Seriály 9. 8. 2017
Disney ukáže Netflixu v roce 2019 prostředníček a spustí vlastní streamovací službuStudio Paramount pravděpodobně tušilo, že z filmu nebude v kinech hit a vložené peníze (rozpočet cca 45 milionů) se nevrátí, pokud bude třeba investovat do reklamy a distribuce. Zvolilo proto nečekaný krok - prodalo hotový film, který měl původně zamířit na velká plátna, "televiznímu" Netflixu. Kolik to populární streamovací službu stálo? Podle zdrojů 50 milionů dolarů.
Byla to dobrá investice? Přestože film není nic moc, jednoznačně se vyplatila oběma stranám. Netflix se snaží profilovat jako služba, díky níž "divák nemusí do kina". A pokud najednou z ničeho nic přistane v jeho katalogu očekávaná sci-fi, kterou si divák okamžitě může pustit, je to výhra. Vzhledem k tomu, že je Cloverfield známou značkou, je navíc zájem obrovský a filmu věnuje pozornost během premiérového dnu možná více lidí, než kolik by vyrazilo do kin. Tam by nejspíš většina diváků nedovařené sci-fi nechtěla věnovat čas a peníze. V případě Netflixu funguje ale iluzorní pocit, že film dostává divák vlastně zadarmo. Jistě, službu si měsíčně platí, ale protože neplatí konkrétní položky ale celý balíček, nebere to jako špatnou investici.
Vyplatil se nákup Netflixu v rámci sledovanosti a bude se situace opakovat? To v tuhle chvíli nevíme (pokud jde o další Cloverfield, ten chce již distributor zase uvést do kin). Bezpochyby se ale společnost brzy podělí o to, kolik lidí si film skutečně pustilo a pokud půjde o číslo dostatečně velké, je dost možné, že to není naposledy, kdy Netflix podobným způsobem "ukradne" film kinům.
Ostatně, počet předplatitelů stále roste. A jakkoli se Netflix může chlubit silnou vlastní tvorbou, podobný kousek, který divákům potvrdí, že za málo peněz mohou mít "opravdu kino i doma", čas od času nezaškodí. Pravidla hry se každopádně zatím nemění. Nákup The Cloverfield: Paradox lze v tuhle chvíli označit za pouhý experiment, který možná zůstane u jednoho výstřelu.