Téma 6. 6. 2019
V Rusku mají herci smůlu - v reklamě si "zahrají", ať chtějí nebo neReklamy chytré i hloupé. Nudné, lokální i exotické. Usedíte a ukoukáte téměř tři stovky krátkých videí z padesáti zemí světa? Je to výzva, před kterou se třese i nechvalně známý alzácký mimozemšťan.
Reklama je fenomén, který poodhalí nejen choutky výrobců a marketérů prodat za každou cenu svůj produkt, službu nebo nápad. Reklama odráží dané prostředí, vkus a invenci tvůrčích týmů. Reklama nejen prodává, ale též baví nebo se snaží vštípit hlubší myšlenku. Pomyslný výběr toho nejlepšího, co za uplynulý rok vzniklo v branži krátkých promo videí, představí dramaturgové tradiční Noci reklamožroutů.
Pořadatel přehlídky David Horáček vysvětluje: "Dramaturgové přehlídky si dávají záležet na tom, aby se do výběru dostaly zábavné kousky i vážnější snímky. Zajímavé jsou také rozdíly mezi velkorozpočtovými reklamami a videi, u kterých dokázali tvůrci vytěžit hodně efektu z malého rozpočtu."
Letošní PlayStation Noc reklamožroutů ukazuje, jak do propagace přirozeně vstupují i prvky typické pro každou kulturu určité země. Nejlepším příkladem je třeba pákistánská reklama na čaj, která je natočena v bollywoodské stylu. Značka Nokia vtipně využívá aktuální trend selfie fotografií, Mercedes Benz zase natočil sexy reklamu o vztahu aut. Pětihodinové pásmo reklam bude rozděleno do 4 bloků.
V přestávkách diváky čeká atraktivní doprovodný program. Kromě soutěží bude hrát DJ, vyzkoušet si budete moct konzole PlayStation, virtuální realitu, nový herní formát PlayLink, fotobudku Fotonaut. Dámy se mohou nechat nalíčit luxusní dekorativní kosmetikou.
NOC REKLAMOŽROUTŮ je unikátní přehlídka nejlepších reklam z celého světa. Mimo festivalu v Cannes jde o největší událost ve světě reklamy, která se koná už přes 30 let a v současnosti je k vidění ve více než 40 zemích světa.
Historie show
The Night of the Ad Eaters (Noc reklamožroutů) je světová reklamní show s dlouholetou tradicí. Poprvé se uskutečnila v roce 1981, pořadatelem byl Jean-Marie Boursicot a ihned slavila úspěch. Každý rok tato show probíhá ve více než 150 městech celého světa, a jednou z jejích tradičních zastávek jsou také Praha a Brno. Kromě nepřeberného množství reklam přináší show i zajímavé svědectví o naší době. Poselství je natolik jasné a srozumitelné, že překonává jazykové a kulturní rozdíly.
The Night of the Ad Eaters (Noc reklamožroutů) je světová reklamní show s dlouholetou tradicí. Poprvé se uskutečnila v roce 1981, pořadatelem byl Jean-Marie Boursicot a ihned slavila úspěch. Každý rok tato show probíhá ve více než 150 městech celého světa, a jednou z jejích tradičních zastávek jsou také Praha a Brno. Kromě nepřeberného množství reklam přináší show i zajímavé svědectví o naší době. Poselství je natolik jasné a srozumitelné, že překonává jazykové a kulturní rozdíly.