Z výše uvedeného je patrné, že Cizinec ve vlaku je natočen zručně, napínavě a dobře, ale podřezává si pod sebou větev úplně sám. Nebýt čím dál více se zhoršujícího klišoidního děje a skoro až odfláknutého závěru, mohlo jít hned na úvod roku o mainstreamovou pecku v našich kinech. Tou nakonec Cizinec ve vlaku není. Tomu se říká promarněný potenciál...
Líbí se mi výstřih Jessicy Chastain na nekonečno způsobů a v některých momentech i svižnost vyprávění, které je mnohdy efektivní a efektní zároveň (například úvodní scéna – slova jsou převáděna do sledů vizuálních motivů). Chválu zasluhuje i povedený casting v podobě Chastain, který ovšem ztrácí na významu, když nemá co hrát.
Děj Hastrmana se odehrává v kapitolách, které se vztahují k lidovým obyčejům a přírodním cyklům. Začíná se "Smrtnou nedělí" a končí "Žní". Celým filmem prostupuje spor pohanství a křesťanské víry, zjitřených emocí a uměřenosti. Havelka kromě herců staví do jedné z hlavních rolí přírodu a český venkov. Často je nám na hony vzdálený, nicméně se zdá, že se touha po rituálech, pranostikách a zvycích našich předků vrací do obliby. Viz často obnovované masopusty a další společenské akce.