Jeržik

Komentáře 346

Od nejnovějších
  1. Vyproštění 2
    Vyproštění 2 (2022)
    6
    Lepší. O dost. Akce vyrostla o parník a i příběhově je z toho slušně nadprůměrné 90. béčko. Potenciál i prostor ke zlepšení byl ale překvapivě mnohem větší. Mám pocit, že Hargrave už tu dře svůj strop. Vizuál, logika i děj by tak v rukách zkušenějšího tvůrce mohl dovést film ještě k mnohem vyšším metám. Uvidíme příště. 60 %
  2. The Batman
    The Batman (2022)
    4
    Emo načančaný Batman bez jediné kapky krve a skutečné divácké emoce. Pokus o budování ságy, ve skutečnosti spíš telenovela pro teenagery. 50 %
  3. Vyproštění
    Vyproštění (2020)
    2
    Netflix je definitivně Hallmarkem pro 21. století. Je to televizní, lacině vypadající, tupé a neskonale béčkové. S trochou humoru a nadsázky by to mohla být pecka, ale bere se to příliš vážně, kupí to tuny patosu a je to místy neuvěřitelně trapné. Akce je fajn, ale její repetičnost začne po čase nudit. Tohle může stačit jen teenagerům slintajícím u digitální krve, nebo gerontům, kteří už zapomněli, jak má vypadat akční film! Slabých 30 %.
  4. Star Wars: Vzestup Skywalkera
    Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019)
    2
    Strašná sračka. Hlavní rozdíl této rychlokvašky oproti staré hexalogii? Lucas seděl nad dílčími aspekty výsledného produktu s profesionály z jednotlivých branží a společně vymýšleli, co bude nejlepší pro film. Jeden člověk měl však hlavní slovo, duchovní otec značky a sám rozhodně více než naprůměrný filmař. A teď? Kennedy, která tomu rozumí jak já české očkovací strategii, a která natočila leda tak nekoukatelné domácí péčko, se sejde s odborníky na průzkum trhu, divácké nálady a výrobci hraček, aby probrali, co se dnes divákům líbí, co americké rodinky čekají od zábavného filmu a s čím si budou jejich děti hrát v příští sezóně. Nemá to žádnou logiku ani vnitřní strukturu, jak atrakce v zábavním parku, vše se tu dělá jen na efekt a pro zvýšení prodejů, ne pro kvalitu produktu. Gratuluju, zabili jste Star Wars.
  5. Mandalorian
    Mandalorian (2019)
    6
    Hercules ze světa SW. Disney pokračuje v trendu ničení kdysi slavné značky. Líbivý vizuál, jinak šeď, průměr a bolestivé dojení frančízy. Až mi bylo vlastně smutno. Nenechte se oblbnout pozlátkem a mějte trochu nároky! Finalní CGI xicht je něco, co by milovník SW neměl nikdy v životě vidět. Lituji, že to Lucas prodal, zlatý Jar Jar. 50 %
  6. Zaklínač
    Zaklínač (2019)
    6
    Odevzdat toto jako školní úlohu, styděl bych se za sebe. Neuvěřitelně uspěchané závěrečné díly (posunutá premiéra na Vánoce), a to jak trikově, herecky, tak hlavně dějově. Od půlky série to prostě přestává dávat smysl, peníze očividně došly, a tak se např. velkolepé královské tažení na draka odehrává v lese a jeskyni a je u toho všehovšudy asi 10 lidí. Strašně smutné to sledovat a říkat si, že toto i polský Wiedzim zvládl natočil lépe. Velký problém je podle mě očividné nepochopení, co je na předloze důležité a zábavné (chybející humor Geralt vs. Marigold, a obecně bardův nevyužitý potenciál, nepochopení smyslu a působení mágů ve světě, měnění charakterů k horšímu-zplošťování, trpaslíci působící vyloženě jako postižení a neschopní lidé...). Dále pro nečtenáře vypuštění některých stěžejních pasáží, díky kterým pak díly postrádají osudovat, smysl a napětí (vysvětlit smysl trhu v Blavikenu, Soden obecně, Brokilon...). Dějové problémy neleží v krácení a měnění povídek (první povídka = třetí díl je napsaná dobře), ale v tom, když smažete kus přelohy a nahradíte ji vlastním dějem, který ale nedává smysl a má úrověň slohové práce žáka třetí třídy. Poslední díl už je vyloženě zoufalství a z epické osudové bitvy je zde udělána trapná taškařice na nějaké polské zřícenině, kde pobíhají sedláci a pár neschopných vořežprutů, co občas vyčarují světélko. Dalším problémem je, že se z vedlejších postav stávají hlavní. Yennefer má více prostoru než Geralt, což by nevadilo, kdyby byla zábava sledovat něco jiného, než její neustále ukázaná prsa. V přeloze je postava na vedlejší koleji, takže v seriálu si děj kolem ní museli povymýšlet, což je značně vidět a nejzajímavější události kolem Geralta se kvůli tomu krátí. Tři hvězdy za herce, souboje a první půlku série, s tím, že potencál to má, ale bohužel Lauren Schmidt není schopný člověk, kterému bych věřil, že to zvládne realizovat. Půjde to dolů.
  7. John Wick 3
    John Wick 3 (2019)
    2
    Přeceňovaná sračka nemající obdoby. Repetivní a totálně nesmyslná, rezignující na všechno, co tuto značku dělalo alespoň minimálně zajímavou. Všichni jsou tu naprosto znudění, herci jsou pomalí a líní, že chudáci kaskadéři dlouhé vteřiny čekají, než se k nim hrdina/hrdinka otočí čelem, aby mohli zaútočit... choreografie má pár zajímavých nápadů, ty ale totálně zabíjí buď mizerné provedení, či digitální triky alá polský Zaklínač. Občas probleskne zajímavý nápad, pěkný záběr, hezké nasvícení nebo chytlavá hláška, ale všechno je jen jako a na efekt... a vlastně ani ten John Wick už ani neví, proč to všechno dělá. Tak zbytečné, nesmyslné a nekonzistentní konání hlavního hrdiny tu nebylo od Batman vs. Superman. :) Kdyby někdo vydal verzi zkrácenou na půl, kde se prostříhá půlka brutálně repetivní a dokola omýlané akce a alespoň tři Johnovi změny názoru/strany/přesvědčení/životních cílů, dal bych o hvězdičku víc. Předchozí díly si alespoň na nic nehrály. A z Keanu Reevese se stal Nakeenul Revma. Obézního Nea v dalším Matrixu fakt vidět nechci.
  8. Nebezpečný cizinec
    Nebezpečný cizinec (2017)
    8
    Podivné CGI, dráty i zelené plátno hravě přebije charismatický Pierce (víc záporáků!), solidní zápletka, výborná akce a gerontobijec Jackie, kterému ty návraty prostě nejde nepřát. Škoda jen těch pětiletek mezi nimi. Campbell opět výborně a nebál bych se mu svěřit dalšího Bonda!
  9. Rogue One: Star Wars Story
    Rogue One: Star Wars Story (2016)
    6
    Gareth Edwards by neměl točit ani zmrzlinu na pouti, natož pak první samostatný film ze světa SW! Dojem zachraňuje především (přetáčená) akce, Vader a herci (kteří ale nemají, krom významných pohledů, co hrát). Někdo tu za pět minut dvanáct žehlil průser galaktických rozměrů a povedlo se mu to tak říkajíc jen o prsa Felicity Jones (jakože fakt těsně). 60%
  10. Zátah 2
    Zátah 2 (2014)
    6
    Takhle to dopadne, když jsou vaše ambice a ego větší než váš talent. Gareth Evans by moc a moc chtěl natočit nový Hard Boiled, Volavku a Nelítostný souboj, ale zatím mu to vychází spíš na mix Od kolébky do hrobu a výcvikového videa filipínských speciálních sil. Akce skvělá je, Evans na ní má ale jen minimální zásluhu. Jeho prací je ji smysluplně zahrnout do děje filmu... kde ovšem vyhořel kompletně na celé čáře. Raid 2 je tak jen přehlídkou špičkové akce bez hlavy, paty a logiky, v příběhu, který jako by vycházel z pozdní rumunské tvorby Stevena Segala. Smutné mrhání talentem akčních "hereckých" hvězd. Jediné plus filmu je snad v tom, že jim to doufejme otevře dveře ke spolupráci s talentovanějšími tvůrci.
  11. Asterix: Sídliště bohů
    Asterix: Sídliště bohů (2014)
    6
    Rozhodně důstojné uchopení tématu v technologicky pokročilejším zpracování vhodném pro 21. století. Teoreticky to má všechno potřebné - zajímavou zápletku, nové charaktery, myšlenku... ale problém je, že většina vtipů staví na pádech a házení věcí do obličeje - a to je pro dospělého diváka trošku málo. Stylizace i animace skvělá, dějově je to však jen slabě dochucený vývar, sice lepší než ta hraná břečka, ale stále nedosahující pamětihodných kvalit nejlepších kousků v sérii. Jako první díl v nové odnoži série ovšem dostačující, těším se na další díl. 55% Dabing slušný, ale raději bych dabéry původní kreslené série.
  12. Equalizer
    Equalizer (2014)
    8
    Není to úplně dotažené, ale i přesto už návštěva hobbymarketu nikdy nebude jako dřív. Film, který vás při nákupu v Hornbachu donutí přemýšlet, zda jsou ty tmavě rudé skrvy na kladivu v akci opravdu jen stříkance antikorozní barvy... 70%
  13. Rychle a zběsile 7
    Rychle a zběsile 7 (2015)
    6
    Není to tam. Chtěl bych fakt moc, ale není kde brát. Velepracné praktické efekty zabité kupou všudypřítomného digitálního make-upu, charakterově vyčpělé jak týden stará nudlová polévka z prášku a emocionálně ploché jak... no jak závodní okruh v Abú Dhabí. :-) Úspěch tomu přeju, ale mám pocit, že se to stále veze na diváckém ocenění kvalit pětky, tentokrát ještě umocněné úmrtím sympaťáka v hlavní roli. Wan řekl bych obstál, a vítězná sestava (a kocept) se v myšlení producentů rozhodně nemění, jako divák bych ale ocenil zařazení lehké zpátečky nebo přesun do jiné závodní kategorie. Ať už si Vin konečně střihne toho Barcu! :-)
  14. Velký Gatsby
    Velký Gatsby (2013)
    6
    Luhrmann je Adolf Eichmann kinematografie. Můžete ho svým vlastním způsobem obdivovat, a dokonce jistý druh lidí považuje jeho práci za umění. To však stále nic nemění na faktu, že jeho styl a způsoby jsou naprosto zvrácené! Herecky ovšem precizní. 70%
  15. Hercules
    Hercules (2014)
    2
    Doufám v crossover, kde Rock potká Worthingtonova Persea. Režírovat by mohl Mike Newell, zastaví se i Gérard Depardieu jako Obelix, který by zde mohl hledat svého ztraceného nevlastního bratra, kterého hraje Channing Tatum z Orla Deváté legie. V půlce vybuchne Vesuv a Jon Kit Sníh zahradí vlastním tělem valící se lávu, aby zachránil synovce bratrance svého spoluvězně z gladiátorské školy Percyho Jacksona. Nakonci už se jen Leonidas a Themistokles análně pomilují ve vztahu erastes-eromenos a Théseus se rozbrečí, protože nic jiného pořádně neumí. Zlatý Sorbo!
  16. Walter Mitty a jeho tajný život
    Walter Mitty a jeho tajný život (2013)
    10
    Objektivně za 4*, ale jelikož je to jediný film natočený za posledních deset let, co jsem měl chuť vidět 5x, nemůžu jinak, než dát plný počet. Stiller je o mnoho zajímavější režisér než herec!
  17. X-Men: Budoucí minulost
    X-Men: Budoucí minulost (2014)
    6
    Singer klesnul na absolutní dno, když natočil film, ve kterém popřel ty předchozí. Řemeslně docela ok (až na televizní CGI), ale obsahově chvílemi zrůdnost.
  18. Hunger Games
    Hunger Games (2012)
    4
    Neškodný chcípáček těžící z okoukané ale vcelku zábavné premisy. Svět mimo totálně nezajímavý a hlavně divákovi totálně ukradený. Tucci super, Harrelson taktéž. 50%
  19. Hunger Games: Vražedná pomsta
    Hunger Games: Vražedná pomsta (2013)
    4
    Vyspělejší, zábavnější, akčnější... h*vn*! Lawrence akorát ukázal víc ze světa okolo a dal více prostoru charakterům, jaká to chyba! Další jasný důkaz toho, že franšíza semele každého - Lawrence nevyjímaje. 40%
  20. Gravitace
    Gravitace (2013)
    4
    Dr. Ryan Stoneová ve vesmíru. - Tady Explorer. Houstone, máme problém! - Prosím, rozveďte to? - Ale nic, nechte to být. - Tak co se stalo? - Nic... - Řekněte nám to. - Ne.
  21. Apokalypsa v Hollywoodu
    Apokalypsa v Hollywoodu (2013)
    4
    Ten film už jsem viděl. Bylo to nedávno a jmenovalo se to Pineapple Express. Bylo to o partě debilů, co něco dělali a vlastně nikdo z nich ani nevěděl, o čem to jako bude. Být zhulenej jako oni, dám minimálně 4*. Mít doma Emmu Watson, dám klidně i 5*. Pokud by to byl spíš Channing Tatum, půjdu na 6*.
  22. Nevědomí
    Nevědomí (2013)
    8
    Kosinski je absolutní blázen. Naservírovat sci-fi, ve kterém dvě třetiny filmu zabírají záběry na planiny prachu či šedého písku, a o zbytek stopáže se dělí Cruise s lepenkovou bouchačku z Abíčka a scény z ložnice IKEA vybavené nábytkem ÅRVIKSAND ročník tři tisíce? Není to trochu málo? Ne pro Josepha. Oproti Tronovi se hraje víc na atmosféru, dost to připomíná novou postapo verzi Drive. Skoro by mě až zajímalo nějaké sci-fi za sto mega od Refna. Tipuji, že by se tam našlo víc styčných ploch s Kosinskim, než s jakýmkoli jiným ačkovým režisérem. Ale i tak, nečekaně dost mě to vzalo. 75%
  23. Jack a obři
    Jack a obři (2013)
    2
    Digitálně vykleštěný Singer. Totálně bez nápadu, napětí, vtipu či nadhledu. Hout sere (doslova), McShane přehrává (jak má ve zvyku), Obiwan to sám nezachrání (ani s tím over-the-top kohoutem na hlavě) a Tucci už se jako záporák totálně vyčerpal (mám ho rád, ale už je trapné, jak Hollywoodu došli charismatičtí zloduši a tak je musí hrát Stanley nebo Mark Strong). Příběhově se jedná o totální paskvil mezi infantilní báchorkou a tupou temnou fantasy. Není to nakonec ale ani jedno, protože se scénáriské nerozhodli, koho chtějí tím filmem bavit. Divák tak čeká už jen na závěrečné Zůčtování, kde si mají všichni pořádně rozbít držky v kulisách velkolepě obléhaného hradu... nicméně místo toho přijdě postarší muž v baloňáku s lízátkem, a zavede naivní diváctvo do své temné dodávky na parkovišti. Jestli ten závěr nebyl zneužitím toho malého dítěte v každém z nás, které se vždy tak těší na velkolepou podívanou, tak už fakt nevím, co měl ten závěr jako znamenat. Každým coulem zasloužený propadák. Doufám, že Singera někdo před režií nových X-Menů pořádě propleskne, aby se probral!
  24. Ve stínu
    Ve stínu (2012)
    10
    Okresní přebor feat Se7en. Takže děti, žádný Svěrák ale Ondříček, jako jedinečný tvůrce a propagátor moderní české kinematografie. Jen ta návštěvnost Babovřesk tomu chyběla...
  25. Rebelka
    Rebelka (2012)
    4
    Hledá se Emo. Pubertou zmítaná ginger (bohužel nikoli redhead) v příběhu tak nezajímavém, nudném, stejnotvárném a fádním, asi jako je můj smysl pro výběr origiálních slov. V Pixaru to jde do kopru nejen s technickou kvalitou, ve které VŽDY dominovali, ale hlavně s úrovní filmařiny. Režisérské duo - scénárista animovaných Clone Wars a spolurežisérka zpívaného Prince Egyptského? Ten Oskar tu byl jen ze setrvačnosti.
  26. Jako za starejch časů
    Jako za starejch časů (2012)
    10
    Perfektní nostalgické dráma o podzimu života... Jo? Na****! Ani Jack Bauer toho za 24 hodin nestihne tolik! Perfektně vyvážená jízda s prošlým techničákem, jetejma gumama a hodně atrofovanou vyzáží, nicměně stále pekelně jistá v kramflecích. Kam se hrabe Shawshank, Torino nebo Bucket List. Noah Haidle vládne. 90%