"Já žiju v Americe. A v Americe jsi na všechno sám. Amerika není země, je to jen byznys. A teď mi kurva zaplať." Bohužel, ale je to tak. Ze zkorumpovaný ČR se to asi těžko posuzuje :-), ale IMHo USA bude nejspíš ještě ve vetším srabu než se zdá. Andrew Dominik nám po odkrývá tvrdé praktiky nejen, mafie s heslem "Všechno si si způsobil sám, tak si to taky sám vyžer." Killing Them Softly za to stojí, aby jste se na něj podívali, ale nečekejte žádnou akční jízdu. Jedná se spíše o uvolní myšlenkářských pohnutek s různými efektovými vychytávkami (zpomalovačka v dešti, kamera v autě...)
Popravdě, čekal jsem víc, víc z osobního života, místo toho tu máme druhou "Výměnu"....Hoover tu ze sebe dělá největšího "borce" a o to větší překvapení vás čeká na konci...nicméně filmařsky je to precizně zvládnuté, Leo, masky, výprava, hudba kamera to vše si Clint dovede ohlídat, podobně jakou u Výměny, nicméně do dějin kinematografie se J.Edgar asi nezapíše a to je škoda, potenciál tu na to byl.
Já mám tyhle komorní Sci-Fi (MOON, SUNSHINE)snad radši, než ty CGIčkem napěchované blockbustery :-) Nějak takhle bych si představoval tu onu vesmírnou pouť a ne, to prochrápat v nějakém "kryospánku ", párkrát se poblejt a je hotovo. Europa Report hraje na strach z neznáma, který je nám servírován pomocí ruční kamery a emoce díky tomu fungují, tak jak mají a ono neznámo je tudíž uvěřitelné. 90%
Singer má docela velký problém, hraje si na megalomana, ale s rozpočtem vůbec neumí pracovat a to není poprvé co se mu to stalo viz Superman se vrací. Kam se těch 190 míčů vlastně podělo? To fakt nevím, ale na Jacka to nevypadá. Takovej digitální brajgl jsem dlouho neviděl. Jediný co je na tomhle filmu dobrý je přehrávající Ewan McGregor. 40%
Je škoda, že Chloë mezi těmi svými šestadvacetiletými spolužáky, vypadá jako adolescent. Nic proti Chloë nemám, mám jí rád, ale koho proBoha napadlo jí tam protlačit, když nemůže nic ukázat? V takových filmech ty kozy musí prostě lítat, což ale tady nehrozí, jelikož to točila nějaká feministka. Bejt Carrie v rukou nějakého slušného řemeslníka, mohlo z toho být nadprůměrné pokoukání, takhle jen 5/10.
Riddick nám opět spadl do pěkných sraček, ze kterých se, po právu snaží dostat, ale nudí u toho. Občas sice prohodí slušnou hlášku, ale to na tu dvouhodinovku prostě nestačí, když už hlásí, že do něčeho/někdo zarazí klacek, tak proč ho sakra nezarazí, alespoň by bylo na co se dívat, ale to ne, on radši místo toho hodinu a půl kecá, o tom jaká je chudinka, že na něho všichni serou, a jak proto musí být silný, aby to všechno ukočíroval, zdař Bůh Riddicku, snad příště.
Mezitím, co mladej Smith hledá koule a Sandra si užívá tu nejhezčí vyhlídku svého života, se Robert potápí někde u Sumatry. Nevěřím, že to říkám, ale lepší než Gravitace. Robert si těch 110 minut krade jenom pro sebe a Sandra zůstává s holou prdelí za ním.
Jednou jsem takhle potkal Černou vdovou a Artemesii a dali jsme si pořádně do těla. Polohy střídali, neremcaly, na klíně seděly, užívaly si, byla to prostě jízda, na kterou v životě nezapomenu. Při vyprávění známým a kamarádům o mém dobrodružství, jsem byl otázán, jestli to myslím vážně a jestli to nebyl jenom jeden z vlhkých snů. S tím filmem je to stejný. Vážně si byl v nebi? Tvůj bratr seděl Ježíšovi na klíně? HaHa!! BumBum!!! Ten film se bere tak strašně vážně, až to bolí!!®
Alkoholik co zabrání tragedii? No ne!! Flight není ani tak o tom, jak se z vás během chvíle stane hrdina, ale spíše naopak, ještě víc vám to uškodí a v případně Denzela dvojnásob. Flight je o vnitřním boji "jednoho "jedince (tu feťačku nepočítám ta je tam jenom, aby se neřeklo),který musí překonat svého démona ,ale schválně nechce "pořád je jako duha", jen aby nám na konci ukázal, že to přeci jenom jde...a END. Denzel a jeho hraní je přesvědčivé, ale to je asi tak všechno.....60%
Tak především, film Bourneovo ultimátum není vůbec špatný film, po řemeslnické stránce. Jen se holt nepočítám do toho davu, kde všichni milují tajné agenty, vládní hry a zkrátka to, co už jsme tu několikrát viděli. Co mi paradoxně na tomhle filmu vadilo asi nejvíce je to, co se všem kupodivu líbilo. A to roztřesená kamera. Greengrassův kameraman vypadá, jak kdyby natáčel v pokročilém stádiu Parkinsonovy choroby a zběsilé přibližování a oddalování mě jen rušilo. Ano sem tam se tenhle typ kamery hodí (viz. akce na Waterloo station), ale při normální rozhovorech na sebe zbytečně strhává pozornost. Nehledě na to, že při některých akčních scénách se nechal Zelenotrávník trošku unést a stříhá jak střihoruký Edward v nejlepší formě. Samozřejmě zbytečně splašeně, takže z toho nic nemáte. Nebo aspoň tedy já neměl. :-) Film je jinak prošpikován akcí a osobní souboj Bournea v koupelně s mladým agentem patří mezi to nejlepší co jsem kdy viděl. Chválím vypuštění hudby v téhle scéně a tak vám neunikne ani sebemenší křupnutí. Verdikt: BU je originálně natočený film na neustále stejné téma, které mně osobně nic neříká. Ale to je samozřejmě můj subjektivní pocit. Každopádně je tenhle díl nejlepší z celé série. 75%
Není nadto, když scénárista ani pan režisér neví, co vlastně chtějí točit.. Horor?? Ani omylem!!! Tedy pokud vaše představa o hororu není taková, že do tiché scény prásknete do hudebních nástrojů a rychle střihnete na nějakou mrtvou postavu.. Kde jsou ty starý, poctivý horory.. :( Copak nikdo neví, že člověk se nejvíc bojí toho, co nezná?? Je to jako z tý "pohádky" Malý Princ.. namaluj mi beránka.. :-) A trihller? Tak na trihller je tam až moc "duchovna".. Verdikt: 3 hvězdy dávám za nadprůměrnou tři čtvrtě hodinu, kdy největší strach u mě vzbudilo vykládání o historii pokoje 1408 z úst Samuela L. Jacksona.. To co se pak odehraje v tom pokoji je předvídatelné béčko..
Opravdu pro mě velké překvapení.. Znáte to, když máte v počítači film, co vám tam nahrál jeden známej a řekl vám, že je docela dobrej..? No tak to byl můj případ :-) na csfd jsem vyjímečně nešel, tudíž jsem opravdu nevěděl do čeho jdu.. Zezačátku jsem byl docela zmaten o jakej žánr že tu jde, ale v momentě, kdy se začne kazit všechno co jde, jsem si si film jen užíval a kochal se s jakou elegancí a nadhledem k tomuhle scénáři pan režisér přistoupil. Připomnělo mi to to známe pořekadlo: " Na posranýho i hajzl spadne" :-) Verdikt: Super film, kterej si nehraje na nic víc, než vás jen pobavit.. (odkaz na matrix je toho svědkem) :-) Stopáž je přesně taková jaká má být, tudíž žádná scéna navíc ani scéna, která by se tam nehodila.. Přesně to celé funguje.. Navíc pan režižér oplývá opravdu velmi originálními nápady.. A poslední věc: " ROZHODNĚ NEBERTE TENHLE FILM VÁŽNĚ!!" Hezky se bavte.. ;-)
Ještě v životě se mi nestalo, abych se koukal na film, pomalu přestával sledovat děj a koukal jen na epochální obrazové pojetí.. :-) Jen nevěřícně jsem kroutil hlavou a stejně jako pan Zodiberg jsem chtěl MORE MORE!! :-) Proto po prvním shlédnutí ač mi scénář přišel místama příliš uměle vykonstruovanej (viz. setkání se v kavárně s němkou), tak musím dát za 5 hvězd a Žán Pyjér se definitivně vsunul mezi mé top režiséry.. Už se navíc těším na Harryho Pottera a Prince dvojí krve páč jsem slyšel, že prý by to měl kroutit ten samej kameraman.. (přelety kolem vlaku mě dostávaly do extáze) :-) Verdikt: Kdo chce vidět originálního režiséra, úchvatnou kameru a lýtka Jodie Foster, které vypadají jak lýtka Oty Zaremby "zlatý silák z Moskvy roku 1980" tak vřele doporučuji!! ;-)
A tohle bylo co, dámy a pánové?? pátnáctiletej Macik by po skončení jen těžko zavíral ústa úžasem a jediná otázka co by mu přišla na mysl, by byla, proč tam sakra neudělali těch zabití víc?? na druhou stranu, o pár Vánoc starší Macik si pokládá otázky typu: 1) Byli to vůbec upíři?? 2) Kde se tam ale vzali?? 3) Proč to tak dělají?? 4) Proč když se všichni dohodnou, že zůstanou na půdě tam nezůstanou a v klidu se přemístí na policejní stanici, kde setrvají bez vysvětlení důvodu? 5) Proč jsou zde tak infantilní dialogy typu: " Jsi mrtvola a já s mrtvolama nemluvím " wtf? a na závěr za 6) Proč mi bylo šumafuk, kdo zemře a kdo bude žít? Verdikt: Svižně a zajímavě natočený cosmodebilní scénář, v kterém nejlepší je první půl hodina.. To totiž ještě nevíte s čím budete mít tu čest.. Ostatní je jen opravdu film pro nenáročné publikum..
Film Sejmi je všechny, chtěl být strašně "cool" snímek, který vejde do filmových análů.. Bohužel se mu to vůbec nepovedlo. Neříkejte mi, že se nedá natočit béčkový scénář s nadsázkou a humorem? Kolikrát jsem měl pocit, že to snad myslí pan režižér vážně.. To by člověk žasl.. Jediný kdo si natáčení užíval byl evidentně Paul Giamatti, kvůli kterýmu jsem na to vydržel koukat tak dlouho (ale stejně nedokoukal) Nevím vám, asi už stárnu, ale po tom co jsem viděl Crank, kde je vidět, že se dá naprosto šílenej scénář natočit s grácií a nadhledem, mi tohle přijde jako totální průser.. VERDIKT: Pokud se budete chtít podívat na akční jízdu v tmavě modrém nádechu, pusťte si raději Odplatu s Melem Gibsonem.. P.S. pro ty co si myslí, že Monica Bellucci umí hrát doporučuji sledovat v originále.. :-)
Jednoznačně svěží vítr v české kinematografii. A ač je Tomáš Bařina lepší režisér než-li scénárista, celý film díky nádherné kameře a konečně objeveným kamerovým filtrům, působí neuvěřitelně odpočinkově. Škoda jen, že si film nezachoval po celou dobu takovou úroveň, jako od momentu kdy děda odjel do argentiny až po konec zábavy v krojích. Kadence vtipů za tuto dobu nemá obdoby.:-) VERDIKT: Film, který se tváří že řeší závažné téma (psychologický vývoj Honzy Adámka), ale vůbec to v daném žánru nebylo potřeba. Trošku vypilovat režijní styl, zachovat si kameramana a scénář přenechat někomu jinému. P.S. O postavě Václava Postráneckého by mohl být celý film. ".. KDO U MĚ NEVYPIL ASPOŇ 10 TIS. LITRŮ VÍNA, NENÍ U MĚ ZNALEC. JÁ PIJU 25 LET, 2 LITRY DENNĚ A PODÍVEJTE SE NA MĚ.. UŽ O MĚ PÍŠOU I DIPLOMKU" :-)) 3,5*
VERDIKT: Zajímavý, silný film, kde by nemusela být dějová odbočka o údržbaři a jeho dítěti. Zelenka chtěl moc propojit divadelní svět s reálným, ale já osobně bych víc uvítal víc scén ze soukromí herců. Takhle toho je tolik, že se to na konci Zelenkovi trochu rozsypalo pod rukama. Ovšem ale i přesto se jedná o nadprůměrné dílo, kde oceňuji hlavně snahu jít proti zaběhlým konvencím.. P.S. Pro fanoušky českých filmů povinnost mít tento film ve své sbírce !! 90%
Po dlouhé době jsem opět viděl originální film, kde nic není tak jak by mělo. Michel Gondry je frajer a drtivá většina všech režisérů by se od něj mohla učit. BKR sice není nejvtipnější, ale jde na něm vidět jak si herci natáčení užívali (zvláště Jack Black). VERDIKT: Zatímco Wes Anderson mě svým novým filmem (The Darjeeling limited) dost zklamal, další originální tvůrce Michel Gondry mě víc než potěšil. Opět to není film pro každého, ale ten kdo má rád trošku filmy si u něho bude vrnět blahem. Škoda jen, že Jerry s Mikem nenasweedovali víc známějších filmů, taková všeobecně známá scéna z Basic Instinctu by v podání Jacka Blacka dostala určitě zcela nový rozměr (a to bychom mu nemuseli vidět ani do kuchyně) :-)) 90%
Aneb jak pravil Rudolf Hrušinský v mém tolik oblíbeném filmu Bílá paní, když schvaloval coby soudruh předseda divadelní hru o bílé paní: " No mělo to talent, ale pořád se nemůžu zbavit dojmu, že by tam neměla být ta bílá paní" :-) Takže muzikál ano, ale nemohu se zbavit dojmu, že by se tam nemělo zpívat :-) Vpodstatě zápletka je více než triviální (a už tak často viděná), že jediný čím může být film zajímavý je právě pojetí pana režiséra. A proto se ptám, bylo nutné z toho mít muzikál? Co z toho udělat normální film, s lepším scénářem a né že postavy přichází, odchází a tak nějak si na plátně dělají co se jim zachce. Vše je vykonstruováno a upraveno pro Deppa aby strávil na plátně co nejvíc minut, že se jaksi zapomnělo na ostatní postavy a jejich prokreslenost. Závěr je dost syrový, že ani živá kráva na to není tak syrová. Vpodstatě se ale několikrát máchne břitvou a je po všem. VERDIKT:Tim opět vykreslil atmosféru nádherně. Nepatřím mezi ty, co se jim zprotivuje tím, že je pořád stejný. Takový je Burton! Bohužel tady samotný příběh je trošku jednodušší a scénáristicky nezvládnutý. Příště bez zpěvu, Time ;-)
A máme tu další horor. Spousta známých mi říkalo, na to koukni čoveče, to je jak blair witch.. A tak jsem na to teda kouknul. S blair witch to má ale opravdu společného jen ten styl kamery. A teď trošku k filmu samotnému. Začátek je docela nuda a ikdyž se jedná o navození atmosféry, tak aspoň se nějak ve vzduchu vznášelo to tajemno, které muselo každou chvíli přijít. Bohužel však pro mě osobně byly nejstrašidelnější první minuty v domě, kdy stařenka nebyla to za co jsme jí pokládali. Jelikož jsem nevěděl o čem to má být, děsila mě představa, že to bude trošku realističtější. Jakože stařence přeskočilo, má tam doma nějaké své tajemství (kostlivec ve skříni), prostě něco v tom stylu. Konec napínání mých nervových vláken pak skončilo při pádu hasiče, což je pro mě osobně nejlepší scéna filmu. Další fází v domě je pak davová psychóza a naprosto nudná část rozhovorů s obyvateli domu. Závěr je pak zběsilé běhání po domě, nesnesitelný řev hlavní protagonistky z kterého bolí hlava a pak vždy vykouknutí zombíka tam odkud ho filmový nadšenec stejně očekává. VERDIKT: Zombíci už opravdu nejsou v módě. A to že se bojíte, když kamera zabírá v noci něco, co nevíte jak vypadá, opravdu není žádné umění. Jediný klad, co vyzdvihuje tenhle film do lehkého nadprůměru je, že vše opravdu působí autenticky.. Ale jakmile film skončí, stejně si řeknete.. pche! zase jen film a jdete si v klidu po tmě na záchod.. P.S. Tímhle stylem natočit nějaký dokument o zvrácených lidech, kdesi na odlehlém místě, vlastní komunita.. To by byla panečku jízda! 65%
Nejlepší na tomhle filmu jsou scény, kdy je ukázána absurdita války. Střílí se ani neví na koho, zabíjí se nevinní a prostě je to jeden velkej chaoz. O masakrech v táborech Sabra a Šatíla jsem sice neslyšel,ale to nedělá masakr snesitelnějším. Jen mě ten konec nějak minul účinkem. VERDIKT: Natočeno je to zajímavým způsobem,ale když si ho odmyslíte, zbyde vám jen další film z války s pár zajímavými scénami a autentickými záběry, které nejsou nikterak odlišné od těch, které můžete vidět každodenně na CNN nebo BBC..
Nepatřím mezi ty Čechy, co znají dopodrobna svoji historii a ví, kde se kdy jaký našinec proslavil. Proto o Tobruku jsem se doslechl asi až před rokem, kdy ve zprávách na ČT ukazovali, jak Marhoul odjíždí natáčet do Tuniska.. Říkal jsem si Marhoul? Hmm.. Mazanej Filip dobrej film.. odvážnej na český poměry a vizuálně zajímavej.. a do Tuniska říká Jolanka? takže žádný točení ve starý pískovně alá Troškova vize o turecké válce v Princezně ze mlejna 2..? A že prej i nemalej peníz na to dostal.. no tak na to jsem zvědav.. Poté rok nic až jsem si na moviezone přečetl recenzi a jal si doplnit vzdělání do multikina (kvůli zvuku doporučuji!!). No a vážení přátelé teď pár hodin po skončení, kdy jsem se otřepal ze skvělého filmového zážitku jsem konečně schopen napsat pár řádek. A teď k filmu. Marhoul to natočil naprosto přesně jak chtěl a za to jsem mu vděčen. Žádný srdceryvný románky, žádný klišé, žádný hlavní hrdina. Na to by si divák měl dát pozor a je lepší když na to jde a ví, že to není normální film. Je to totiž záznam o tom jak tam ti chlapi asi žili a čím jsi prošli. Vizuální stránka famózní, kamera parádní, zvuk mě totálně odrovnal. Herci až na Roberta Nebřenského, na kterého jsem si zezačátku těžce zvykal, ze sebe vymáčkli maximum. A i Michalovi Novotnému ze kterého jsem měl zezačátku největší strach, jsem tu roli věřil.. Peníze jdou vidět do posledního halíře, a proto příště ten největší rozpočet neposílejte Na Konári na Slovensko, ale dejte jej Marhoulovi.. Ten s ním umí točit a to je u nás taky poměrně vzácnost. VERDIKT: Jeden z nejpůsobivějších českých filmů, co jsem kdy viděl, díky kterému se po vyjití z kina budete cítit hrdí na to, že jste Češi. A pak ať mi ještě někdo zkusí říct, že jsme národ posránků!!!
Ano, Duvall, Hopper, mladičký Fishburne byli skvělí.. Kamera parádní, zvuk famózní, první hodina a půl neskutečná. Bohužel jsem ale narazil na redux verzi, která čítá 194 minut. Od chvíle kdy dorazí do osady Francouzů (což by tam podle mě vůbec nemuselo být) to jde ale z kopce. Závěr mě totálně nebavil, přišel mi jak z jiného filmu než který jsem celé ty dvě a půl hodiny sledoval. Po takové době bych čekal trošku lepší závěr, protože když si vzpomenu na scény s vrtulníkama, mám sto chutí si je pustit znova. Jinak Sheen mi tam vůbec neseděl, ve scéně, kdy se ptá mladého Fishburna kolik mu je a diví se že je tak mladý, mi to přišlo k smíchu. Jelikož Sheen má do postavy vynikajícího životem ostříleného vojáka hodně daleko. Ke konci mě přímo vytáčel.. Nicméně za bezchybnou první hodinu a půl dávám 4..
To je snad zlý sen,ne? Pod tohohle, že se Liman podepsal?? Tak to buď ujíždí na nové, dosud nepoznané droze anebo už mu definitivně přeskočilo. Viděl jsem asi půl hodiny a tak zmatenej film, už jsem dlouho neviděl. Jakoby se jim kdesi ztratila polovina materiálů.. VERDIKT: Nečekal jsem nic a dostal jsem otřesnej snímek, u kterého kdybych nevěděl, že ho točil Liman, řekl bych si, že je to dílo nějakého amatéra, kterej dostal áčkový peníze a áčkovýho L. Jacksona.. Howgh!
Evidentně se tu pan režisér soustředil víc na formu než na obsah.. Scénář je zezačátku docela napínavý, ale zachvíli začne film docela nudit a stává se zbytečně dlouhým.. Ke konci mi to už bylo šumafuk.. Nehledě na to, že Gwyneth je tu více než trapná a rozhodně tomu nepomůže fakt, že na ní není delší záběr než 4s a kde neřekne víc než jednu větu :-) Verdikt: Další film, kde forma zvítězila nad obsahem.. Navíc triky sem tam pokulhávaly (viz. probíhající Paltrow pod nohama robotů)