CZ tržby: Kdo s koho? Mimoni, V hlavě nebo Mission: Impossible?
Potřetí v řadě patří prvenství v rámci žebříčku Top 20 snímku V hlavě, nejnovějšímu počinu studií Disney/Pixar. Psychologickým filmem se firma na zázraky vrací do první ligy, snímek velmi pozitivně hodnotí novináři a zájem potvrzují diváci návštěvností v kinech. I když aktuální čísla nejsou bůhví jaká: o třetím víkendu od nasazení se na film V hlavě vypravilo 17.828 diváků, kteří za vstupenky zaplatili 2.38 milionu korun. Za necelé tři týdny jsou čísla následující: 118.708 diváků, tržby 16.2 miliony korun. V USA už mají emo postavičky vyděláno (snímek s rozpočtem 175 milionů dolarů jich utržil 335). Snad Disney/Pixar navážou na kvalitu a nápaditost, potom by na jejich další filmy mohlo i u nás přijít více diváků.
Snímek s nezbednými Mimoni skončil stejně jako před týdnem třetí. O sedmém víkendu od nasazení do českých kin na ně vyrazilo 12.615 zábavy chtivých návštěvníků. V kinech nechali 1.56 milionu korun. Suma sumárum snímek od nasazení utržil přes 90 milionů, vidělo jej 654.559 diváků. Pokoří žluťásci hranici 100 milionů korun a 700 tisíc návštěvníků?
Dalších 17 snímků žebříčku Top 20 v rámci tržeb nedosáhlo ani na 1 milion korun. Ze čtvrtečních novinek se nejlépe umístil sci-fi thriller Nesmrtelný (5. místo, 6.069 diváků, tržby 813 tisíc korun), následován komedií Vykolejená (6. místo, 4.344 diváků, 605 tisíc korun).
Na hudební dokument pojednávající o životě zpěvačky Amy (2015) Winehouse vyrazilo do 32 kin o premiérovém víkendu 3.657 milovníků hudby. Za lístky zaplatili 430 tisíc korun. Solidní deváté místo Top 20. Hned do 60 kin vpustil distributor anomovaného Malého dráčka (2014). Laciný animák německé výroby se uhnízdil na 16. místě žebříčku, když se na něj vydalo 1.729 diváků. Tržby činily 223 tisíc korun.
Zoufale proto působí až dvacáté místo pro pohádku Sedmero krkavců (489 diváků, 48 tisíc korun v rámci 4 projekcí), jejíž finanční nákladnost a kvality dráčka mnoha set násobněkrát převyšují.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.