Pocta všem kaskadérům, kterou nemohl natočit nikdo jiný, než Leitch - samotný kaskadér. Tohle opravdu ocení hlavně lidé, kteří se koukají za filmové kulisy a ví, kolik práce tito lidé mají.
Už od začátku mě film chytil za pačesy. Atmosféra 70. let je perfektně ztvárněná a Dastmalchian předvádí ďábelsky dobrý herecký výkon. Jeho Jack Delroy je cynický, sarkastický a zoufalý moderátor talkshow, který by pro slávu udělal cokoli. Film není jen horor, ale i komedie. Černý humor prostupuje celým dějem a dodává mu tu správný šmrnc. Samozřejmě, že film má i své chyby. Dějové zvraty jsou předvídatelné a triky nejsou zrovna nejmodernější. Ale to je u béčkového hororu spíš kouzlo než chyba. Škoda toho nedotaženého finále, mohlo být o něco epičtější.
Hello Upper Rosewood, I have something I want to tell you, but you have to promise to never tell anyone... Do you swear on your life? Jakožto fanda Gossip Girl jsem se s nadšením musel kouknout na pilot a moje pocity jsou smíšené. Postavy zajímavé, ale jednoduché... Z GG jsem si zvykl na modní průpravu v jednotlivých dílech a i tady si rád oblečky slečen (hlavně slečny samotné) prohlídnu, ale to nic nemění na tom, že tu máme další Guilty pleasure seriál... Atmosféra dobrá, ale uvidíme jak se to vymysterizuje dále. ?% [HD]
Chápu, že to původně Snyder pitchnul Lucasfilms (teď Disney), jako Star Wars universum film, takže tu podobu nebudu vyčítat. Ale Duna? Skandinávská historie? A ten objektiv? Co to má byt s tou soudkovitostí?! WTF?
Vizuálně kreativní 10 z 10. Set design, kostýmy a vše, co má pohánět tuhle barevnou prezentaci je perfektní. Margo a Ryan hrajou naprosto skvěle, je zde spousty cameo herců a bylo poznat, že natáčení musela být zábava. Je to hranice cringe trapného humoru, která ale nestagnuje a prostě baví - humor je subjektivní, takže tak. Ale postupem film ztrácí tempo. Narativně je skript je velmi neucelený a po polovině filmu jsem začal ztrácet pozornost. Je to prostě film o feminismu, který baví, ale přál bych si, kdyby ta zpráva byla jemněji vyjádřena, protože se to opakuje neustále celý film, v každou scénu dokola. DOSLOVA. Greto, pořád Tě miluji, ale za mě Frances Ha lepší zprostředkování. Barbie je nejslabší film, co natočila.
Prvně musím zdůraznit. Jsem Nolan groupie, přiznávám to. A nemám příliš rád biografické snímky. Ale jednou za čas některé sleduji a tohle je film, co musíte vidět. Oppenheimer je jeden z nejlepších filmů, co jsem letos viděl. FULL STOP. Je šokující, že tří hodinový film, který je z části jen povídání starých chlapů, dokáže být tak poutavý. Typicky Nolanovo styl, kde je kontinuita vyhozená z okna a sledujeme scény v pořadí, v jakém chce on. Rychlé střihy a edit dovoluje filmu se pohybovat v mnohem rychlejším tempu, než byste čekali. Oppenheimera sledujeme dekády v jeho životě a film se ani jednou netáhl. Ani jednou. Pomalu se odkrývající život jednoho z nejdůležitějších lidí v historii lidstva. Tradiční pro Nolana je i vyvrcholení, jen aby příběh pokračoval další hodinu. První vyvrcholení je audio-vizuální dokonalost. Velmi kreativní vizuály – polovina filmu je černobílá, další půlka je barevná, z očí Oppenheimera a vyplněná halucinogenními a snovými sekvencemi. Během barevných sekvencí jsou nám zobrazeny vágní obrazy, ke kterým nemusíme mít žádné reference, jen abychom měli tyto snímky a obrazy zobrazeny v klíčový moment. Důležité je zmínit i zvuk. Ano, mixing byl místy off, ale score a audio je skvost. Score od Ludwiga drží pohyb a energii vysoko, místy až znepokojujíce. A ještě dodám. Tohle je jako Avengers bílých herců, protože cameo v tomhle filmu? Holy shit, v něm hraje snad každý herec, co se kdy potkal s Nolanem. EDIT: Viděno sedmkrát v IMAX 70 mm (weird flex).
Skvělý bizárek o kultu nežravců.. Mia hrála famózně (kam se na ní hrabe Manson) a nejednou jsem měl chuť jí proplesknout za to, jak postavu náboženského fanatika sehrála. Sám jsem si prošel poruchou příjmu potravy a nebylo mi cizí si hezky po jídle zajít na záchod a uvítat ho zpět v míse a tady to bylo surově a hlavně reálně u jedné z postav zobrazeno. Ostatní to dělali z jiných důvodů, který by jim i Greta Thunberg musela vyčítat. Krásně natočené, s decentní, ale důslednou hudbou.
Schizofrenní artovka, která ma snad jen dobrou kameru a OST (ty synťáky a osmdesátkový nádech je skvělý), herci taky nehrají výrazně hrozně. Cely to jen ujede na výpravě a tom scénáři. Skoro jakoby režisér sám nevěděl, co a jak chce příběh vést.
Těžký bizár. Režisérovo filozofování by obracelo v hrobě nejen Nietzscheho ale i Wagner by se musel připojit. Mně zbývalo jen kroutit očima a trpět tuhle šílenost, která má opravdu krásnou kameru.
Perfektní historická záležitost. Výprava, kostýmy, herci, scénář a hlavně pacing filmu. Nebyl ani jeden moment, kdy bych se nudil a u duelů jsem svíral půlky, jak nikdy víc. Pro mě letošní KVIFF top. Film byl zaslouženě obdařen potleskem tak dlouhým, který jsem na KVIFFu ještě nezažil.
Tohle se hodně minulo formou. Důstojnost samozřejmě imigranti mají, jako každý člověk, jenomže není naší chybou a ani v našich silách, že v jejich zemi je identita a doklady naprosto tristní věc. To by ani Abby z NCIS nevyřešila jejich identitu a to umí hackovat ve Windows Media Player. Rozhodně jsem chtěl lepší náhled do forenzní patologie a nějaké nové zajímavé metody. Místo toho, je nám servírováno utahané, necelistvé fňukání.
Nebýt tam ta divadelní alternativní vložka (ta je doslova strašně trapná), tak je to celkem dobrý poloprofesionální dokument, který se hodí na Youtube. Je to tak. Výsledky a animace jsou všechno materiály vyšetřovací komise - lze shlédnout online, a ty zabírají větší část dokumentu. Zbytek jsou záběry ze zpráv a často se opakující dramatické fráze. Řeči o tom, že tam zahynul vědec, který letěl na konferenci prohlásit, že našel lék na AIDS/HIV mě doslova rozesmálo a zažíval jsem nemalý cringe moment. Co třeba ozdrojovat takové tvrzení, nebo alespoň jeho jméno. A on měl na palubě všechny vzorky, že jeho výzkum je v prdeli? Ale ne, raději prohlásíme, že kvůli ruSSákům budou muset lidé s AIDS brát dokonce života léky.
Tolik hejtu a přitom je to zajímavá konspirační fikce. A sledovat tu práci s manipulací zbraní, bylo dokonalý. Jo a Fr. SEAL není to samé, co mariňák. Ty by tě hnali.
Nebudu lhát; nápad o tom, že děti svrhnou dospělé a budou vládnout je zajímavý, ale na můj skromný vkus je to příliš explicitně pedofilní. A že bude mít tenhle film tak vysoké hodnocení u místních pedo mastičů jsem docela čekal - stylizují to jako rádoby artsy film, jen aby se necítili špatně, kolikrát si u toho vymastili pinďoura.
Nečekal jsem, že se bude jednat o snímek tak existencionální a zaměřující se na vlastní hodnotu a smrtelnost. Po jeho skončení mi chvíli trvalo, než jsem se přizpůsobil zpět skutečnému světu a jeho entropii. Ohromující a nádherný film. **spoilers ahead** Jedna věc, která ve mně po konci nejvíce rezonovala byla dichotomie mezi “dobrotou” a “velikostí”, na kterou upozornila postava Esel hned v okamžiku, kdy se mladý Gawain chystá na svojí výpravu. Gawain zápasí s tím, že není Veliký rytíř, a jakmile ho Artuš požádá aby mu vyprávěl nějaký příběh, nebo se ho jeho okolí ptá, zda už je konečně rytířem, umocňuje se v něm ten pocit nejistoty, studu a rozpaků. Všechny tyto aspekty ho ženou a proto tak horlivě přijme výzvu Zeleného rytíře. Když pak dojde na jeho výpravu, vidíme jak s ní zápasí; okraden bandity, vyhladovění, téměř ztratil ctnost vůči manželce muže, který neudělal nic jiného, než že mu prokázal laskavost, ne zrovna legendární úspěchy hodné Velkého rytíře. Když pak Gawain nahlédne do záblesků své budoucnosti, vidíme, co se stane když uteče. Další selhání. Stane se tím Velikým, ale už není dobrý člověk a to nakonec povede k pádu království. Rozhodne se tedy umřít jako laskavý člověk, místo toho aby lhal a stal se věhlasným, což mu nakonec umožňuje být obojí. Myslím, že Lady Bartilek v předposledním aktu přímo naznačuje, že mnoho rytířů zápasí na jejich výpravách, ale ona, nebo ostatní vypravěči, mění či pozlacují jejich špinavé části, protože to nakonec vytváří “lepší” příběhy.
Bylo to, jako by kosmický trip na steroidech měl sex s Lovecraftem a Carpenter stál v rohu a celé to sledoval. (Barva z kosmu patří mezi moje nejoblíbenější povídky)
Thor fackuje indický fakany. Epic. Ne, vážně, je vidět, že film režíroval stuntman - poctivá řemeslná práce s kamerou, choreografií a praktickými efekty. Teda až na CGI, to bylo špatný.
Sorry jako, ale ta úvodní dvacetiminutovka, je dobrej majstrštyk. A taky nechápu to zvadlé tepání Enšpíglovo pinďoura, že mu vadí scénář. To sis nevšiml, kdo to režíroval nebo seš tak naivní a čekal si, že si tenhle film budeme pouštět při filozofické pietě?
Lovecraftsky geniální! Nyarlathotep by měl z tohoto (ne)kosmického počinu velkou radost. Byť si mohli s folklórní stránkou víc pohrát a nenechat jí tak mdle prázdnou.
"Nemůžeme proletět skrz temnou hmotu, protože bychom mohli trefit nějakou planetu." [insert WTF Jackie Chan meme]. Fun fact - v pásu asteroidů, jaký má např. Saturn, jsou od sebe jednotlivé částice vzdálené průměrně jeden milion kilometrů. I kdyby jste chtěli trefit nějakou částici aka asteroid, tak je to teoreticky nemožné... Takže, Netflix, jdi do prdele s takovými seriály.
Scény, co vykrádají Jurský Park, scény co vykrádají Vetřelce a dokonce drahej McG vykrádá i sám sebe - Terminator Salvation. Do teď nevím, jestli jsou cílovka vážně desetiletý dětska, protože se baví neustále o sexu a análních věnečcích. Postavy celkem nesympatické, hlavně zrzavej bratr, kterej má na můj vkus až moc duše. Ale uznávám, že černej kluk vypustil z pusy pár gagů, u kterých jsem se pobavil.
Trochu to smrdí po Kingovi a to se mi líbí. Ale z toho scénáře a nesympatických postav začínám mít erektylní dysfunkci. (Ano, viděl jsem celou sérii. Námět výtečný, ale postavy protivné jako např. v Under the Dome)
Produkční společnost "FuckJerry", která se podílela na Fyre podvodu, dělala zároveň produkci pro tento dokument. Podívejte se ještě na verzi od Hulu - FYRE FRAUD, kde jsou takové věci uvedené a zároveň, ať máte objektivnější obrázek.
”Beauty isn't everything. It's the only thing.” Audiovizuální gore západní (módní) kultury. Naprostá homogenizace žen - musí být bíle, perfektní a ochotné udělat vše. Retro wave hudba vás přivede do transu a skvěle koresponduje s tím "glamorous feeling", kterým se film snaží tak ohromit (a že se mu to daří sakra dobře). Nicméně jsem i tak čekal, že to bude taková Lynch-ovka, ale postavy tady jsou podstatně prázdnější;těžko říct, či špatný scénář, nebo záměr dosáhnout co největší autenticity ( ^^ )
Je mi jasný, že většina filmových intelektuálů bude stříkat hvězdičky blahem, ale já se, až na pár vtipných vyjímek, spíš nudil. Refence zajímavé, ale k čemu to, když je ne každý postřehne. Účelově odporná kamera mě dost mrzí. Takže asi tolik k té jejich metamorfóze. ad. Kulturní vsuvka. Během prémiery sebou dva tvůrci málem švihli o zem, dalšímu se to nakonec podařilo, a dva se málem propadli oponou. Bžunda #kvík2016
Reynolds a T.J. Miller jsou dvě avokáda, které když se smíchají dohromady vznikne luxusně ucelená, ostře-pikantní komedie, lehce posypaná romantikou. Tento výsledný produkt je následně servírován jako kebab, po kterém Vás bude ještě hodně dlouho bolet prde... ehm, teda celé tělo.. Neskutečná FAN MADE (ne)Marvelovka
Všichni lidé s věkem nad 22 let zemřou a mladí přeživší truchlí s "heštegem" #RestInPeace. Ani se jim nedivím, i mě ta nenadálá mozková dysfunkce obyvatelstva nechala chladným. P.S. Co se dnes děje s herci? Proč se všichni tváří, jak kdyby přišli z konkurzu na Twilight? To se dneska do teenage filmu/seriálu obsazují jen kvůli tomu? Vědět to, tak jsem mohl mít dveře do Hollywoodu otevřené už dlouho.
Přilákalo mě to sympatické obsazení - Adama mám rád z Girls a tady je dost podobný idiot - ale celkové provedení mě nebavilo a indie/kytarová vypalovačka při každý scéně mi taky nedělala dobře.