US tržby: K Transformerům se publikum poprvé otočilo zády
Autoboti, je čas odejít. Lidstvo už to s vámi nemyslí dobře. Poslednímu rytíře měli noví scenáristé dopomoci ke svěžímu směru. Nepovedlo se. Zběsilá robotí variace na Šifru mistra Leonarda si odnesla zničující recenze, což - pravda - není v rámci série nic vyloženě nového. Kritici chválili vlastně jen první díl a pak už s Michaelem Bayem nenašli společnou řeč. Fanoušci ale byli věrní. U minulého dílu nicméně začali remcat i oni a když se ukázalo, že je pětka ještě o něco blbější, rovnou to tentokrát s návštěvou kina vzdali.
Poslední rytíř sice dokázal obsadit první místo v žebříčku amerických tržeb, ale za pouhých 45 milionů, což je nejnižší otvírák v sérii (i předchozí Zánik otevřel před třemi roky za 100 milionů). Je pravdou, že se Poslední rytíř hrál už od středy, takže do neděle nastřádal celkem 69 milionů. I to je ale pořád nejméně z celé série (jednička svého času zvládla za víkend 70 milionů).
Rýsuje se studiu propadák? Nejspíš ne. Roboti jsou totiž hodně populární ve zbytku světa, extrémně především v Číně. Jen z tamního trhu už přiteklo přes sto milionů a momentálně má Poslední rytíř celosvětově 265 milionů. Takže vydělávat asi bude. Ale kolik? To je otázka. Stačí se podívat na Piráty z Karibiku (ti jsou tentokrát na sedmém místě). Předchozí díly byly miliardové, pětka ve Státech vydělala nejméně, celosvětově má film 677 milionů a už končí. Je možné, že Poslednímu rytíři podobným způsobem dojde dech a miliardě se (na rozdíl od předchozích dílů) ani nepřiblíží.
Tržby mimo Ameriku vůbec letos u blockbusterů dominují a mnohým drahým flákům zachraňují zadek. Své o tom ví i studio Universal, jejichž Mumie (aka start Dark Universe) na domácí půdě propadla (po třech týdnech vydělala jen polovinu toho, co stála), ale celosvětově má solidní třetinu miliardy.
Výbornou výdrž naopak ukazuje komiksová Wonder Woman, která je čtvrtý víkend na třetím místě, doma utržila 318 milionů a je jisté, že v rámci DC universa vydělá v Americe nejvíce (a nechá tak za sebou i souboj Batmana se Supermanem). Celosvětově už Wonder Woman vydělala 653 milionů dolarů, což z ní dělá komerčně nejúspěšnější snímek režírovaným ženou.