WOW! nemám co jiného bych řekla! jak pravil již Tom Hardy- ani jednou jsem se nekoukla na hodinky. Nekoukla jsem se ani na nic jiného, chtělo se mi strašlivě čurat :), ale nemohla jsem se zkrátka od toho plátna odpoutat! A teď nevím, která z realit, v nichž se pohybuji je ta pravá..
I když realita mě praštila do ucha hned při východu z kina, když jsem slyšela kolem sebe samé :"noo, to byla zase slátanina, no jo, to hodnotili jen ti fajnšmekři.. "
Já si nepřijdu jako fajnšmekr, když je film dobrej, je zkrátka dobrej, ale to milovníkovi komedií Zdeňka Trošky asi nic neřekne..
Mno, trojka rozhodně lepší než dvojka, o tom nemůže být debat.. nicméně, mimoto, že je to halt sragora pro náctileté, vidím hlavní kámen úrazu v Kristen Stewart. Ne že by snad Robert Pattinson vynikal přehnanou výrazovostí, ale to co předvádí Kristen v roli Belly je vskutku kulturní zážitek. Netušila jsem, že je možné odehrát celý film - dokonce už třetí- s pouze jedním mimickým výrazem tváře. Kristen nám ukázala, že to jde a že je možné za tento výkon získat i nějaké to ocenění! uvidíme, jak se bude tvářit ve čtyřce..třeba překvapí a rozšíří to aspoň o jeden..
co nutno pochválit je úžasná příroda, která je k vidění ve všech filmech série. a bojové scény v trojce jsou vskutku efektní..
Ač tvůrci přísahají, že si zakázali dívat se na film "Životy těch druhých" nelze nevidět podobnost více než náhodnou.. Možná, kdyby se bývali raději podívali pořádně, mohl film dostat švih, s nímž Životy těch druhých získaly nejen pár těch trofejí, ale hlavně divácké ocenění. Pouta mají 146 minut a na příběh s poněkud slabě vystavenou dramaturgickou linií je to stopáž velmi troufalá. Co musím ocenit je práce atchitekta, výpravy a kameramana. Doba je obrazově vystižena geniálně. Jakoby nám začínal v Čechách trend skvělých vizuálních děl, bohužel však většinou se slabě vystaveným příběhem..Doufejme, že se v letošním roce u nějakého filmu dočkáme obého..
U filmů jako je Protektor, neboli těch, které se odehrávají za druhé světové války a řeší tedy problematiku vztahu žid-árijec, je velmi tenká hranice toho, kdy může film zklouznout do patosu. Připadá mi, jakoby se právě tohoto tvůrci filmu báli a to natolik, že ve finále emoce stáhli na takové minimum, že jsou pro diváka téměř neznatelné. Nemyslím si o sobě, že bych byla emočně tupá. Ba naopak- zapláču si i nad článkem v novinách, o to víc týka li se židovské otázky a druhé světové války. Z Protektora jsem odcházela s pocitem, že jsem viděla opravdu dokonale natočený film, skvěle odvedenou práci všech složek- specielně architekt, výprava a kamera. Nicméně slzu bych marně dolovala, stejně jako jakoukoliv jinou niternou emoci. Každopádně však Protektor stojí za zhlédnutí neb minimálně po výtvarné stránce se jedná o lahůdku v našich rybnicích ne příliš často viděnou..
120 minut v kině se dá přežít pouze díky poměrně pohledné tváři Václava Jiráčka /Jánošík/ a Ivana Martinky /Uhorčík/. Ovšem tato náplast funguje pouze pro určitou část divácké obce, že? A tak, pokud patříte do té druhé části a zároveň se sadisticky nevyžíváte v pohledech na mučení, které je v tomto snímku natočené tak realisticky, že se mi dělalo zle ještě druhý den, pak zvažte své kroky směr biograf. Na druhé straně pro filmového fajnšmekra film skýtá mnoho- počínaje výtečnou prací s kamerou a konče skvěle odvedenou režijní prací Agniezsky Holland a Kasie Adamik. Jen ten Jánošík nám zkrátka už nějak vyčpěl...