CZ tržby: Třetí Babovřesky drží prvenství před oscarovými kandidáty a knírkatým Deppem
Babovřesky 3 nemají zdaleka tak silný tah jako při nástupu jedničky, respektive dvojky. I třetí film plný rozpustilých vesnických drben a buranského humoru se ale setkal s nejvýraznějším diváckým zájmem. Druhý víkend od nasazení do kin se na film vypravilo 34.351 fanoušků "přívětivého" humoru. V pokladnách nechali 4.6 milionu korun. Za necelé dva týdny od nasazení vidělo Babovřesky 3 přes 100 tisíc diváků, tržby činí téměř 15 milionů.
Na druhém místě se stejně jako minule drží Velká šestka, animovaný kandidát na Oscara. Na film se vypravilo 28.802 diváků, kteří za vstupenky utratili téměř 4 miliony korun. Snímek zaznamenal 13 procentní růst zájmu. Zcela zaslouženě.
Osm oscarových nominací. Silný příběh, který napsal sám život. Do českých kin ve čtvrtek zamířil snímek Kód Enigmy (2014), pojednávající o matematickém géniovi Alanu Turingovi, jehož schopnosti zachránily během 2. světové války řadu životů. Kdyby šlo o bůhví jakou intelektuálštinu, nedivil bych se, že na film vyrazilo jen 18.931 diváků, kteří v pokladnách nechali 2.5 milionu korun. Turing a herec Benedict Cumberbatch jsou zřejmě málo slavní tahouni. Nic to nemění na tom, že se jedná o film, který by na pomyslných vahách vyvážil přístupnost kvalitou. A opačně.
Na Mortdecaie: Grandiózní případ (2015) zbyla bramborová příčka. Snímek s Johnny Deppem vtrhl do kin v 95 kopiích, nejvíce v rámci uváděných filmů. Stačilo to jen na 14.786 diváků a tržby 2 miliony korun. Deppovi by zřejmě prospělo, kdyby změnil rejstřík hereckých grimas a přístupů. Skopičinami na film, který koprodukoval, zrovna dobře neláká. Na druhou stranu, naběhl si sám, když se rozhodl točit o těžko uchopitelném Mortdecaiovi.
Páté a šesté místo žebříčku patří tuzemským filmům. O trochu větší zájem zaznamenal Fotograf (2015) s Karlem Rodenem v hlavní roli. Jaká jsou čísla čtvrtého víkendu? Návštěvnost 12.031 diváků a tržby 1.76 milionu korun. Šestý Hodinový manžel (2014) sice mírně zaostává, ale z dlouhodobého měřítka je vysmátý. O šestém víkendu na komedii vyrazilo 10.766 diváků, tržby činily 1.56 milionu korun. Suma sumárum nicméně snímek prozatím zhlédlo přes 180 tisíc diváků a tržby dosáhly 25 milionů korun. Na to bude ambicióznější, leč méně navštěvovaný Fotograf, krátký.
A jak se umístily další na Oscary nominované filmy Slídil (2014, 1 nominace) a Whiplash (2014, 5 nominací)? Drsný thriller Slídil obsadil 15. místo (3.314 diváků, tržby 460 tisíc korun na tržbách) a do nebes vychvalovaný Whiplash až místo devatenácté. Snímek v 21 kinech zhlédlo 1.867 diváků. Za vstupenky zaplatili 272 tisíc korun. Herecký koncert bubeníka a jeho učitele je nicméně neméně strhující než kdejaká velkorozpočtová akční podívaná. Co takhle dát snímku šanci?
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.