32. týden-kinopremiéry: Smajlíci, strašidelná panenka a Babiš
Filmaři se chytají moderních trendů a tak dochází na zpracování oblíbených emotikonek, které používáme v textových zprávách a na sociálních sítích k vyjádření roztodivných emocí a pohnutek duše. Emoji ve filmu mají následující příběh: V digitální metropoli Textopolis si spokojeně žijí emotikonky s jednoznačně naprogramovanými výrazy. Až na Geneho, který umí víc než jeden úšklebek. Což je problém. Jak to vyřeší? Spolu s Hi-5 a hackerkou Jailbreak. Nerad by totiž zkazil jednomu klukovi sbližování s děvčetem.
Trailer:
Největší problém filmu? Není jasné, pro koho je určen. Velcí se budou nudit a menší děti tápat. A teenageři se snímku velkým obloukem vyhnou.
Tuzemší recenzenti dávají Emoji ve filmu lehounce podprůměrných 47 procent. Na západě jsou ale o poznání kritičtější, server RottenTomatoes například zaznamenal pouhých 6 procent kladných recenzí (z celkových 79).
To první zahraniční recenze na horor Annabelle 2: Zrození zla jsou naopak velmi pochvalné, když se drží na 81 procentech kladných textů. O čem je příběh? Výrobce panenek přijme se svou ženou několik let po tragické smrti dcery řádovou sestru a několik dívek ze sirotčince. A Annabelle se probudí k životu...
Pokračování hororu z roku 2014 s porcelánovou panenkou v hlavní roli režíroval talentovaný David F. Sandberg (série Zhasni a zemřeš), který se v záplavě žánrovek úspěšně snaží vyhnout všemožným klišé. Stačí to na událost hororové sezóny?
Dle Františka Fuky nikoliv: "Sandberg má velmi pevnou ruku a je vidět, že si dává záležet na tom, co točí. Umí vylekat nebo znervóznit, aniž by se uchyloval k laciným lekačkám. Velmi dobře je zachycena retro atmosféra (film se odehrává někdy před 60 lety). Jeho práce kamery a rámování záběrů jsou bezchybné... To, jak Sandberg jednotlivé scény natáčí, je obdivuhodné. Většina z nich by dobře fungovala jako zcela samostatná hororová etuda. Ale hlavní příběh je úplně o ničem."
Není bez zajímavosti, že pod scénářem druhé Annabelle je podepsán Gary Dauberman, který se podílel na vzniku netrpělivě očekávané hororové adaptace Stephena KingaTo (premiéra 7. září 2017). Doufejme, že tento film si po dějové stránce tvůrci ohlídali lépe.
Již ve středu 9. srpna měl premiéru dokumentární Selský rozum, snímek Víta Janečka a Zuzany Piussi, který čerpal z investigativní práce novinářů Jakuba Patočky a Zuzany Vlasaté. Ti vydali knihu "Žlutý baron", přibližující nekalé praktiky někdejšího majitele Agrofertu, Kosteleckých uzenin a dalších firem Andreje Babiše.
Od původního tématu "kam a proč se dostalo české zemědělství" se tvůrci stočili až k vlivnému miliardáři, dotacím a finančním praktikám v Kosteleckých uzeninách. Novináři mají na stole žalobu a režiséři snímku pořádají projekce tam, kde je o něj zájem. Pokud chcete o tématu dokumentu vědět více, přečtěte si rozhovor na tomto odkazu.