CZ tržby: Mazlíčci, Strašidla nebo nový Star Trek?
Ani Star Trek: Do neznáma. Ani Strašidla. Prvenství v rámci víkendových tržeb (počítá se čtvrtek-neděle) uhájil Tajný život mazlíčků. A to přestože tenhle dobrodružný animák zaznamenal pokles zájmu o celých 41 procent. Na film vyrazilo do 86 kin 59.563 diváků, kteří za vstupenky zaplatili 8.4 milióny korun.
Z tohodle snímku se stane i v České republice velmi solidní komerční hit. Za necelé dva týdny od nasazení "mazlíčky" vidělo přes 213 tisíc lidí. Tržby se blíží 30 miliónům. Sebevražedný oddíl (2016), který má v rámci žebříčku týden k dobru, už animák překonal. A brousí si drápky na nejnovější Dobu ledovou (6 víkendů v kinech, 314 tisíc diváků, 43 miliónů korun), Hledá se Dory (10 víkendů, 353 tisíc diváků, 48 miliónů korun) nebo Teorii Tygra (21 víkendů, 310 tisíc diváků, 40 miliónů korun).
Pro pomyslné stříbro si zalétla posádka lodi Enterprise ve třetím sci-fi filmu Star Trek: Do neznáma. Měla na to nejvyšší počet kin - 138. 28.534 diváků zaplatilo za vstupenky 4.39 miliónu korun. Snímek s rozpočtem 185 miliónů dolarů se ve světě rozlétl do kin již před měsícem. Za tu dobu utržil v USA 146 miliónů a ve zbytku světa 84. Což je tak akorát na pokrytí nákladů za výrobu a marketing.
Třetí skončila (údajně rodinná) komedie Strašidla režiséra Zdeňka Trošky. Příběh Hejkala a jeho rodiny vidělo o premiérovém víkendu ve 110 kinech 27.503 diváků, tedy jen o 1.031 méně než v případě nejnovějšího Star Treku. V pokladnách nechali 3.5 miliónu korun. Filmařsky je to prý Troškův standard, v rámci tržeb a návštěvnosti zaznamenává režisérova produkce rok od roku sestupnější tendenci. Například loni zahajovaly třetí Babovřesky koncem ledna s 54 tisíci diváky a tržbami 7.5 miliónu korun. Možná kdyby Strašidla startovala v jinou roční dobu, byla by čísla vyšší...
Čtvrtá příčka patří Sebevražednému oddílu (20.773 diváků, 3 milióny korun) a pátá novince Týpci a zbraně (2016). Cynický výlet do světa překupníků od autora pařanské série přitáhl do 52 kin 7.571 fanoušků. A z peněžek jim vytáhl 1 milión korun. Dost málo. Film s odhadovaným rozpočtem 45 miliónů dolarů utržil v USA o premiérovém víkendu jen 14.3. Ve zbytku světa 6.5. Populární jména k úspěchu nestačí. Odradilo snad diváky téma?
Šestý skončil animák Doba ledová: Mamutí drcnutí. O šestém víkendu na něj vyrazilo 7.180 diváků, kteří za vstupenky utratili 957 tisíc korun. Po Hledá se Dory jde o druhý nejúspěšnější snímek aktuálního žebříčku; 314.085 diváků za vstupenky zaplatilo téměř 44 miliónů.
Sedmá příčka patří tuzemské vztahové komedii SEZN@MKA (2016), kterou o víkendu vidělo 6.079 diváků. Tržby činily 860 tisíc korun.
Největším držákem v rámci aktuálního žebříčku je taktéž tuzemská komedie Teorie Tygra. V Top 20 je už 21 víkendů a za tu dobu snímek vidělo 310.487 diváků. Za vstupenky utratili 40 miliónů korun, což z debutu Radka Bajgara dělá třetí nejúspěšnější film aktuálního žebříčku. Tygr nestačil jen na Dory a Dobu ledovou. Což není žádná hanba.
Aktuální žebříček TOP 20 tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.