TOP kina ČR: Jeden z nejlepších českých filmů letošního roku zaznamenal debakl

TOP kina ČR: Jeden z nejlepších českých filmů letošního roku zaznamenal debakl
Zlatý podraz | Česká televize
5. HALLOWEEN (země vzniku: USA)
Halloween
Na páté příčce skončil sequel kultovního hororu Halloween (1978), který si vysloužil též dost pozitivní kritické ohlasy. Michael Myers znovu řádí a druhý víkend se na něj do českých kin vypravilo 16.931 diváků. V pokladnách nechali 2 miliony 590 tisíc korun. Hororový žánr táhne pravidelně, je ovšem pravdou, že se od něj v rámci tuzemských kin čekalo lepší umístění. Celosvětově má prozatím na kontě při rozpočtu 10 milionů dolarů 172 mega. Klobouk dolů.

4. VENOM (USA)
Venom
Třikrát za sebou žebříčku tuzemských tržeb a návštěvnosti kraloval, ale tentokrát se propadl až na čtvrté místo. Řeč je pochopitelně o komiksovém Venomovi s tváří Toma Hardyho. Na anti-hrdinu vyrazilo do 47 kin 25.522 diváků, kteří za lístky utratili 4 miliony 179 tisíc korun. Za necelý měsíc má Venom na kontě 334 tisíc platících a 54,6 milionů korun, což z něj činí třetí komerčně nejúspěšnější titul (na tržby i diváky) aktuálního žebříčku Top 20. Celosvětově to dělá při rozpočtu 100 milionů dolarů přes půl miliardy.

3. PO ČEM MUŽI TOUŽÍ (Česká republika)
Již šestý víkend se mezi komerčně nejúspěšnějšími drží komedie s Jiřím Langmajerem v hlavní roli. Po čem muži touží aspiruje na komerčně nejúspěšnější titul roku 2018 a o tomto víkendu se umístil třetí za návštěvnost 27.502 diváků a tržby 4 miliony 436 tisíc korun.
Jiří Langmajer
Po čem muži touží | CinemArt
"Muži" brzy trumfnou vůbec nejnavštěvovanější snímek aktuální Top 20, animák Hotel Transylvánie 3 (2018). Ten má na kontě 458.351 diváků (o necelých 30 tisíc víc než "Muži") a 65 milionů 465 tisíc korun (o pouhých 270 tisíc korun víc než "Muži"). V kinech se ale promítá o 10 víkendů déle než komedie s Langmajerem.

2. KDYŽ DRAKA BOLÍ HLAVA (Česká republika, Slovenská republika)
Když draka bolí hlava
Když se do kin podívá tuzemská pohádka, je téměř zaručeno, že zaznamená úspěch. Nehledě na její kvalitu. Když draka bolí hlava to u Mirky Spáčilové schytala za 15 procent, ale jak se říkává, "čím nižší známka, tím větší návštěvnost". A tentokrát to i díky mohutné reklamní kampani a angažmá Karla Gotta s rodinou producentu Petru Šiškovi vyšlo. Česko-slovenská pohádka se promítala ve 149 kinech (!!!), přišlo na ni 37.064 diváků a tržby činily 4 miliony 800 tisíc korun.

1. JOHNNY ENGLISH ZNOVU ZASAHUJE (Velká Británie, Francie)
Johnny English znovu zasahuje
Po dlouhých 7 letech se do kin vrací agent-popleta Johnny English s Rowanem Atkinsonem v hlavní roli. A štráduje si to rovnou na trůn pro vítěze víkendových tržeb a návštěvnosti tuzemských kin. Je jedno, že se představitel kultovního Mr. Beana opakuje. Lidé se prostě v kinech zjevně chtějí bavit. Na Johnnyho Englishe, který znovu zasahuje, jich o premiérovém víkendu přišlo 56.297. Za vstupenky v pokladnách nechali 8 milionů 342 tisíc korun. Třetí celovečerák s Johnnym Englishem se tak stal zcela suverénním víkendovým vítězem.
Zdeněk Piškula, Filip Březina, Patrycja Volny
Zlatý podraz | če
A teď k největšímu zklamání víkendových premiér. Nikomu z tvůrců Zlatého podrazu jejich pozici nezávidím. Režisér Radim Špaček se pustil do komerčně největšího projektu kariéry (rozpočet filmu činil 100 milionů korun), obklopil se prvotřídními filmaři, mladými herci a natočil svěží pohled na sport, lásku, nacistickou a komunistickou totalitu, který tady - troufnu si říci - ještě nebyl. Jistě, Zlatý podraz není dokonalým filmem, ale určitě si zasloužil lepší než 10. příčku za 11.112 diváků a tržby 1 milion 600 tisíc korun.
Zkušený a ceněný Špaček má Českého lva za režii Pout (2010), která se s publikem také naprosto minula. Představte si, že se pustíte do takhle velkého projektu, vysloužíte si zájem kritiků, ale diváci dají přednost "ulopocené" česko-slovenské pohádce a "vyšumělému" komikovi z 90. let... Co vás jako autora dál může motivovat v tvorbě? Pozitivní ohlasy a vnitřní potřeba? A to nemluvím o tom, že Špačkova novinka rozhodně nemoralizuje (ačkoliv šla do kin jen pár dnů před výročím založení Československa), místy baví, místy děsí, působí progresivně a mladým se snaží přiblížit časy, které v lepším případě mohou znát od praprarodičů... Smutek. Ale co s tím?

Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.