Na páté příčce skončil sequel kultovního hororu Halloween (1978), který si vysloužil též dost pozitivní kritické ohlasy. Michael Myers znovu řádí a druhý víkend se na něj do českých kin vypravilo 16.931 diváků. V pokladnách nechali 2 miliony 590 tisíc korun. Hororový žánr táhne pravidelně, je ovšem pravdou, že se od něj v rámci tuzemských kin čekalo lepší umístění. Celosvětově má prozatím na kontě při rozpočtu 10 milionů dolarů 172 mega. Klobouk dolů.
Třikrát za sebou žebříčku tuzemských tržeb a návštěvnosti kraloval, ale tentokrát se propadl až na čtvrté místo. Řeč je pochopitelně o komiksovém Venomovi s tváří Toma Hardyho. Na anti-hrdinu vyrazilo do 47 kin 25.522 diváků, kteří za lístky utratili 4 miliony 179 tisíc korun. Za necelý měsíc má Venom na kontě 334 tisíc platících a 54,6 milionů korun, což z něj činí třetí komerčně nejúspěšnější titul (na tržby i diváky) aktuálního žebříčku Top 20. Celosvětově to dělá při rozpočtu 100 milionů dolarů přes půl miliardy.
Již šestý víkend se mezi komerčně nejúspěšnějšími drží komedie s Jiřím Langmajerem v hlavní roli. Po čem muži touží aspiruje na komerčně nejúspěšnější titul roku 2018 a o tomto víkendu se umístil třetí za návštěvnost 27.502 diváků a tržby 4 miliony 436 tisíc korun.
"Muži" brzy trumfnou vůbec nejnavštěvovanější snímek aktuální Top 20, animák Hotel Transylvánie 3 (2018). Ten má na kontě 458.351 diváků (o necelých 30 tisíc víc než "Muži") a 65 milionů 465 tisíc korun (o pouhých 270 tisíc korun víc než "Muži"). V kinech se ale promítá o 10 víkendů déle než komedie s Langmajerem.
Když se do kin podívá tuzemská pohádka, je téměř zaručeno, že zaznamená úspěch. Nehledě na její kvalitu. Když draka bolí hlava to u Mirky Spáčilové schytala za 15 procent, ale jak se říkává, "čím nižší známka, tím větší návštěvnost". A tentokrát to i díky mohutné reklamní kampani a angažmá Karla Gotta s rodinou producentu Petru Šiškovi vyšlo. Česko-slovenská pohádka se promítala ve 149 kinech (!!!), přišlo na ni 37.064 diváků a tržby činily 4 miliony 800 tisíc korun.
Po dlouhých 7 letech se do kin vrací agent-popleta Johnny English s Rowanem Atkinsonem v hlavní roli. A štráduje si to rovnou na trůn pro vítěze víkendových tržeb a návštěvnosti tuzemských kin. Je jedno, že se představitel kultovního Mr. Beana opakuje. Lidé se prostě v kinech zjevně chtějí bavit. Na Johnnyho Englishe, který znovu zasahuje, jich o premiérovém víkendu přišlo 56.297. Za vstupenky v pokladnách nechali 8 milionů 342 tisíc korun. Třetí celovečerák s Johnnym Englishem se tak stal zcela suverénním víkendovým vítězem.
A teď k největšímu zklamání víkendových premiér. Nikomu z tvůrců Zlatého podrazu jejich pozici nezávidím. Režisér Radim Špaček se pustil do komerčně největšího projektu kariéry (rozpočet filmu činil 100 milionů korun), obklopil se prvotřídními filmaři, mladými herci a natočil svěží pohled na sport, lásku, nacistickou a komunistickou totalitu, který tady - troufnu si říci - ještě nebyl. Jistě, Zlatý podraz není dokonalým filmem, ale určitě si zasloužil lepší než 10. příčku za 11.112 diváků a tržby 1 milion 600 tisíc korun.
Zkušený a ceněný Špaček má Českého lva za režii Pout (2010), která se s publikem také naprosto minula. Představte si, že se pustíte do takhle velkého projektu, vysloužíte si zájem kritiků, ale diváci dají přednost "ulopocené" česko-slovenské pohádce a "vyšumělému" komikovi z 90. let... Co vás jako autora dál může motivovat v tvorbě? Pozitivní ohlasy a vnitřní potřeba? A to nemluvím o tom, že Špačkova novinka rozhodně nemoralizuje (ačkoliv šla do kin jen pár dnů před výročím založení Československa), místy baví, místy děsí, působí progresivně a mladým se snaží přiblížit časy, které v lepším případě mohou znát od praprarodičů... Smutek. Ale co s tím?
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.