Na úvod musím říct, že jsem velkým fanouškem knižní předlohy. I proto pak při sledovaní filmů o Harrym Potterovi většinou dost úskostlivě sleduji režisérovi zásahy do děje knihy, které často posunou celý příběh trochu jinam, než bych si úplně představoval. Po celkem věrném a pohádkově laděném filmovém přepisu jedničky a dvojky pod taktovkou Chrise Colombuse, přichází dost volně laděné přepisy trojky, pětky a šestka není vyjímkou. U těchto filmů mně vždycky trvalo, než jsem je úplně vstřebal, ale po určitém časovém odstupu se mi vždycky nečím zalíbily. Šestý díl vrcholí v knižní předloze velkou kouzelnickou bitkou po Brumbálově vraždě, když jsem usedal do sedačky v kině, celou dobu jsem se těšil právě na tento moment, ten ale nepřišel. Byl jsem z toho strašně zklamaný a šestku jsem zavrhl jako vůbec nejslabší potterovku. Trvalo rok, než jsem se na ní znovu podíval. A ejhle! Naprosto jiný názor-dokonce jsem na konci i uronil nějakou tu slzu. Děj filmu je dosti pomalý a klidný, až se může zdát, že se v něm vlastně nic neděje, ale právě tato atmosféra filmu-dokreslená skvělou Hooperovou hudbou- si mě následně naprosto podmanila. Je to takové to příslovečné ticho před bouří. Režisér vyrukoval s jasným záměrem vidět v šestce jakýsi pomyslný schůdek k sedmičce, který svou rozvláčnou melancholií připraví podhoubí pro zběsilý závěr. Film ale funguje i samostatně, jen si je třeba uvědomit, že to největší drama se tu odehrává v hlavách protagonistů. Ti jsou najednou více dospělí, více vážní a skutečnější než kdy dřív. Naprosto mě dostal výkon hereckého představitele Malfoye. Jeho příběh je v podsatě ústředním motivem celé tragédie vedoucí k Brumbálově smrti a vyznívá naprosto uvěřitelně, tak padesát procent filmu dělá on. Dále musím vyzdvihnout herecké dialogy, které většinou opravdu sedí hercům do úst a netrhají uši a přitom děj knihy jasně vystihují, tedy to podstatné z něj. Jediné, co bych Yatesovi vytknul, je málo ve filmu rozvinutý příběh Snapea, který má pro šestý díl naprosto zásadní důležitost. Jinak ale po trojce nejlepší filmové zpracování!
Je to úplná magie! Děj situovanej na sever Čech do jedný zapadlý neutěšený vesnice, kolem který všude uhelný doly a rypadla. A na kopci v bejvalym zámečku pasťák. Prostě naprostá depka a do toho se tam ztratí 14letá holka. Nevim jak to udělali, ale působí to naprosto hypnoticky. A to třeba kamera jenom zabírá ohryzek jablka na stole z dřevotřísky na obecním úřadě. Tvůrcům a hercům všechna čest!!! Nejlepší český seriál za poslední dekádu!
Už z prvních záběrů tohohle snímku vám může být jasné, že o nějaký bezduchý slaďák pro pubertální čtenářky bravíčka rozhodně nepůjde. A to je možná paradoxně ten nejpalčivější problém, se kterým se tento film navenek potýkal. Vznikl totiž tak trochu navzdory očekávání a poprvé od jejích dětských rolí ukázal taky hollywoodskou hvězdu DiCapria tak trochu v jiném světle. Po Titanicu a Iron Mask zkrátka tuctové publikum drsná režie Boylovského formátu ve spojení s DiCapriem dost zarazila. Když však odmyslíme tyto soudobé konotace, což mě osobně žádný problém nedělá, uvidíme, že všechno v tom filmu do sebe až zázračně zapadá a že právě tento film nakopnul úžasnou mašinu na herecké výkony značky Leonardo DiCaprio. So never refuse an invitation, never resist the unfamiliar.. if it hurts, you know what, it´s probably worth it..
no jo, valecny film po cesku, hrdinskost ma holt u nas zvlastni rozmer. jinak mistrne zvladnuta atmosfera filmu-hlavne dobre zvladnuty prechod mezi tichou idylou a valecnou vravou, poklidnou svacinovou sedankou a krvavou obranou mesta. drama jedince, lidskosti uprostred nelidskeho valecneho besneni. pusobivy motiv vyckavani, nejistoty, psychologizace postav...
nenucenost teto filmove pohadky pohladi na dusi, cele to stoji predevsim na dobre zapletce, rychlem spadu, starem dobrem ceskem humoru-viz Kemr a Vostrel a samozrejme na nasich zarivych pevckych hvezdickach s ryzim srdickem-Vaskovi a Helence, skoda ze se nenaslo misto i pro Martu. ti tri mohli udelat diru do sveta, ale to by byval musel praotec Cech slovy Marty zastavit az v Parizi.