ženského úhlu pohledu zpracovává Gibsonův starší hit Po čem ženy touží. Snímek otevřel za 19 milionů dolarů na druhém místě, přičemž stál o pouhý milion více.
Jak si vedly ostatní filmy, to zjistíte v našem kompletním žebříčku US tržeb.