Susan Sarandon míří do Karlových Varů. Představujeme, za co dostane ocenění na MFF
Narodila se v duchovně založené rodině, a tak její první studijní kroky nesměřovaly jen k umění, ale na Catholic University ve Washingtonu rovněž studovala matematiku a filosofii. Zde také poznala svého prvního manžela, herce Chrise Sarandona, který výrazně ovlivnil její rozhodnutí věnovat se herectví. První úspěch jí přinesla role v krimikomedii Joe (r. J. G. Avildsen).Po rozpadu prvního manželství došlo k zásadnímu obratu v hereččině umělecké kariéře, když se seznámila s vynikajícím režisérem Louisem Mallem. Jeho schopnost využít herecké mnohostrannosti Susan Sarandonové se odrazila ve filmu Děvčátko (Pretty Baby) z roku 1978, nostalgickém příběhu prostitutky, jejíž dcera se rozhodne pokračovat v matčině řemesle.
Dva roky na to si již odnášela první nominaci na Oscara za hlavní roli v Malleově romantické krimi Atlantic City. Další vlna zajímavých rolí a také statut skutečné hvězdy přichází v polovině 80. let. Odstartovala ji komedieČarodějky z Eastwicku (The Witches of Eastwick, r. George Miller), a brzy na to přicházejí dvě nominace na Zlatý globus – v roce 1988 za roli ve filmu Durhamští býci (Bull Durham, r. Ron Shelton) a v roce 1990 za úlohu ve filmuBílý palác (White Palace, r. Louis Mandoki). Rok po té exceluje společně s Geenou Davisovou v kriminální road movie Ridleyho Scotta Thelma a Louise a za svůj výkon získávají obě oscarovou nominaci. Toto období je na oscarové nominace bohaté – další získává za roli v dramatu George Millera Lék pro Lorenza (Lorenzo´s Oil) a roli obhájkyně v kriminálním snímku Nebezpečný klient (The Client, r. Joel Schumacher).
Při natáčení filmu Durhamští býci se Susan Sarandonová seznámila s hercem a režisérem Timem Robbinsem, který se stal jejím dlouholetým životním partnerem. A tento všestranně nadaný filmař ji konečně dovedl k oscarovému ocenění. V roli řádové sestry Helen, která se snaží odsouzenému vrahovi ulehčit cestu na smrt v dramatu Mrtvý muž přichází (Dead Man Walking), předvedla Susan Sarandonová pod Robbinsovou režií jeden ze svých životních výkonů.
V následujících letech pak Susan Sarandonová natočila řadu snímků, v nichž dokazuje, že s lehkostí umí uchopit role ve filmech různých žánrů. Za úlohu bývalé manželky, která se před smrtí rozhodne smířit své děti s novou nevlastní matkou v romantickém dramatu Chrise Columbuse Druhá nebo první (Stepmom), získala nominaci na Zlatý globus. S Natalií Portmanovou si zahrály matku a dceru, které k sobě obtížně hledají cestu, ve filmu Waynea Wanga Kdekoliv, jen ne tady (Anywhere but Here), s Goldií Hawnovou si zařádily v komedii Rockerky (The Banger Sisters, r. Bob Dolman), matku tápajícímu Orlandu Bloomovi vytvořila v romantickém snímku Camerona CroweaElizabethtown.
Za úlohu v životopisném dramatu Bernard a Doris (Bernard and Doris, r. Bob Balaban) z roku 2006 získala další nominaci na Zlatý globus. V roce 2009 byl na MFF Karlovy Vary uveden snímek režisérky Shany Festeové Dar (The Greatest), kde vytvořila hlavní úlohu společně s Piercem Brosnanem. Susan Sarandonová se kromě svých uměleckých aktivit také intenzivně věnuje charitativní činnosti, podporuje organizace působící v oblastech válečných konfliktů nebo přírodních katastrof, aktivně se zapojuje do boje za podporu práv menšinových skupin ve společnosti. Patří k umělcům, kteří otevřeně demonstrují své politické názory a vyslovují se k aktuálním společensko-politickým problémům.