228.029 diváků / 27.766 miliónů korun Premiéra: 28.1.2016
Čtvrtý díl hraně-animovaného dobrodružství s partou veverek byl úlitbou pro nejmenší diváky. A noční můrou nejednoho dospěláka. Startovalo se koncem ledna a je z toho desátá příčka. Recenzenti snímku dali 35 procent.
233.171 diváků / 34.684 miliónů korun Premiéra: 5.5.2016
První (a rozhodně ne poslední) z velkých blockbusterů žebříčku. Třetí Captain America drží kvalitu i komerční úspěch série. Jasně, nejeden milovník filmů je z té nekonečné řady komiksáren dost zpruzelej. Vše je o trikových efektech, reinkarnaci starých hrdinů a "příběhu", který se pořád recykluje. Ale vydělává. I když v ČR na film nepřišlo o moc víc diváků než na Chipmanky. Recenzenti dali Občanské válce78 procent.
252.586 diváků / 38.731 miliónů korun Premiéra: 9.6.2016
Mít tak nějaký ten týden promítání k dobru... A mohl být první Warcraft o několik pozic výš. Filmová adaptace inspirovaná kultovní hrou přitáhla zástupy zarytých fandů a nejednoho zvědavce. Od recenzentů si vysloužila solidních 68 procent.
263.355 diváků / 31.453 miliónů korun Premiéra: 21.4.2016
Poněkud netradiční Disneyovka, v níž kromě Mauglího nenarazíte na skutečná zvířata, dává jasně najevo, co je aktuálním filmovým trendem. Triky, triky a zase triky. Kniha džunglí ale nabídla víc - intenzivní konfrontaci malého chlapce s divokými šelmami. A nezabralo to jen na diváky, ale též na recenzenty. Ti filmu dali 79 procent. Dodejme, že v rámci tržeb sice Warcraft: První střetKnihu džunglí o 7 miliónů trumfl, ale v žebříčku UFD zohledňovali návštěvnost. V té bylo úspěšnější dobrodružství z džungle.
271.485 diváků / 38.334 miliónů korun Premiéra: 14.1.2016
Drsné drama z lesů a hor, zvědavost a kouzlo Leonarda DiCapria přitáhlo k plátnu diváky REVENANTA. Ten kluk si pro oscarového plešouna nakonec přeci jenom došel, spolu s režisérem a kameramanem téhle působivé podívané. Jednoznačně komerčně nejúspěšnější film režiséra Iñárritua. Celosvětové tržby 532 miliónů dolarů. Režisérův taktéž oscarový Birdman (2014) utržil o rok dříve "pouhých" 103. Recenze76 procent.
277.375 diváků / 35.347 miliónů korun Premiéra: 3.3.2016
Solidní překvapení na pátém místě. Disneyovka Zootropolis není jasnou volbou pro děti. O to víc překvapí, že se probojovala tak vysoko. A zaslouženě. Na snímku spolupracovali chytré hlavy z Pixaru. Animace, inteligentní vtipy a citace pro zasvěcené jsou prvotřídní. Recenze taktéž.
278.161 diváků / 37.278 miliónů korun Premiéra: 24.12.2015
Když se do kin chystal celovečerní režijní debut Vojty Kotka, moc šancí k úspěchu se mu rozhodně nedávalo. Nasadit premiéru ulítlé retro komedie z horského prostředí na Štědrý den...? Nakonec to ale vyšlo. Tvůrci se během natáčení asi dobře bavili. Ale že bych znal někoho, kdo šel na film do kina? To nee. Recenzenti dali v průměru 53 procent.
286.722 diváků / 36.770 miliónů korun Premiéra: 31.3.2016
Že prý český divák bere české filmy obloukem... Třetí místo a další debut. V hořké komedii Radka Bajgara se na scénu vrátil Jiří Bartoška. A vyříkává si to s celým ženským pokolením. Poněkud generalizující. Ale zdá se, že na téma a Bartošku český divák/divačka slyší. Film se stále drží v aktuálním žebříčku Top 20. Recenze si přečtěte zde.
346.778 diváků / 48.355 miliónů korun Premiéra: 11.2.2016
Odvážný počin marvelovské stáje v podobě hrdiny, který kleje, zabíjí, souloží i miluje, završil svou misi jednoznačným úspěchem. U nás přišlo na svérázného komiksového hrdinu přes 345 tisíc diváků. Dopomohla originální a lavinovitá reklamní kampaň. Fakt, že jde o jiný komiks. V USA byl navíc filmu stanovem rating R, mládež pod 17 let se na něj bez dospělých nedostala. Celosvětově utržil film s rozpočtem 58 miliónů USD přes tři čtvrtě miliardy. A dobře se u něj bavili i vyznavači artovek. Ostatně, přesvědčte se v recenzích.
403.576 diváků / 52.537 miliónů korun Premiéra: 21.1.2016
A je to doma! I když upřímně nevím, zda mám tleskat, nebo si okusovat nehty. Ze všech filmů byl totiž za první pololetí 2016 nejúspěšnější historický životopis o kontroverzní československé herečce Lídě Baarové. Prvorepubliková vějička, vidina milostného dramatu s obávaným strůjcem německé propagandy, štědrý příspěvek od fondu kinematografie a režisér s metálem od prezidenta. Renčovi se to povedlo.
Já nicméně věřím, že komerční úspěch Lídy Baarové - i když i to je diskutabilní, film stál totiž 80 miliónů - neznamená nebezpečný precedens. Totiž aby rada fondu automaticky nepodporovala obdobná historizující díla bez invence a nápadu.