polopaticky

Marek Řeháček

Komentáře 68

Od nejnovějších
  1. BANGER.
    BANGER. (2022)
    10
    Svěží proud do stojatých vod české kinematografie přináší svým druhým celovečerákem Adam Sedlák. V tom podává strhující herecký výkon duo Adam Mišík - Marcel Bendig, kteří se tak doslova sami stávají přes noc BANGEREM, a zároveň hlavními adepty na triumf na březnovém udílení 30. Českých lvů v kategorii nejlepší herec v hlavní a ve vedlejší roli. Tenhle BANGER., řešící problematiku slávy a drog, a s nimi souvisejících témat, si máte chuť nechat servírovat opakovaně. Originální close-up kameru podporuje fantastická hudba a po audiovizuální stránce se jedná o jeden z nejlepších filmů, který byl kdy v tuzemsku natočen. Velká raketa a plná palba. Emoce v divákovi zůstanou ještě dlouho po projekci.
  2. Seveřan
    Seveřan (2022)
    10
    Eggersův "revenge" majstrštyk, ve kterém se film stává uměním ve své nejčistší a nejryzejší podobě. Robert Eggers se nechal po vizuální stránce inspirovat Aronofskyho Noem, přidal na syrovosti prvky ze seriálové Hry o trůny a vytvořil jeden z nejosobitěji natočených opusů, na motivy severské legendy o jutském princi Amlethovi, v dějinách kinematografie. To vše zabalil do nádherných nehostinných irských scenérií, věrně nahrazujících Island, a prvotřídní vizuální vjem podpořil podmanivým ikonickým severským folkovým soundtrackem s titulní písní Yggdrasill od dvojice Robin Carolan & Sebastian Gainsborough. Výjimečné dílo zasluhující výjimečné hodnocení.
  3. Klenot
    Klenot (2022)
    4
    Režisér snímku, Adze Ugah, nás prostřednictvím Klenotu zavádí na spletitou dramatickou spirituální cestu, vycházející z lidských útrap z doby, kdy v Jihoafrické republice panovala politika rasové segregace, tedy apartheidu. Vedle rasové nesnášenlivosti se snímek zabývá problematikou duchovního pozadí světa, a také problematikou LGBT. A právě tato přílišná rozmanitost scénáře, ubírá na síle hlavního poselství, které se snaží divákovi předat. Nic to však nemění na tom, že film není prvoplánový, ve všech ohledech se snaží být sofistikovaný a ne všechny souvislosti divák na první zhlédnutí odhalí. Klenot mohu doporučit všem, kdo se nebojí ztotožnit s teorií, že lidská duše převyšuje smrtelné tělo, a zároveň rádi bádají nad psychologií postav. Silnější dvojhvězda.
  4. The Gray Man
    The Gray Man (2022)
    7.5
    Špičková akční podívaná ve stylu třetího Johna Wicka. Jedna originálnější bojová scéna střídá druhou, drahná část snímku se odehrává v Praze a hláškuje se tu jedna báseň. Co chtít víc? Charismatického hrdinu, kvalitní záporáky a dobře vykreslené motivace postav? Tak přesně to u The Gray Mana nechybí. Dvojice Ana de Armas – Billy Bob Thornton tomuhle dobře upečenému dortíku dodává pomyslnou třešničku na vrch. Po šestadvaceti letech od prvního Mission: Impossible, dvaceti letech od Agenta bez minulosti a xXx dostáváme další pořádnou akční řežbu, kde hrají prim ulice matičky měst, alternující mj. Berlín či Vídeň. Jak hrdě si tuzemský divák při sledování snímku připadá, takový pocit by chtěl každý z nás zažívat opakovaně. Netflix to dokázal! Volba, která padla na duo Russoovců se vydařila. V letadlové scéně ukázali, jak skvostně by pod jejich taktovkou vypadalo letošní Uncharted. Akční flák roku a velká hrdost. Tak snad to pro nás byl od Netflixu „jen další čtvrtek“ ;). P.S. Naprosto odpálenej z toho, kolik ty naše tramvaje vydrží =D. Čtyři hvězdy a těším se na pokračování.
  5. Men
    Men (2022)
    8
    Garlandův dosud nejartovější počin, ve kterém velmi podrobně líčí změť myšlenek a emocí ženy, jejíhož muže postihla obrovská tragédie. Pocity viny z tragické události ji pronásledují i ve snovém světě, ze kterého není úniku. Divák se tak záhy s vlastním křeslem ocitá uvnitř hlavy hlavní protagonistky, kde s přibývajícími minutami graduje katarze v rámci psychoanalytické léčby. Ta je prezentována silně surrealistickou formou, která není na sledování příjemná. To činí ze snímku Men jeden z nejsilnějších a nejnezapomenutelnějších kinozážitků roku 2022. Divácky přijatelnější a mému srdci bližší jsou s obdobným tématem pracující Fordova Noční zvířata, která mohu vřele doporučit všem, kterým se snímek líbil. Garlandův Men ode mě dostává poctivé čtyři hvězdy.
  6. Predátor: Kořist
    Predátor: Kořist (2022)
    7
    V nejnovější verzi Predátora zavádí režisér Dan Trachtenberg diváka do roku 1719, ve kterém se mladá indiánka Naru snaží prosadit mezi mužské soukmenovce a vydat se na svoji první kühtaamia, velký lov, při kterém lovec loví něco, co loví jeho samotného. Predátor: Kořist je velmi vydařenou poctou původních dvou dílů, jehož největší předností je zasazení do divácky zcela neprobádané atraktivní oblasti plné nádherných scenérii, kam nás vzal naposledy v roce 2015 Alejandro González Iñárritu ve svém Revenantovi. Druhým významným plusem je volba dvou hlavních představitelů Amber Midthunder (Naru) – Dakota Beavers (Taabu), kteří podávají vynikající herecký výkon a především pro Dakotu je jeho filmová prvotina vstupenkou do velkého světa Hollywoodu. Samotný příběh poté silně pokulhává absencí gradace budování atmosféry a napětí, akce se prostě naráz zrodí a je to velká škoda, protože prostředí lesů k vystavění pořádně hutné atmosféry přímo vybízí, což se takřka podařilo u scény s pumou. Druhým velkým přešlapem je neustále mizející a objevující se pes jménem Saari, který v celém snímku postrádá význam a je tam spíš pro potěšení pejskařů. Mezi ty se však řadím, a jeho přítomnost mě ve snímku spíše obtěžovala. Film se snaží uzavřít jakýsi pomyslný kruh s Predátorem a Predátorem 2, z nichž lehce vykrádá některé legendární scény a používá identické předměty. Jednou z nich je i křesadlová pistole Raphael Adolini 1715, představující trofej za dobrý lov. Suma sumárum, Predátor: Kořist je velmi osobitou predátoří podívanou s výborně zahranými dvěma ústředními rolemi, která po vizuální stránce dokáže předčít i první dva snímky z tohoto univerza, ale po stránce budování samotné atmosféry a napětí silně pokulhává, což značně snímek sráží dolů. Výsledný dojem taktéž sráží teleportující se pes. Číselným hodnocením 70 %, přikláním se na stranu čtyř hvězd.
  7. Zelená kniha
    Zelená kniha (2018)
    9.5
    Film o rasismu, který můžu. Oběť rasismu, převzdělaný a humánní černoch, se v jistou chvíli ocitne v roli samotného rasisty a vlastně celý film tak nějak balancuje na hranici rasimus a snobismu svým jemným opovržením nad méně kulturně obohaceným svým okolím. Je to vlastně takový milý filmek plný krásného italského akcentu v angličtině. Nenudil jsem se. Díky.
  8. Avengers: Endgame
    Avengers: Endgame (2019)
    9.5
    Endgame stejně jako Civil War a Infinity War není film pro náhodné kolemjdoucí. Bratři Russoovi znovu vyžadují znalosti předchozího dění, a jelikož píší poslední kapitolu dvaadvacetidílné ságy, není těch potřebných informací zrovna málo. Nevím, jak dopadnou diváci, kterým je celý tenhle vesmír vlastně ukradený – asi s nadprůměrným blockbusterem, u něhož se občas přestanou orientovat? Já jsem si nicméně vychutnával každý odkaz, každý nápad a vlastně každou minutu tohohle (často) nevypočitatelného eposu, který opravdu plní jeden fandovský sen za druhým (a nebojí se přihodit i věci, o nichž mnozí ani nesnili). Ty tři hodiny mi tak uběhly strašně rychle a na spočítání parádních scén a ikonických záběrů by mi nestačily ani prsty obou rukou. Smekám před Russoovými, že to takhle celé ukočírovali, a pevně doufám, že se Marvelu bude dařit i po téhle fenomenálně sestavené rozlučce.
  9. Pokémon: Detektiv Pikachu
    Pokémon: Detektiv Pikachu (2019)
    8
    Pokémon: Detektiv Pikachu je příjemným, vizuálně krásným rodinným filmem, který víceméně úspěšně cílí na nejmladší publikum. Ze starší generace zaujme hlavně ty, kteří svého času s Pokémony každé sobotní ráno vyrůstali. Alespoň částečný vztah k této franšíze je skoro nutností, protože v opačném případě divák nedokáže náležitě ocenit výstavbu působivého světa a skoro dalo by se říct až pohádkového Ryme City.
  10. Ready Player One: Hra začíná
    Ready Player One: Hra začíná (2018)
    8.5
    Před chvílí jsem se vrátil domů z premiéry a stále se raduji z toho, co jsem viděl. Konečně zase takový Spielberg, jakého chceme, a tentokráte s bezkonkurenční Silvestriho hudbou. Ač se může zdát, že jde o film pro teenagery, tak cílovka je o dost širší, a to zejména díky neskutečnému množství filmových a herních odkazů, které musí zákonitě ocenit jakýkoliv fanoušek sci-fi. V opačném případě jím jednoduše není.
  11. Solo: Star Wars Story
    Solo: Star Wars Story (2018)
    8
    Solo je velké potěšení především pro obeznámené fanoušky, ale myslím, že i úplný Star Wars laik si z něj dokáže leccos odnést. Je to především zábavný dobrodružný film (místy je humoru MOŽNÁ trochu moc, ale nikdy nepřekročí zdravou míru) s výborným Aldenem Ehrenreichem, který se takřka nemožného úkolu zhostil skvěle - hraje víceméně po svém, od Harrisona Forda si vypůjčil jen nějaká ta gesta a úšklebky, nijak zvlášť ho neimituje a přesto je to Solo. Režie Rona Howarda je fajn, příběh není hloupý a má v rukávu spoustu překvapení včetně návratu jedné velmi známé postavy (ovšem právě s jejím návratem si možná bude leckdo lámat hlavu a říkat si: Cože? Jak? Proč?), no a doslova úžasnou práci odvedl John Powell. S pomocí Johna Williamse (dodal i nový hlavní motiv) složil skvělý soundtrack, který si budu pouštět stejně rád jako všechna Williamsova Star Wars alba nebo Giacchinův Rogue One.
  12. Fantomas
    Fantomas (1964)
    8
    Jean Marais byl velká hvězda a zcela jistě se obával, že ho nová megastar Funés přehraje a skutečně tomu tak bylo, což Marais nesl velmi nelibě a nikterak se netajil, že další dva díly vysokorozpočtového francouzského blockbusteru dělá hlavně pro peníze. Jenže i přes nevraživost na place se tohle zkrátka povedlo a je to právem naprostá klasika! 80%
  13. To
    To (2017)
    8
    Trendový "Stranger Things" ve velkém filmovém balení s klaunem z kanálu místo příšery z jiných dimenzí. O trochu slabší v ději, ale stejně našlapané ve výkonech dětských herců. Ztvárnění letních/nehororových scén perfektní, v hororové části až nadbytečně očekávatelných lekaček.
  14. Thor: Ragnarok
    Thor: Ragnarok (2017)
    9.5
    Nejvtipnější a zároveň asi i nejlepší film ze světa Marvelu, který jsem vůbec kdy viděl. Jo a k tomu s nejstylovější hudbou odkazující na vzorové osmdesátky, která do celého příběhu naprosto dokonale sedla. Doslova, jak kdyby Daft Punk po Tronovi rozjeli další filmařsky hudební orgie.
  15. Táta je doma 2
    Táta je doma 2 (2017)
    8
    Moc často se ve světě kinematografie nestává, aby byl druhý díl minimálně stejně kvalitní jako první, ale v tomhle případě se to stalo a já odcházel naprosto spokojenej.. vážně velký překvapení. Nejvíc mě bavil Mel v roli přísnýho táty a ta role mu podle mě fakt sedla.
  16. Dunkerk
    Dunkerk (2017)
    8
    Nejupřímnější a nejpřínosnější snímek Nolanovi dosavadní tvůrčí práce. Svým přístupem k látce se Nolanovi daří v divákovi úspěšně vyvolat pocit lidskosti a sounáležitosti, které se postupem času ze společnosti vytrácejí. Stejně jako v ostatních Nolanových dílech dochází i u Dunkerku k jedinečné práci s časem, jakožto relativní proměnné veličiny; k maximálnímu využití výrazného dramatického hudebního podkresu; a u hlavních postav k boji s vlastními duchy, čímž poukazuje na to, že každý z nás má své stinné stránky, které v určitý okamžik vyvstanou na povrch, a to i u zdánlivě bezchybného a racionálně uvažujícího člověka, zvláště když jde o ten nejsilnější lidský pud, kterým je sebezáchova.
  17. Logan: Wolverine
    Logan: Wolverine (2017)
    7.5
    Po Deadpoolovi druhý x-menovský snímek s obhroublým a krvavým R-kovým ratingem, po němž valná většina fanoušků série prahla více než patnáct let. S ohledem na tuto skutečnost dopřává Logan divákům opravdovou krvavou řež, v níž se za useknutými hlavami a lidskými údy nejde daleko. Po příběhové linii jde u Logana o filmový průměr, když pomineme velmi nelogické chování postav, především těch dětských, lze zde najít hned několik paralel s Terminátorem 3 – ústředním dějovým motivem je dostat se v časovém presu z bodu A do bodu B, dále příběh otvírá několik divákovi zřejmých cest, kterými se může série dále ubírat, a ta hlavní, v níž se představitel hlavní role „nostalgicky“ loučí se svou filmovou postavou. Vyzdvihnout naopak musím výpravnou složku filmu, která je excelentní a střídající se scenérie novomexického, navažským pískem pohlceného, Rio Rancha a subtropického Golden Oak Ranch jsou přímo dechberoucí, stejně tak jako výkon Hugh Jackmana, jenž dává poslední sbohem postavě Logana ve velkém stylu. Celkově vzato je Logan velmi příjemným zakončením života jedné z nejoblíbenějších filmových postav počátku 21. století, která za sebe v minulém roce nalezla velmi obstojnou náhradu v podobě Millerova Deadpoola.
  18. Kong: Ostrov lebek
    Kong: Ostrov lebek (2017)
    4
    Již úvodní komická sekvence dvou vojáků má diváka utvrdit v tom, že Konga není radno brát jakkoli vážně. Když se navíc po druhém spatření opičáka na plátně změní i styl práce s kamerou, není pochyb o tom, že na prvním místě je u režiséra nikoli konečné vyznění filmu, nýbrž jeho estetické pojetí. Každý jednotlivý záběr lze směle zastavit a umístit na obálku prestižního časopisu National Geographic. Základní dějová linie i kvalita hereckého obsazení jsou s ohledem na trend posledních blockbusterů na slušné úrovni, avšak přílišné soustředění se na vizuál toto vše sráží na absolutní dno. Vyzdvihnout na Kongovi lze hudební složku, originální způsob s jakým Vogt-Roberts přistoupil k eliminaci jednotlivých postav se zřetelem na dodržení věkové přístupnosti, a také velkolepě natočený závěrečný souboj. Celkové vyznění Konga působí velmi nesourodě, jedná se o jakousi kombinaci Hvězdné pěchoty se Sucker Punch, kdy s prvně jmenovaným má Kong totožný humor a souboje s brouky, s druhým poté vizuální stylizaci. Nejen estetickým labužníkům, pro něž je snímek určen, doporučuji zůstat na informativně významnou potitulkovou scénu.
  19. Loupež ve velkém stylu
    Loupež ve velkém stylu (2017)
    6.5
    Zach Braff natočil takřka totožně stylizovanou komedii, s níž před čtyřmi roky vyrukoval Jon Turteltaub. Stejně jako ve "Frajerech ve Vegas" můžete očekávat řadu povedených hlášek, které nejednou rozvibrují Vaši bránici, zejména pak scéna ze sámošky patří k tomu nejlepšímu, co žánr nabízí. Ústřední herecké legendární trio Freeman - Caine - Arkin, s významným přispěním výborně ztvárněné postavy Miltona v podání Christophera Lloyda, nezklamalo a dokázalo, že umí diváka naladit na tu správnou pohodovou vlnu. Tempo filmu je v porovnání s obdobnými snímky současné americké kinematografie poklidné, což je s ohledem na příběh a herecké obsazení naprosto příhodné. Pakliže snímku odpustíte několik laciných a nadbytečných scén, spojených převážně s postavou bankovního úředníka Chucka, ztvárněnou Joshem Paisem, a velmi diskutabilní rozdělení zla a dobra, budete se náramně bavit a odcházet z kina s nostalgií na časy minulé.
  20. Vetřelec 3
    Vetřelec 3 (1992)
    7
    Nejslabší článek z celé série, který navíc vypadá úplně jinak než ostatní díly. Depresivní atmosféra je tu nastolena v plné porci, ale až ve skutečně takové, že je to ke škodě a prostě ve srovnáví s napínavou jedničkou, super akční dvojkou a více méně béčkovou, ale přesto zábavnou čtyřkou je to jenom hyper depresivní nuda. Nejslabší Fincher.
  21. Vetřelec
    Vetřelec (1979)
    8.5
    Tento film je naprostá klasika žánru a už se stal dávno kultovním. Dokonale budovaná atmosféra, kdy člověk nic vlastně nevidí, nic se vlastně neděje ( až na pár maličkostí-vetřelec v břiše nebo ztrácející se astronauti). Přesto je člověk napnutý od začátku až do toho šíleného konce, kdy jsem chtěla Ripleyové sama nějak pomoct tu mrchu vyhodit z kosmické lodi...Lahůdka která vždy potěší a nikdy nezklame.
  22. Vetřelci
    Vetřelci (1986)
    9
    Dvojka je naprosto jiná než jednička. Je tu daleko více akce, atmosféra není tak hustá, ale pořád se na to dá koukat. Dokonce velmi dobře. Nesmíme to brát optikou jedničky, pak je to skvělý film. A Ripleyová je pořád dobrá...nejpovedenější díl podle mého názoru.
  23. Sám doma 2: Ztracen v New Yorku
    Sám doma 2: Ztracen v New Yorku (1992)
    8.5
    Sice je fakt že se jedná o to samé, tak zase film jede nahumor, který vás stejně dostane jako u jedničky a i nové zasazení ujde tak je fakt že je to zkrátka až moc naplánované a je to ze začátku dost vidět ale celkem to ujde a jako rodinej film funguje skvěle.
  24. Sám doma
    Sám doma (1990)
    9
    Jedna z těch komedii která vás vždy dostane a na vánoci či jiný svátek by neměla chybět a jak humor který je prostě famózní tak i herci se skvěle doplňují a Culkin je jako hereck suprovej a co se týče příběhu celekm překvapý ale samozřejmě se na scénáři taky mohlo zapracovat ale například Stern a Pesci ty jsou nezapomenutelní.
  25. Hadi v letadle
    Hadi v letadle (2006)
    4.5
    Jeden z filmů které sem nemodl dokoukat nablblý příběh naprosto nelogické věci S.L. Jackson ujde ale nic moc a nevýrazný herci a jenom brutalita a samá samá brutalita ani Saw ji tak nablble vidět nemá a nechápu proč by tenhle film vhtěli vydět sna jen kvůli S.L. Jaksonovi.
  26. Vlk z Wall Street
    Vlk z Wall Street (2013)
    8
    DiCaprio snažící se dostat Oscara, ale marně. Přestože předvedl výborný výkon a přes délku filmu nenudí, tak se neubráním jistému zklamání. Tempo se sice snaží držet, ale prostě to někdy úplně jede mimo, možná ta délka mohla být rozumnější. Jinak se jedná o velmi dobře zpracovaný film.
  27. Padesát odstínů temnoty
    Padesát odstínů temnoty (2017)
    9
    Romance 21. století. Neuvěřitelně citlivý film, v němž už si nehraje pan Dornan s paní Johnson, ale ve kterém je to zcela naopak. Opět tu máme submisivni chovani, nicméně ne tak, jak tomu bylo v uvodnim dile. Dil je ke sve dokonalosti doplněn detektivní zápletkou. Herci, hudba, vše perfektní.
  28. La La Land
    La La Land (2016)
    9.5
    Dokonalost, dokonalost, dokonalost. Suverenne nejlepší hudební snímek s vyznenim 21. století a aktuálního životního stylu Americanu. Ze snímku je cítit energii na hony daleko, elegance, půvab. Výkony hlavních protagonistu jsou prvotřídní. Hudební složka je famózní. Predikuji 10 Oscaru.
  29. Noční zvířata
    Noční zvířata (2016)
    9.5
    Nejvelkolepšjší zážitek roku 2016. Při lednových oscarových oceněních budu držet snímku Toma Forda pěsti, aby si nějakého toho plešouna ať už za samotný film či výkony hlavních protagonistů odnesl. Rozpad manželství jako "snová" paralela detektivního pátrání po "rodině" eskaluje finální scénou, která nabízí možnost si film v konečném důsledku vyložit po svém. Fantastická a promyšlená práce Toma Forda. 95 %!
  30. Pařba o Vánocích
    Pařba o Vánocích (2016)
    4
    Pařba o Vánoích, překladem lépe "Vánoční večírek" nabízí pohled do upadající společnosti, která se snaží zachránit "svůj" život Vánočním večírkem a získat klíčového investora. Námět snímku je sám o sobě velmi fádní a nepříliš originální. Je "smutné", že jedinou vtipnou a originální scénou, kvůli níž je záhodno snímek vidět je "detailní kopírování přirození na 3D tiskárně".
  31. I Am Bolt
    I Am Bolt (2016)
    6.5
    I am Bolt nabízí pohled do života jedné z největších sportovních legend historie sportu, Usaina Bolta. Příběh mapuje tři olympijské hry a Boltovu přípravu na ně, jeho společenské oběti a věnuje se "dramatickým" okamžikům zranění a totální ztráty motivace, kterou nachází v jeho úhlavním rivalovi Justinu Gatlinovi. Chybí niternější pohled do Usainova života, proto "jen" 65 %.
  32. Zachraňte pana Bankse
    Zachraňte pana Bankse (2013)
    7.5
    Velmi příjemný příběh o autorce P.L.Travers ve skvělém aranžmá Emmy Thompson, která své slavné knížní dítko o Mary Poppins nechce jen tak dát z ruky a snaží se ze všech sil před světem pohyblivých obrázků uchránit svou minulost vklíněnou v knižní bestsellerové publikaci. Walt Disney se krásně na filmovém plátně rozpohyboval úžasným Tomem Hanksem, který má jako herec stále co říct a také řiká.
  33. Most špiónů
    Most špiónů (2015)
    8
    Jeden z nejlepších filmů letošního roku, a to ve všech ohledech. Více než solidní výkon Toma Hankse, dobrá režie i kamera. Ke konci možná až příliš patetické. Praktická ukázka toho, že i studená válka (tedy ne, jen Afghánistán či Irák) představuje i po několika desetiletích materii, kterou lze současnému publiku velmi poutavě prodat.
  34. Inferno
    Inferno (2016)
    6
    Knižní publikace podle které byl snímek natočen, nesla opravdu důležitou myšlenku o jedné z lidských krizí a autor ji dokázal vynikajícím způsobem vyřešit. Zde byla tato myšlenka naprosto zatracena nepromyšleným závěrem. Mé hodnocení 60 %.
  35. Terminál
    Terminál (2004)
    7.5
    Terminál je jednoduše půvabný a příjemný filmeček. Ač samotné téma je víceméně varující a konečně inspirováno i skutečným příběhem a najdeme zde mnoho ukázek absurdity systému, Spielbergova naprosto charakteristická milá režie stejně jako výkon Toma Hankse navozují jednoznačně milou atmosféru.
  36. Atlas mraků
    Atlas mraků (2012)
    9.5
    Úchvatné dílo plný myšlenek, který se stane nadčasovou klasikou. ATLAS MRAKŮ směřuje ke hvězdám k vrcholným prvkům kinematografie. Stylisticky epické, obrazově úchvatné, myšlenkově sofistikované a empiricky vytvořené. Naprosto dokonalý divácký zážitek.
  37. Sully: Zázrak na řece Hudson
    Sully: Zázrak na řece Hudson (2016)
    8.5
    Velmi povedený film, který hezky a srozumitelně filmově podal událost, která se před pár lety stala. Viděl jsem i dokument v rámci série leteckých katastrof a čekal jsem, v čem bude film jiný a docela mě i překvapilo, jak tenhle film doplnil již zmíněný dokument. Určitě doporučuji vidět.
  38. Zelená míle
    Zelená míle (1999)
    9.5
    Velmi dojemný příběh a herci, předvedli fantastický výkon a dohnali mě k slzám. Režisér Frank Darabont natočil naprostý skvost. Tom Hanks a Michael Clarke v životních rolích. Michael byl nejlepší a nejsmutnější postava filmu. Mé hodnocení 95 %.
  39. Vykoupení z věznice Shawshank
    Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
    9.5
    Společně se Zelenou mílí nejlepší film z vězenského prostředí, který kdy vznikl, a jeden z nejlepších filmů vůbec. Výborný a propracovaný příběh, skvělá režie a bezchybně zvolení herci dělají z tohle filmu jeden z mých nejoblíbenějších.
  40. Forrest Gump
    Forrest Gump (1994)
    9.5
    95 %. Film, který mě dostal. Příběhem, režií, kamerou, atmosférou, triky a úžasným výkonem Toma Hankse. A nelze opomenout ani úžasnou hudbu a oldies písničky prolínající se celou stopáží. Jeden z mála filmů, u kterého se vyplatí pořídit si jak Blu-ray disk, tak soundtrack.