Na hrdinu Thora si došlápla popravená Milada Horáková. Na co se nejvíc chodilo do českých kin?
Pozici vítěze žebříčky uhájil marvelovský Thor: Ragnarok (2017), který o týden dříve, o premiérovém víkendu, nebývale zaválel. Vydrželo mu to i v listopadu, když na třetí film série s Thorem v hlavní roli vyrazilo do 79 kin 72.311 diváků. V pokladnách nechali 11,78 milionů korun a za necelé dva týdny to dělá skoro 43 milionů v rámci tržeb a 271 tisíc návštěvníků. Parádní úspěch, který doprovází čísla ze světa (306 milionů dolarů) a premiérově též s USA. Zde Thor: Ragnarok utržil 121 mega, což je sedmý nejúspěšnější otvírák v rámci Marvel Cinematic Universe.
K dispozici měla druhý nejvyšší počet kin (125), poměrně velkou mediální kampaň a skutečnost, že se jedná o první hraný celovečerní film o významné postavě našich moderních dějin. Na prvenství to ale Miladě (2017) debutujícího režiséra Davida Mrnky nestačilo. Na životopisné drama o komunisty popravené političce vyrazilo o premiérovém víkendu 26.429 diváků. V pokladnách nechali 3,76 milionů korun.
Když to porovnáme s na jaře uvedeným Masarykem (o premiérovém víkendu na něj přišlo 76.337 diváků, tržby činily téměř 11 milionů korun), zdá se to jako dost chabý výsledek. Zájem o Masaryka byl nicméně umocněn rekordním počtem získaných sošek Českého lva. Recenzenti v případě Milady již dopředu psali o nemastném-neslaném filmu debutanta. Je otázka, zda vůbec tuzemský divák o téma totality v rámci návštěvy kina stojí.
Koprodukční animák, který se svezl na vlně Halloweenu a Dušiček, skončil třetí. Příšerákovi neslibovali bůhví jakou podívanou, zafungoval nicméně žánr filmu pro děti a rodiče spolu s načasováním. Na britsko-německý animák vyrazilo do 139 kin 24.555 diváků, kteří v pokladnách nechali 3,33 milionů korun. Čísla srovnatelná s výsledkem Milady.
Mezi úspěšné žánry žebříčku patří samozřejmě horor. A jeden nový přírůstek skončil na čtvrtém místě. Jde o časové hrátky v titulu Všechno nejhorší, který se promítal v 93 kinech, přišlo na něj 18.040 diváků, z jejichž peněženek zůstalo v pokladnách 2,5 milionu korun. Snímek přišel tvůrce na necelé 4 miliony dolarů a celosvětově prozatím utržil 78 mega.
Z tuzemských snímků se solidně vede road movie Bajkeři (2017). "Product placement na kolech" skončil aktuálně pátý s návštěvností 16.523 diváků a tržbami 2,381 milionů korun. Za necelé tři týdny od premiéry má snímek na kontě 113.671 diváků a 16 milionů korun.
Ze čtvrtečních novinek se do žebříčku tržeb a návštěvnosti tuzemských kin Top 20 dostala ještě loutková LajkaAurela Klimta (15. místo, 1.641 diváků, 210 tisíc korun) a prazvláštní artovka Zabití posvátného jelena (17. příčka, 1.500 diváků, 194 tisíc korun).
Dlouhodobé prvenství aktuálního žebříčku drží nejnovější film Jana SvěrákaPo strništi bos (2017). V kinech se promítá již 12. týden, aktuálně mu patří 18. příčka s návštěvností 1.379 diváků a tržbami 149 tisíc korun. Za 3 měsíce od uvedení má snímek inspirovaný vzpomínkami Zdeňka Svěráka na kontě přes 443 tisíc diváků a téměř 60 milionů korun.
Aktuální žebříček TOP 20 tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.