CZ tržby: Mazlíčci, Strašidla nebo nový Star Trek?
Tajný život mazlíčků (2016)
Předposlední srpnový víkend se do kin vydal třetí díl filmové série Star Trek: Do neznáma (2016) a Troškova komedie Strašidla (2016). Zaujala víc než předchozí vítěz žebříčku, animák Tajný život mazlíčků (2016)? Dozvíte se v našem komentáři CZ tržeb a návštěvnosti tuzemských kin.
Tajný život mazlíčků (2016)
Ani Star Trek: Do neznáma. Ani Strašidla. Prvenství v rámci víkendových tržeb (počítá se čtvrtek-neděle) uhájil Tajný život mazlíčků. A to přestože tenhle dobrodružný animák zaznamenal pokles zájmu o celých 41 procent. Na film vyrazilo do 86 kin 59.563 diváků, kteří za vstupenky zaplatili 8.4 milióny korun.
Z tohodle snímku se stane i v České republice velmi solidní komerční hit. Za necelé dva týdny od nasazení "mazlíčky" vidělo přes 213 tisíc lidí. Tržby se blíží 30 miliónům. Sebevražedný oddíl (2016), který má v rámci žebříčku týden k dobru, už animák překonal. A brousí si drápky na nejnovější Dobu ledovou (6 víkendů v kinech, 314 tisíc diváků, 43 miliónů korun), Hledá se Dory (10 víkendů, 353 tisíc diváků, 48 miliónů korun) nebo Teorii Tygra (21 víkendů, 310 tisíc diváků, 40 miliónů korun).
Star Trek: Do neznáma | Paramount
Pro pomyslné stříbro si zalétla posádka lodi Enterprise ve třetím sci-fi filmu Star Trek: Do neznáma. Měla na to nejvyšší počet kin - 138. 28.534 diváků zaplatilo za vstupenky 4.39 miliónu korun. Snímek s rozpočtem 185 miliónů dolarů se ve světě rozlétl do kin již před měsícem. Za tu dobu utržil v USA 146 miliónů a ve zbytku světa 84. Což je tak akorát na pokrytí nákladů za výrobu a marketing.
Strašidla Zdeňka Trošky. | Fénix film
Třetí skončila (údajně rodinná) komedie Strašidla režiséra Zdeňka Trošky. Příběh Hejkala a jeho rodiny vidělo o premiérovém víkendu ve 110 kinech 27.503 diváků, tedy jen o 1.031 méně než v případě nejnovějšího Star Treku. V pokladnách nechali 3.5 miliónu korun. Filmařsky je to prý Troškův standard, v rámci tržeb a návštěvnosti zaznamenává režisérova produkce rok od roku sestupnější tendenci. Například loni zahajovaly třetí Babovřesky koncem ledna s 54 tisíci diváky a tržbami 7.5 miliónu korun. Možná kdyby Strašidla startovala v jinou roční dobu, byla by čísla vyšší...
Týpci a zbraně. Takhle idylické to bylo jen ve filmu.
Čtvrtá příčka patří Sebevražednému oddílu (20.773 diváků, 3 milióny korun) a pátá novince Týpci a zbraně (2016). Cynický výlet do světa překupníků od autora pařanské série přitáhl do 52 kin 7.571 fanoušků. A z peněžek jim vytáhl 1 milión korun. Dost málo. Film s odhadovaným rozpočtem 45 miliónů dolarů utržil v USA o premiérovém víkendu jen 14.3. Ve zbytku světa 6.5. Populární jména k úspěchu nestačí. Odradilo snad diváky téma?
Šestý skončil animák Doba ledová: Mamutí drcnutí. O šestém víkendu na něj vyrazilo 7.180 diváků, kteří za vstupenky utratili 957 tisíc korun. Po Hledá se Dory jde o druhý nejúspěšnější snímek aktuálního žebříčku; 314.085 diváků za vstupenky zaplatilo téměř 44 miliónů.
Sedmá příčka patří tuzemské vztahové komedii SEZN@MKA (2016), kterou o víkendu vidělo 6.079 diváků. Tržby činily 860 tisíc korun.
Největší držák aktuálního žebříčku - tuzemská černá komedie Teorie Tygra. | CinemArt
Největším držákem v rámci aktuálního žebříčku je taktéž tuzemská komedie Teorie Tygra. V Top 20 je už 21 víkendů a za tu dobu snímek vidělo 310.487 diváků. Za vstupenky utratili 40 miliónů korun, což z debutu Radka Bajgara dělá třetí nejúspěšnější film aktuálního žebříčku. Tygr nestačil jen na Dory a Dobu ledovou. Což není žádná hanba.
Aktuální žebříček TOP 20 tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.